Spillredaksjonen Skrevet onsdag kl 12:23 Skrevet onsdag kl 12:23 – Spillere vil heller gi opp enn å skru ned vanskelighetsgraden The First Berzerker: Khazan-utvikleren forklarer hvorfor spillet nylig justerte på innstillingene. Les hele saken på Gamer.no»
MomentousMomentum Skrevet onsdag kl 12:33 Skrevet onsdag kl 12:33 "jeg klarte ikke spillet. Men jeg har verdigheten i behold" Har du? Du ga opp. Hvor er verdigheten egentlig? Jeg skrur ofte ned dersom et spill er for vanskelig. Setter heller pris på en god story og gøy gameplay framfor ødelagte kontrollere og rage-avinstallering. 8
Boing_80 Skrevet onsdag kl 12:35 Skrevet onsdag kl 12:35 (endret) At enkelte spillere valgte heller å gi opp enn å justere vanskelighetsgraden er helt idiotisk. I livet vil ikke ting alltid gå på skinner og vi må tenke annerledes eller gjøre justeringer selv om disse ikke appellerer til egoet. Nyutdannede må som oftest flytte til grendestrøk for å få seg jobb. For eks. leger som ofte må flytte til små steder og starte karrieren der før de kan flytte til de byene de ønsker. Videre får man ikke bare lederstillinger ut av det blå, men må gjennom trainee perioden og jobbe som teamleder, deretter mellomleder osv. Sier meg bare at en god del av disse spillerne er umodne, ureflekterte og takler ikke midlertidige løsninger i livene sine. Dessverre er det akkurat slike spillere som blir så høylydte at de dreper spillgleden. De vanker som oftest på Steam foraene eller på Reddit. Jeg rundet spillet i går og måtte sette ned vanskelighetsgraden mot den siste bossen Ozma fra normal til lett. Jeg klarte å beseire bossen uten at egoet mitt gikk i tusen knas. Endret onsdag kl 12:53 av Boing_80 3
Boing_80 Skrevet onsdag kl 12:35 Skrevet onsdag kl 12:35 (endret) MomentousMomentum skrev (16 minutter siden): Jeg skrur ofte ned dersom et spill er for vanskelig. Setter heller pris på en god story og gøy gameplay framfor ødelagte kontrollere og rage-avinstallering. Det samme gjør jeg. Rage avinstallering er ganske umodent spør du meg. Endret onsdag kl 12:50 av Boing_80 3
Gamebino Skrevet onsdag kl 12:44 Skrevet onsdag kl 12:44 Har forståelse for at folk legger fra seg spill istedenfor å sette på easy. Spill har jo i flere tiår vært slik at easy virkelig er easy. Så om man valgte easy var det som å ikke spille i det hele tatt.
Boing_80 Skrevet onsdag kl 12:49 Skrevet onsdag kl 12:49 (endret) Gamebino skrev (8 minutter siden): Har forståelse for at folk legger fra seg spill istedenfor å sette på easy. Spill har jo i flere tiår vært slik at easy virkelig er easy. Så om man valgte easy var det som å ikke spille i det hele tatt. Jeg tror at spillutviklere gjør det rette i å lage spillene sine for et bredere publikum (betyr også økte inntekter og på sikt bedre spill). Da er det muligheter til å spille slik man vil. Det er souls snobber som hele tiden skal ha en permanent tøff vanskelighetsgrad. De får holde seg til Elden ring. Endret onsdag kl 12:53 av Boing_80 5
Vikingfinger Skrevet onsdag kl 17:59 Skrevet onsdag kl 17:59 (endret) Dette spillet er helt fantastisk. Hvorfor kom det aldri en anmeldelse fra dere? Og har dere i det hele tatt vurdert å anmelde "Wuchang Fallen Feathers" som ikke burde gå under radaren hos noen spillsider ? Når det er sagt, jeg står fast på siste bossen på khazan, så har lagt det fra meg for nå.. Endret onsdag kl 18:00 av Vikingfinger typo 1 1
chroy Skrevet onsdag kl 18:10 Skrevet onsdag kl 18:10 Soulslikes er jo forklart som vanskelige, man ville forventet at et spill i sjangeren følgte dette. Folk går nok inn med forventning at dette er vanskelig og om jeg ikke klarer det så er det sånn. Men difficulty sliders er alltid et positivt i mine øyne.
chroy Skrevet onsdag kl 18:23 Skrevet onsdag kl 18:23 Boing_80 skrev: Gamebino skrev (8 minutter siden): Har forståelse for at folk legger fra seg spill istedenfor å sette på easy. Spill har jo i flere tiår vært slik at easy virkelig er easy. Så om man valgte easy var det som å ikke spille i det hele tatt. Jeg tror at spillutviklere gjør det rette i å lage spillene sine for et bredere publikum (betyr også økte inntekter og på sikt bedre spill). Da er det muligheter til å spille slik man vil. Det er souls snobber som hele tiden skal ha en permanent tøff vanskelighetsgrad. De får holde seg til Elden ring. Elden ring er spillet hvor souls nåde et bredere publikum. Open world gir friheten til å spille slik man vil og summons gjør spillet enklere om man vil det.
Boing_80 Skrevet onsdag kl 18:52 Skrevet onsdag kl 18:52 chroy skrev (28 minutter siden): Elden ring er spillet hvor souls nåde et bredere publikum. Open world gir friheten til å spille slik man vil og summons gjør spillet enklere om man vil det. For all del. Jeg synes bare ikke om folk som gir opp fordi litt frustrasjon blir for vanskelig å takle. 1 1
herzeleid Skrevet onsdag kl 19:54 Skrevet onsdag kl 19:54 Boing_80 skrev (1 time siden): For all del. Jeg synes bare ikke om folk som gir opp fordi litt frustrasjon blir for vanskelig å takle. De spiller vel for å ha det gøy da, og hvis det som du sier blir frustrerende har de det ikke gøy og finner på noe annet. Jeg synes ikke det egentlig er så rart når vi snakker om noe som skal være ren underholdning.
Fleskelars Skrevet onsdag kl 20:28 Skrevet onsdag kl 20:28 Å leve med sine svakheter , godta dem og samarbeide - istedet for å kjempe hardt og bittert - ja det krever kanskje litt livserfaring for enkelte. Men livet blir jo enklere da , man er seg selv den største fiende . 1 1
Idrin Skrevet onsdag kl 21:14 Skrevet onsdag kl 21:14 Elden Ring sin tilnærming til vanskelighetsgrad er den beste i mine øyne. Hvis noe virker vanskelig der og da, utforsk andre steder og kom tilbake når man er sterkere. 1 1
Vikingfinger Skrevet onsdag kl 22:29 Skrevet onsdag kl 22:29 Idrin skrev (1 time siden): Elden Ring sin tilnærming til vanskelighetsgrad er den beste i mine øyne. Hvis noe virker vanskelig der og da, utforsk andre steder og kom tilbake når man er sterkere. Enig, men på DLC så måtte jeg melde pass.. det ble rett og slett for vanskelig så jeg gav opp og spilte aldri gjennom den. En eller annen drage som maula meg. Men dark souls 3 har den beste tilnærmingen til vanskelighetsgrad sånn egentlig, blir aldri helt venn med souls i open world. OT : Nå kommer Nioh 3 også, i "semi" open world.. Kunne de ikke bare beholdt formelen. Open world er ikke en bedre ting liksom på soulslikes.
Caengar Skrevet torsdag kl 00:26 Skrevet torsdag kl 00:26 Jeg spiller vanligvis på normal eller easy. I Mass Effect / 2 (samme i The Witcher 2/3) så spilte jeg på høyeste vanskelighetsgrad, men det var fordi jeg spilte spillene så mye. Det er merkerlig at folk slutter å spille enn å endre vanskelighetsgraden. Å være god i spill betyr ingen verdens ting. 3
Rogshit Skrevet torsdag kl 04:13 Skrevet torsdag kl 04:13 Caengar skrev: Jeg spiller vanligvis på normal eller easy. I Mass Effect / 2 (samme i The Witcher 2/3) så spilte jeg på høyeste vanskelighetsgrad, men det var fordi jeg spilte spillene så mye. Det er merkerlig at folk slutter å spille enn å endre vanskelighetsgraden. Å være god i spill betyr ingen verdens ting. "Å være god i spill betyr ingen verdens ting." Med mindre man spiller kompetitivt da ;P 1
Anfieldtheplacetobe Skrevet torsdag kl 05:10 Skrevet torsdag kl 05:10 Personlig fortetrekker jeg spill som gjør at jeg kan dø når som helst eller en liten feil av meg vil være ødeleggende. Gjør at konsentrasjonen og immersion blir langt mer tilstedeværende. Dead cells, souls, Tekken, Doom, battlefield, poe2, commandos, GT7, ready or not er typiske titler jeg spiller. Folk er forskjellige:) Typiske "kosespill" blir heller spill som Grim dawn, Diablo, monster hunter, resident evil, vermintide etc.
Boing_80 Skrevet torsdag kl 17:20 Skrevet torsdag kl 17:20 (endret) Jeg foreslår at disse personene som gir opp så lett øver opp tålmodighetsevnen i spill som The Room og The House of Da Vinci. https://store.steampowered.com/app/288160/The_Room/ Endret torsdag kl 17:21 av Boing_80 1 1
BadCat Skrevet torsdag kl 17:33 Skrevet torsdag kl 17:33 13 hours ago, Rogshit said: 17 hours ago, Caengar said: Jeg spiller vanligvis på normal eller easy. I Mass Effect / 2 (samme i The Witcher 2/3) så spilte jeg på høyeste vanskelighetsgrad, men det var fordi jeg spilte spillene så mye. Det er merkerlig at folk slutter å spille enn å endre vanskelighetsgraden. Å være god i spill betyr ingen verdens ting. Expand "Å være god i spill betyr ingen verdens ting." Med mindre man spiller kompetitivt da 😜 Det var ikke det de sa i spillehallen i 1983. Det betydde alt og man måtte være god før man ble med. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå