Gå til innhold

Unge kjøper færre spill enn før

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

AAA spel har blitt for dyre og med for lite relevant speletid (at spelet genererer uendelege med hent X og lever til Y oppdrag tell ikkje med då det fort blir einsformig). 

I tillegg har det blitt mykje konkurrentar på underholdningsfronten der særleg streamingtenestet går hard utover underholdningsbudsjettet. 

Legg vi til dyrtid og lite inntekt hos denne gruppa så har vi nok forklaringa der. Mange 18 til 24 åringar lever på studielån. 

Skrevet
Generasjon Z som bruker i gjennomsnitt 8 timer per dag på å skrolle reels prioriterer dette istedet for spill , enkelt og greit zombie -generasjonen. IKKE skyld på priser - spill har aldri vært billigere enn i dag og utvalget har aldri vært større . For 30 år siden betalte vi nesten det samme .
  • Liker 1
Skrevet (endret)
Fleskelars skrev (44 minutter siden):

IKKE skyld på priser - spill har aldri vært billigere enn i dag og utvalget har aldri vært større . For 30 år siden betalte vi nesten det samme .

Men hva betalte vi for 5-6 år siden? Prisene økte voldsomt rundt 2021. På denne tiden nådde spillindustrien toppen. Deretter har det kommet en dupp. Youtube/tiktok-reels kan være en faktor. Men jeg ser ingen grunn til å se bort fra prisen. Live service kan også være en faktor.

Endret av Donkey Kong
Skrevet
Donkey Kong skrev (13 timer siden):

Men hva betalte vi for 5-6 år siden? Prisene økte voldsomt rundt 2021. På denne tiden nådde spillindustrien toppen. Deretter har det kommet en dupp. Youtube/tiktok-reels kan være en faktor. Men jeg ser ingen grunn til å se bort fra prisen. Live service kan også være en faktor.

COVID brakte lave renter, mye hjemmesitting og spillbransjen fikk en veldig oppsving. Når det gikk over begynte rentene og prisene(på alt) å stige og folk fikk mindre penger. Spillbransjen tjente mindre penger og så seg nødt til å øke prisene de også. Det er nok definitivt en faktor i det hele.

Skrevet

Jeg kjøper nesten aldri nye spill, med mindre det er noe jeg faktisk er interessert i. Siste var Hogwarts Legacy og Snufkin. Men når det er done er det tilbake til CS og Pubg med kompiser. Der har jeg også brukt mye penger innad spillet, og fortsatt noe jeg gjør. Er jeg også litt mer sosial og engasjert i competetive.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...