Gå til innhold

En sarkastisk video om Norges dobbeltmoral.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk! Svært morsom video. Jeg har ikke hørt noe om at de totalt unødvendige cruiseskipene rundt om i verden har blitt forvandlet til noe mye mer nyttig der de ikke har ett sinnsykt dårlig utslipp, dermed er det heldigvis ingen klimakrise*. Så hvem bryr seg?

Men det er bra at vi kan lyse en del på dobbeltmoralen, og få folk til å våkne opp rundt hvor mye de blir forvirret og lurt av klimaganda, slik at politikere kanskje snart ikke trenger å late som at de bryr seg om klimaet for å forsøke å vinne folkets gunst.

* Fordi hvis vi hadde en krise, så hadde det vært ett åpenbart første steg, men det skjer ingenting.

• Liker 1
Skrevet (endret)
1 hour ago, Selfuniverse said:

og få folk til å våkne opp rundt hvor mye de blir forvirret og lurt av klimaganda[...} * Fordi hvis vi hadde en krise, så hadde det vært ett åpenbart første steg, men det skjer ingenting.

lol, tror du det er politikerne som har funnet opp en agenda om klimaet? Grunnen til at det ikke skjer noe, er fordi næringslivet har full kontroll over politikerne. Vi lever i ent samfunn, eller rettere sagt, vi har en sivilisasjon hvor børsen er målestokken for om det går bra eller dårlig. Hvis børsen går bra, og folk kan sitte i sofaen og trøkke i seg pizza fordi renta er lav, og huslånet betales, er det ingen som bryr seg om at vi er inne i den sjette masseutryddelsen

Endret av Krig og fred
feil ord
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 4
Skrevet (endret)

Tror vi har en lengre levetid selv med klimakrisen, så rask syklus vil det ikke være mellom 5 og 6 og ifht dyrearter ligger vi på overskudd kontra hva som skulle vært utryddet følger vi disse rapportene, men sånn  vil jo også informasjonen gå andre veien og. 

Argumenterer ikke mot deg at det vil skje for det er uunngåelig, men vi er nok langt unna fortsatt selv om vi ødelegger jorden som vi gjør.

Største problemet er vel samfunnet (pizzatrøkkerne) som lar de rike slippe unna, de er i et stort mindretall, så problemet og pekefingeren går i flere retninger her. 

Forandringer skjer ikke ved at vi sitter på nett om vi ikke bruker informasjon for å motarbeide selvfølgelig, ellers er man en del  av problemet. 

Hadde ikke bekymret meg neste generasjoner over endetiden, men et større mentalt fengsel ville jeg tenkt mer over for det er jo et veldig godt laget system i spill allerede, som du refererer til alle som ikke gjør noe. (Pizzatrøkkerne/tastaturdemonene)

Endret av vampyrica
Skrivefeil dom tok bort et poeng
Skrevet

Jaja, folka i min alder (35 og oppover) har i hvert fall aldri hatt og kommer aldri til å ha det forbruket eller bruk og kast mentaliteten som dagens ungdom/unge voksene har. Da jeg vokste opp var man enten ikke rik nok til å ha alt eller man fikk streng beskjed om å ta vare på det man fikk. Bruk og kast mentaliteten og forbruket dagens ungdom/unge voksene har samtidig som de mener man må ta klimaforandringen seriøst er nesten morsomt å følge med på om det ikke hadde vært for at det er dem det kanskje går utover.

• Innsiktsfullt 2
Skrevet
Krig og fred skrev (12 timer siden):

Jeg vil nesten si at dette grenser til forsøk på valgpåvirkning fra fremmede makter. De kunne klart seg uten den delen hvor de sier hvem man skal og ikke skal stemme på.

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet
2 minutes ago, Kajac said:

Jeg vil nesten si at dette grenser til forsøk på valgpåvirkning fra fremmede makter. De kunne klart seg uten den delen hvor de sier hvem man skal og ikke skal stemme på.

De er australske, og det er et privat selskap, ikke en "fremmed makt" De driter i norsk poltikk, men de har satt seg inn i hvilke partier som faktisk prioriterer klima. Det er ikke valgpåvirkning å påpeke fakta. De holder opp et speil, slik at alle hyklere kan se seg selv. 

• Liker 2
Skrevet
22 minutes ago, Krig og fred said:

Er helt enig med deg når det kommer til dette, men problemet peker dessverre i våre retninger også, muligens vi er verre som har latt dem holde på og fortsetter å la dem holde på. 

Vi alle er ansvarlige uansett om vi vil innrømme den delen eller ei.

Skrevet
Just now, vampyrica said:

Vi alle er ansvarlige uansett om vi vil innrømme den delen eller ei.

På sett og vis, men nå har man mulighet til å stemme, samt redusere eget forbruk. Noe mange har gjort. Jeg gjør i alle fall mitt. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
9 minutes ago, Krig og fred said:

På sett og vis, men nå har man mulighet til å stemme, samt redusere eget forbruk. Noe mange har gjort. Jeg gjør i alle fall mitt. 

Da er vi like langt dessverre om dette hadde vært løsningen, men godt du gjør ditt for å passe på miljøet, det er noe vi alle burde gjøre og noe en god del gjør i våres hjem.

• Liker 1
Skrevet (endret)
11 minutes ago, vampyrica said:

Da er vi like langt dessverre om dette hadde vært løsningen, men godt du gjør ditt for å passe på miljøet, det er noe vi alle burde gjøre og noe en god del gjør i våres hjem.

Det er ikke løsningen, men det kan faktisk påvirke politikere og ledere. Så lenge folk forbruker som om ingen ting  skjer, så er det heller ingen politikere som bryr seg. Det ville i dag være politisk selvmord å fremme politikk som reduserer forbruket. 

Endret av Krig og fred
leif
  • Liker 1
Skrevet

Det er ikke Norge alene som har problemet med at penger  bestemmer mesteparten.

Man må og ha verdiskapning utenom offentlige arbeidsplasser.

Spoiler

Screenshot(91).png

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
3 hours ago, Krig og fred said:

er fordi næringslivet har full kontroll over politikerne.

2 hours ago, Krig og fred said:

men nå har man mulighet til å stemme

Hvis næringslivet har full kontrol over politikerne som du sier, så ville det å stemme på ett parti ha null betydning, som du oppfordrer til her.

Så hva er det? Har næringslivet full kontrol over politikerne, eller har folket litt eller mer kontrol ved å stemme?

3 hours ago, Krig og fred said:

Hvis børsen går bra, og folk kan sitte i sofaen og trøkke i seg pizza fordi renta er lav, og huslånet betales, er det ingen som bryr seg om at vi er inne i den sjette masseutryddelsen

Forsåvidt er det litt av en teori du antyder her. Næringslivet skal altså kanskje vite at vi har en klimakrise, og bare bidra enda mer til at klimakrisen blir mye verre på ett egoistisk grunnlag, slik at verden skulle gått til forskjellige skrekkscenarie-klimaganda som du har linket til i andre poster.

Hvorfor skulle næringslivet ville at menneskeheten skal ende?... Hva med barna deres, og barnebarna. Tror du at de ikke bryr seg om dem? Jeg har barn. Og jeg gjør alt jeg kan for at de skal få en god start på livet og en bedre verden å leve i. Jeg vil tro at mange andre foreldre også tenker slik, selv om de jobber eller leder i næringslivet. Tror du virkelig at de skal være helt inneforstått med at vi har en klimakrise som kan bli mye verre, og likevel bare gi blaffen, på bekostning av alle yngre generasjoner, inkludert deres egne barn?

Teorien din gir ingen mening for meg som vet hvordan det er å ha barn.

Når det ble oppdaget at CFC gasser var skadelig for ozonlaget, så ble de bannlyst med en gang. Hvorfor ble de det? Kunne ikke næringslivet bare fortsatt med å bruke disse gassene og ha full kontrol på politikerne og gi blaffen i fremtidige generasjoner for å tjene sin egen egoisme på bekostning av alle yngre generasjoner? Hva var det som stoppet dem den gang?

Kan det ha noe med at CFC gasser som skadet ozonlaget var en EKTE krise? EKTE kriser har en tendens til å få alle til å handle meget kjapt. Falske kriser har som formål å fylle psyken til befolkningen med mye vissvass for å manipulere og utnytte dem, uten at de trenger å gjøre en døyt, slik vi har sett nå i 40 år. --FØRTI ÅR-- uten at de har fjernet cruiseskipene som er noen av verstingene mot miljøet på jorden. --FØRTI ÅR-- med nedleggelse av atomkraft i Tyskland som ER en god løsning på dette 'problemet' som så og si ingen tar seriøst. --FØRTI ÅR-- med pekefingere på folket, uten at det kommer noen forbud eller realistiske gode løsninger som det er svært mange av. Vi mennesker har en enestående ferdighet til å forandre på miljøet vårt slik at det bevares for fremtiden, men av en eller annen grunn, så blir det bare gjort småting mot denne 'KriSeN' ?

Hvorfor er det ikke noen som tar det seriøst?? Jo, fordi dette er menneskeskapt. Det er skapt av mennesker, ut av ett svært vaklende grunnlag. På samme måte som vi har skapt mange andre illusjoner i samfunnet. Troll, ånder, spøkelser, guder, julenisser... osv.

Joda det er noe vitenskap blandet inn i det, men hele forskningsområdet er forlengst erobret av en politisk internasjonal snobbegjeng som gjør alt de kan for å stappe spikersuppa deres inn i folks psyke. Det er såpass viktig for dem at de flyr til møter med kjappe privatfly overalt i verden hvert år for å forsterke dette svært spekulative narrativet som de vrir ut så mye de bare kan for å undertrykke folket med. Men hva med løsninger som ikke direkte undertrykker og sanker penger fra folket? Forbud mot cruiseskip? Forbud mot privatfly? neineineinei... slike løsninger skal ikke bli innført, fordi selvfølgelig er det en falsk krise, ikke en ekte krise. Ellers hadde det blitt tatt store tak for minst 30 år siden.

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
49 minutes ago, Selfuniverse said:

Hvis næringslivet har full kontrol over politikerne som du sier, så ville det å stemme på ett parti ha null betydning, som du oppfordrer til her.

Så hva er det? Har næringslivet full kontrol over politikerne, eller har folket litt eller mer kontrol ved å stemme?

Det finnes partier som vil ta tak, men de er mini-partier. Jeg lot tvilen komme deg til gode, og antok at du forstod hva jeg mente. Jeg kommer ikke til å gjøre den feilen igjen. 

Forsåvidt er det litt av en teori du antyder her. Næringslivet skal altså kanskje vite at vi har en klimakrise, og bare bidra enda mer til at klimakrisen blir mye verre på ett egoistisk grunnlag, slik at verden skulle gått til forskjellige skrekkscenarie-klimaganda som du har linket til i andre poster.

Du kaller altså konklusjonen til forskere, de som FAKTISK FORSKER på hva vi diskuterer for propaganda? Resten av innlegget ditt er bare ordsalat, og det er siste gang jeg kaster bort tiden på deg når det kommer til dette emnet. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...