Gå til innhold

Attentatet på Charlie Kirk

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 minutes ago, Casey said:

Hva har det med nestekjærlighet å gjøre? 

Alt. Hvis arbeiderbevegelsen virkelig var drevet av nestekjærlighet, trengte den ingen fiende. Hele bevegelsen var bygget på fiendebilder, ikke kjærlighet.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 minutes ago, a_aa said:

Når lærebokforfatterne skriver:

... så forteller de at de har funnet følgende sammenstillinger der ordet "identity" inngår:

• corporate identity
  • sexual identity
  • digital identity 
  • public identity
  • racial identity
  • national identity
  • brand identity
  • Christian Identity
  • identity theft
  • identity management
  • identity theory

De antyder at Christian Identity er et særtilfelle ved å bruke ordet "even", og forklarer hvorfor i parentes bak. Eneste innvending jeg har, er at å beskrive CID som en "group" trolig er unøyaktig, det er mer en ideologi/teologi som flere ulike grupper bekjenner seg til, slik jeg forstår https://en.wikipedia.org/wiki/Christian_Identity

Jeg oppfatter avsnittet som rent faktabasert uten slagside noen veier.

Hadde det stått “Protestant Christians” eller “Christian Identity movement”, så hadde det ikke vært betent. Problemet er at artikkelen valgte bare “Christian (a U.S.-based white supremacist group)”, og da stempler man alle kristne gjennom assosiasjon.

Er det urimelig?

Skrevet
Jojimbo skrev (4 minutter siden):

Hadde det stått “Protestant Christians” eller “Christian Identity movement”, så hadde det ikke vært betent. Problemet er at artikkelen valgte bare “Christian (a U.S.-based white supremacist group)”, og da stempler man alle kristne gjennom assosiasjon.

Er det urimelig?

Det er ikke rimelig å ste.ple alle konservative eller protestantiske kristne heller

• Liker 1
Skrevet
Jojimbo skrev (4 minutter siden):

Er det urimelig?

Hvis man forstår hva som står skrevet i avsnittet, så er det en helt urimelig tolkning.

Hvis man ikke forstår det som står skrevet i avsnittet, så kan man jo selvsagt tolke det fullstendig bak mål.

• Liker 1
Skrevet
Imaginacíon skrev (33 minutter siden):

Hun hinter i posten til at dette dreier seg om Israel.

Du mener Epstein files?

Skrevet
Imaginacíon skrev (33 minutter siden):

For en forherdet mann som deg er det selvsagt en bagatell at en kvinne frykter for sitt liv.

For en forherdet mann som meg er det opp mot null overraskelsesmoment i at du mesker deg i antisemittiske konspirasjonsteorier 

• Liker 3
Skrevet

Rart med det. Folk kan åpenlyst kritisere Israel eller til og med ytre direkte jødehat, og de forsvinner ikke på mystisk vis. Men med en gang noen faktisk blir drept så er det alltid noen som leser hint i teblader om at det var Mossad som sto bak, fordi denne personen egentlig hadde begynt å kritisere Israel.

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
15 minutes ago, Ballalaika said:

For en forherdet mann som meg er det opp mot null overraskelsesmoment i at du mesker deg i antisemittiske konspirasjonsteorier 

Jada jada, Epstein-filene fins ikke. Veldig bekvemmelig for Musk, som er nevnt.

• Liker 1
Skrevet
Imaginacíon skrev (2 minutter siden):

Det er forøvrig akkurat som forventet at du kaller beskyldninger mot Israel for antisemitisme. Det er som tatt ut av læreboka.

Det som et tatt ut av læreboka er vel heller å alltid skylde på jødene...

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...