Gå til innhold

Ipad nye iOS med liquid screen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette må vel være den styggeste oppdatering for mobil og nettbrett noen sinne.

Helt forferdelig utseende og funksjonalitet.

Hva synes folk? Noe som var meget bra ble verre. Har skrudd av liquid men fortsatt synes jeg det er styggere og mindre funksjonalitet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Gouldfan skrev (7 timer siden):

Dette må vel være den styggeste oppdatering for mobil og nettbrett noen sinne.

Helt forferdelig utseende og funksjonalitet.

Hva synes folk? Noe som var meget bra ble verre. Har skrudd av liquid men fortsatt synes jeg det er styggere og mindre funksjonalitet.

Har ikke oppdatert enda telefonen enda hvertfall, Men hva mener du med funksjonalitet ? 

Skrevet

Jeg venter normalt til en patch eller to har kommet før jeg oppdaterer ved større endringer som dette. Spesielt om det ikke kommer noen ny funksjonalitet jeg ser nytte av.

Har dog oppdatert eple tven. Og det lille jeg ser av det nye designet der virker lite imponerende.

Men som det meste annet er det nok mest en vanesak 

• Liker 1
Skrevet

Ble tvunget til å oppdatere iPhonen av jobbens IT-avdelig. Utseendet er nå en ting, men hva i alle dager har de gjort med Safari? Er heldigvis mulig å endre sånn at det igjen blir mulig å få sett alle åpne tabs. Men hva i alle dager er denne ubrukelige "baren" som kommer opp i hvert eneste tekst-felt? Den har nå absolutt ingen annen funksjon enn å være i vegen?

IMG_3843.thumb.jpeg.478452fff6123618b207f03b6363af42.jpeg

• Liker 1
Skrevet
Smule8o skrev (8 timer siden):

Ble tvunget til å oppdatere iPhonen av jobbens IT-avdelig. Utseendet er nå en ting, men hva i alle dager har de gjort med Safari? Er heldigvis mulig å endre sånn at det igjen blir mulig å få sett alle åpne tabs. Men hva i alle dager er denne ubrukelige "baren" som kommer opp i hvert eneste tekst-felt? Den har nå absolutt ingen annen funksjon enn å være i vegen?

IMG_3843.thumb.jpeg.478452fff6123618b207f03b6363af42.jpeg

Samme her med iPhone hele tiden. Klink umulig å se hva jeg skriver. Det kjipe er at det faktisk er vanskelig å bruke telefonen etter dette.

Skrevet (endret)
bbios skrev (På 5.10.2025 den 23.59):

Har ikke oppdatert enda telefonen enda hvertfall, Men hva mener du med funksjonalitet ? 

Råder deg til å vente til det slutter å komme oppdateringer til den forrige iOS.

Her må rett og slett noen i Apple få sparken…

Det jeg mener med mindre funksjonalitet er jo at det er vanskeligere å se skjermen, særlig i sola... Det er jo katastrofalt. Tenk også på de opp i åra som ikke ser så bra.

Windows Vista prøvde Jo på noe lignende og ble katastrofalt, men Windows blir jo brukt innendørs som regel.

Jeg liker ingenting ved det nye iOS, det ser støgt ut, og uoversiktlig.

Noen må få sparken i Apple og ny oppdatering må komme.

Endret av Gouldfan
Skrevet (endret)

Det er faktisk helt vilt at et selskap med så enormt med resurser som Apple presterer å release noe så halvferdig. Tydeligvis slengt seg på "shitification"-bølga de også 

Endret av Smule8o
Skrevet (endret)

Jeg nedgraderte til IOS 18 igjen. Angrer ikke på det. IOS 26 er håpløst. Tror dette blir min siste iPhone.

Endret av Sharpings
Skrevet

Er det noen i det hele tatt som har etterspurt Liquid Glass? 

Trodde dette gikk av moten med Windows Vista for 20 år siden.

Skrevet

Har ikke noe imot utseendet, men sliter med å bruke diskusjon.no på mobil etter oppdateringen. Å skrive i tekstfeltet her lagger så mye at det er ubrukelig. Samme problem i Chrome og Safari. Ikke merket noe problem på andre nettsteder.

Skrevet (endret)
Sharpings skrev (2 timer siden):

Jeg nedgraderte til IOS 18 igjen. Angrer ikke på det. IOS 26 er håpløst. Tror dette blir min siste iPhone.

Hvordan gjør man det? Kjøper ny?

Endret av Gouldfan
Skrevet (endret)
Gouldfan skrev (20 minutter siden):

Hvordan gjør man det? Kjøper ny?

Nei, man laster ned en .ipsw fil som passer til den modellen du har og bruker f.eks iTunes til å gjenopprett telefonen med den filen. Veldig enkelt og greit. Ligger masse guider på nettet. Tok litt tid og jeg fikk ikke med meg alt som lå på telefonen, men telefonen er i topp stand igjen.

Sitat

Go to https://ipsw.me

Download 18.6.2 for your specific iPhone.

Open iTunes, put your phone into recovery mode.

When you click restore from back up hold the option key and select the IOS you downloaded from IPSW.me

Install it. it will be like a new phone. (At this point you’ll restore from the back up you made) Refer to step 1 above 👆

once all your apps and messages return on 18.6.2 you’ll be good to install 18.7.

Was pretty easy just follow these steps.

Men det KAN være for sent nå. Må ofte gjøres kort tid etter at nye IOS kom ut. Jeg vet ikke om det fortsatt er mulig.

Endret av Sharpings
Skrevet

Hvordan er det mulig for en gigant som Apple å lage en så elendig iOS lignende Vista?
Er Apple en bedrift med kun ja mennesker eller? Noen må jo ha hatt vett i skallen og sagt nei?

Skrevet (endret)

Virker som om de har hentet inn ansatte fra samme poolen som Trump. Og da er det jo bare Ja mennesker med null kompetanse.

Endret av Sharpings
Skrevet (endret)
Gouldfan skrev (3 timer siden):

Råder deg til å vente til det slutter å komme oppdateringer til den forrige iOS.

Her må rett og slett noen i Apple få sparken…

Det jeg mener med mindre funksjonalitet er jo at det er vanskeligere å se skjermen, særlig i sola... Det er jo katastrofalt. Tenk også på de opp i åra som ikke ser så bra.

Windows Vista prøvde Jo på noe lignende og ble katastrofalt, men Windows blir jo brukt innendørs som regel.

Jeg liker ingenting ved det nye iOS, det ser støgt ut, og uoversiktlig.

Noen må få sparken i Apple og ny oppdatering må komme.

Såpass ja, og æ som trudde det var mulighet å velge bort liquid glass   😅  

Holder mæi til iOS 18 da enn så lenge :) 

Endret av bbios
Skrevet (endret)
bbios skrev (16 minutter siden):

Såpass ja, og æ som trudde det var mulighet å velge bort liquid glass   😅  

Holder mæi til iOS 18 da enn så lenge :) 

Du kan senke ned transparansy, da blir alle bakgrunn bæsje gulgrå. Poenget er at det blir støggere enn det var. Alle vet hvor mye folk hatet Vista. Mulig Apple prøver å forberede oss for brillene deres. Men totalt meningsløst for mobiler som ofte skal brukes i sola.

Et eksempel, Været er grått, musikk mappa og mail mappa er bæsjegul. Dere ser det ser rotete ut ikke sant?

IMG_0197.thumb.png.f5856409ca730d0172c0ebbc3156eb64.png

Endret av Gouldfan

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...