Milhouse85 Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden Vi bestilte en charter-reise med Apollo til Kroatia i en uke. Hotellet vi valgte er 4-stjerner, og skal angivelig være av høy standard. Veldig gode referanser hadde de også. Jeg har minimalt med erfaring når det gjelder pakkereiser. Overraskelsen ble derfor stor, når rommer vårt var veldig forskjellig fra bildene som er på Apollo.no. Jeg sendte en SMS og spurte om dette var vanlig, eller om det var skjedd en feil - og fikk dette svaret: Sitat Hej X og XX, tak for jeres tilbagemelding. Vi kan desværre ikke modtage billeder på SMS, men I er meget velkomne til at sende dem til vores mail: [email protected]. Det der står under rumdetaljer, er det som er inkluderet i den rumtype I har bestilt, her er det f.eks. nævnt mikrobølgeovn. Interiørbillederne på vores hjemmeside er ment som eksempler og derfor kan størrelse, farver, møbler og design variere fra lejlighed til lejlighed. I kan læse mere om dette her: https://www.apollo.no/min-reise/alt-om-charterreisen/pa-reisemalet/hotellinformasjon Hvis i ønsker et bord på balkonen, kan vi sagtens forsøge kontakte hotellet og høre om de kan hjælpe med det. Giv os endelig besked så sørger vi for at følge op. Med venlig hilsen XXX, Apollo Kroatien Balkongdøren vår var ødelagt og knust. Men de sendte en kar til å reparere hengslene på døra.... Senere snakket jeg med Apollo direkte. De sa det var helt vanlig at rommene var forskjellige fra bildene som lå på nettsidene.. Har jeg unormalt store forventninger her? Er det vanlig? Er det jeg som er en tulling som bryr meg om estetikk, møbler og som helst vil ha stekeovn fremfor micro - og hele dører? ;p Har andre hatt lignende erfaringer ?? Bilder fra Apollo.no og romtypen vi har bestilt.. og mine egne bilder fra der vi fikk. Tanker ??
Olsenhower Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden Jeg har aldri opplevd så stor forskjell på bilder og realitet, her ville jeg også vært sur. Utsikt varierer hvor i hotellet rommer er. Var det ikke en haug andre bilder også hos Apollo som viser andre rom og utsikter?
Milhouse85 Skrevet 7 timer siden Forfatter Skrevet 7 timer siden (endret) Olsenhower skrev (5 minutter siden): Jeg har aldri opplevd så stor forskjell på bilder og realitet, her ville jeg også vært sur. Utsikt varierer hvor i hotellet rommer er. Var det ikke en haug andre bilder også hos Apollo som viser andre rom og utsikter? Jo, de har mange ulike rombilder. Og hotellet har faktisk slike rom som også er vist på Apollo.no sine sider. Det har vi sett fra utsiden og inn gjennom balkongen til folk. Derfor ble jeg ekstra irritert når vi fikk et helt annet rom.. Utsikten er selvfølgelig veldig variert. Så selv om vi bokstavelig talt ser rett på en søppelhaug (se bilde) så skal jeg ikke klage på det... Reiser hjem til Norge i morgen... Ga beskjed tre ganger. På SMS over telefon og direkte til en Apollo-ansatt jeg så i resepsjonen.. Endret 7 timer siden av Milhouse85
BamseMums80 Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden Ren scam. Bilde forskjellene er forstyrrende. Regner med dette ikke var billig heller.
robertaas Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden Apollo sjekket meg inn på et billigere hotell bak det jeg hadde bestilt. Jeg kunne jo gå til samme strand så de forstod ikke problemet. Skal du ha charter uten negative overraskelser er det antagelig kun Ving som gjelder.
nebrewfoz Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden 6 minutes ago, robertaas said: Skal du ha charter uten negative overraskelser er det antagelig kun Ving som gjelder Jeg har bare hatt én tur med Ving, men den gangen fikk jeg et rom som bare så vidt var større enn sengen. Det var ikke plass til å bære kofferten forbi sengen, og når kofferten sto på gulvet mellom sengen og veggen, gikk det knapt an å få en hånd imellom. Men sengen var god å sove i, det skal sies. 1
El burro Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Det så jo ikke så veldig ille ut, det eneste man burde klage over var den døra og muligens utsikten med mindre det var mulig å spesifisere at man vil ha utsikt mot bassenget eller lignende. Personlig så hadde jeg ikke brydd meg om at selve rommet ikke har den standarden som de viser på bildene så lenge det er rent og at dører, låser og vinduer fungerer som de skal. Interiøret bør selvfølgelig være helt og det som er av fasiliteter bør fungere. Tidligere så har jeg reist mye med restplasser fra både Apollo og Ving, da snakker vi veldig spontane turer der vi nesten pakker kofferten før vi bestiller tur. Veldig sjeldent at vi har blitt skuffet over hotellet eller havnet på hoteller som rett og slett var dårlige, den eneste gangen jeg kan komme på var en tur til Gran Canaria for mange år siden der vi ble innlosjert med et eldre ektepar i samme bungalow i noen dager før vi måtte bytte hotell. Husker en gang vi reiste til Tenerife i fjorten dager på restplass, vi betalte ca 1.500 kr per person for fly, hotell og transport til og fra flyplassen. Møtte en fyr på hotellet som hadde betalt 14.000 kr for samme opplegget i en uke. 1
joandreas Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden (endret) Alle hotellbilder er vanligvis en sannhet med modifikasjoner. Fordel å sjekke Google reviews først. https://www.thesun.co.uk/travel/3797542/these-pictures-show-what-hotels-really-look-like-compared-to-the-glossy-brochure-pictures/ https://www.forbrukerradet.no/forside/reise/pakkereise/ Sitat Har jeg grunnlag for å klage på pakkereisen? Pakkereisen du har kjøpt, skal være slik som det er oppgitt i markedsføring og brosjyrer, og som dere har avtalt. Hvis dere for eksempel har avtalt at leie av bil er inkludert, og dette ikke blir oppfylt, har arrangøren ansvar. Han har også ansvar dersom du får en dårligere bil enn det dere avtalte. Arrangørens ansvar gjelder også tjenester fra underleverandør. Rettighetene dine er fastsatt i pakkereiseloven. Eksempler på mangler du kan klage på: Når det likevel ikke er svømmebasseng på hotellet Når leiligheten ikke har balkong som lovet Når det er lengre vei til stranden enn opplyst Når hotellet ikke er så barnevennlig som lovet Når du får en ettroms og du har bestilt en treroms leilighet Endret 5 timer siden av joandreas
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå