Gå til innhold

Crusader Kings 3 noen?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg skal ha en pause denne helgen fra alt som heter Cronos: New dawn, Mafia: The old country og Stellar blade. Da passer det fint med Crusader Kings 3. Tenkte å prøve steppenomadene i år 867. Kanskje jeg kan bli den nye Djengis Khan?

Flere som spiller Crusader Kings 3 her på forumet?

Uten navn1.png

Endret av Boing_80
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Griever skrev (2 minutter siden):

Oh fuckings yes!!! Halvveis i svime av tretthet akkurat nå, men elsker det spillet!

Herlig! Spilte du Crusader Kings 2 også? Jeg kom aldri så langt som til svartedauden og tapte omtrent hver eneste gang. Valget i dag stod mellom Europa Universalis 4 og Crusader Kings 3, og så bestemt jeg meg for sistnevnte. Skal starte i år 867. Liker å gå den tungen veien. Planen er som følger: finne en kone til hertugen og få masse barn. Gifte bort sønnen til en sterkere hertug. Etter noen generasjoner skal jeg få spionen min til å lage litt drama og så skal jeg få men en konkubine. Sønnen jeg får med henne skal giftes bort til en enda sterke hertug. Og slik går dagene :D

• Hjerte 1
Skrevet
Boing_80 skrev (30 minutter siden):

Herlig! Spilte du Crusader Kings 2 også? Jeg kom aldri så langt som til svartedauden og tapte omtrent hver eneste gang. Valget i dag stod mellom Europa Universalis 4 og Crusader Kings 3, og så bestemt jeg meg for sistnevnte. Skal starte i år 867. Liker å gå den tungen veien. Planen er som følger: finne en kone til hertugen og få masse barn. Gifte bort sønnen til en sterkere hertug. Etter noen generasjoner skal jeg få spionen min til å lage litt drama og så skal jeg få men en konkubine. Sønnen jeg får med henne skal giftes bort til en enda sterke hertug. Og slik går dagene :D

Høres awesome ut 😁 Jeg har aldri satt meg inn i å effektivt bruke spioner og schemes. Tror det blir fokus neste gang.

Nei, spilte aldri CK2. Men jeg har rundt 500 timer på ck3.

Sist så startet jeg i et område i Sardinia i 867. Tok raskt over hele øya, og brukte de neste 3 - 4 generasjonene til å hovedsakelig bygge økonomien i det lille området mitt og blodlinja.

Nå har jeg gjenreist det romerske imperiet, slått tilbake mongolerne, har samlet Afrika og Europa, med unntak av noen få områder i England. Utvider også østover, hvor jeg gjør sønnene mine til selvstendige konger, for å bygge dynastiet.

Var veldig gøy, men er nå så rik og mektig at det egentlig ikke finnes noen utfordringer igjen i denne verden, så lik Alexander kjenner jeg på litt vemodighet. 😂

Skrevet
Griever skrev (10 timer siden):

Høres awesome ut 😁 Jeg har aldri satt meg inn i å effektivt bruke spioner og schemes. Tror det blir fokus neste gang.

Nei, spilte aldri CK2. Men jeg har rundt 500 timer på ck3.

Sist så startet jeg i et område i Sardinia i 867. Tok raskt over hele øya, og brukte de neste 3 - 4 generasjonene til å hovedsakelig bygge økonomien i det lille området mitt og blodlinja.

Nå har jeg gjenreist det romerske imperiet, slått tilbake mongolerne, har samlet Afrika og Europa, med unntak av noen få områder i England. Utvider også østover, hvor jeg gjør sønnene mine til selvstendige konger, for å bygge dynastiet.

Var veldig gøy, men er nå så rik og mektig at det egentlig ikke finnes noen utfordringer igjen i denne verden, så lik Alexander kjenner jeg på litt vemodighet. 😂

Hvordan overlevde du mongolene?

Skrevet (endret)
Boing_80 skrev (4 timer siden):

Noen tips du vil dele? 

Jajo. Jeg hadde det veldig gøy med å samle det tibetanske imperiet. Ganske lett siden Bon-relgionen ikke trenger casus belli for å angripe naboen. Nå har jeg ikke prøvd å spille som en liten tibetansk stat i CK3, men tror ikke det er store forandringer. 

Nå spiller jeg som Norge i vikingtiden. Har blant annet underlagt Skottland og Irland, og vassilert Frankrike. 

Endret av Mr.Duklain
Skrevet
2 hours ago, Boing_80 said:

Noen tips du vil dele? 

I CK3 er vel det viktigste tipset å huske at det generelt bare er et rollespill. Det er ikke så viktig å erobre verden. Bare finn på litt morsomme mål og ting du har lyst å gjøre. 

• Liker 1
Skrevet
Reg2000 skrev (8 minutter siden):

I CK3 er vel det viktigste tipset å huske at det generelt bare er et rollespill. Det er ikke så viktig å erobre verden. Bare finn på litt morsomme mål og ting du har lyst å gjøre. 

Tror jeg skal legge inn brukerne her på forumet i spillet :D

Skrevet
Boing_80 skrev (6 timer siden):

Jeg hadde kontroll over det romerske imperiet, og det var STORT. Jeg hadde dermed masse levies, veldig mye gull, og så hadde jeg men at arms som lett kunne ta ned en styrke på 50k soldater alene. Med strategisk bruk av vanlig hær, men at arms og mercenaries sendte jeg dem på dør. 🥳

Skrevet
Boing_80 skrev (7 timer siden):

Som det tibetanske imperiet, så betalte jeg bare bort Gjengis Kahn, og når han døde og imperiet hans falt sammen, då ble det storinnrykk i nordområdene :D Free realestate :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...