Vegard# Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden (endret) Gjest d14cf...4e1 skrev (27 minutter siden): Jeg ringte politiet her forleden og forsøkte å få litt mer info. Spurte hvilken status junior hadde, om det var mistenkt eller siktet (jeg mener politidamen junior snakket med på tlf her forleden sa han var mistenkt), om det forelå en anmeldelse, i tilfelle fra hvem og om det var mulig å få innkallingen skriftlig, med litt "kjøtt på beinet". Svaret var at de ikke kunne oppgi hans status, at det nok forelå en anmeldelse siden det var innkalt til avhør, at anmeldelsen sannsynligvis (på generelt grunnlag) var fra politiet (men han kunne ikke svare endelig på dette for dette spesifikke tilfellet) og nei: noe skriftlig var det ikke mulig å få. Så, det er bare å møte på avhør og få opplyst det der. Jeg begynner å helle mot å droppe advokat, det vil bli kostende en god del kroner, tror jeg, og dette burde ikke være noen veldig stor sak. Anonymous poster hash: d14cf...4e1 Det du sier her høres egentlig helt normalt ut for en mindre alvorlig §3 sak m. personskade. Jeg tenker dere fint kan puste med magen her, i verste fall blir dette en bot med tapstid/sperrefrist (som jo kan være ille nok for en 17-åring, men er ikke verdens ende). Forklarer poden seg godt rundt valgene han tok antar jeg sjansen er stor for at saken henlegges henlegges, enten på bevisets stilling eller som intet straffbart forhold. Det fordrer naturligvis at det ikke er andre ting i bildet her, slik som uvettig kjøring/høy hastighet eller rus. Advokat er et sjansespill. Det kan betale seg, men i snitt tror jeg ikke at det gjør det i en slik sak. Dersom dere føler dere usikre gjennom hele prosessen kan en advokat hjelpe dere med råd, og det kan jo i mange tilfeller være verdt det uavhengig av om reaksjonen blir en annen. Endret 5 timer siden av Vegard#
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå