Spillredaksjonen Skrevet 12 timer siden Skrevet 12 timer siden Debatt: De fleste spillerne blir glemt Les hele saken på Gamer.no»
carnilio Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Veldig glad for å lese denne artikkelen. Det er jo ett "problem" som jeg personlig har følt mye på de siste årene. eller kanskje intil 10 år om jeg tenker meg om; Som artikkelforfatteren sier handler det ikke om at e-sport er ett problem, eller noe negativt. Og jeg ser på det som kult og/elelr positivt at det får oppmerksomhet. Men informasjon, nyheter, og bevisthet rundt spill bør ikke fokusere på e-sport på bekostning av alle andre former og annen bruk av spill. Jeg er for eksempel flittig bruker av "Uten e-sport" filteret til gamer.no (https://www.gamer.no/uten-sport - ett tips til alle andre som vil lese om spill, men ikke er engasjerte nok til å henge med på e-sport). OG en STOR tusen takk til gamer, som ikke har fjernet funksjonen, enda den kanskje er vanskeligere å finne idag enn den var for noen år siden. Om "Spill" kollektivt blir assosiert av "almenneheten" med e-sport, og dermed alle som sier de liker eller driver med en eller annen form for spill, blir plassert i samme "bås" som Engelske fotball-fans, elelr som b-lags utøvere av en digital sport, så blir bildet og oppfattelsen av hva en "spiller" eller for den saks skyld; "gamer" er, veldig lett å missforstå for alle som er utenfor verden av spill. Derfor er det veldig bra at debatten kommer frem. At problemstillingen blir snakket om, men helst på en måte som ikke tråkker på e-sport, men som lager rom for at det er mer til spill, gamere, og den digitale kulturen som spill har med seg, enn e-sport som "enda en type konkuranse" med premier.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå