Gå til innhold

– Spillere vil heller gi opp enn å skru ned vanskelighetsgraden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"jeg klarte ikke spillet. Men jeg har verdigheten i behold"

Har du? Du ga opp. Hvor er verdigheten egentlig?

Jeg skrur ofte ned dersom et spill er for vanskelig. Setter heller pris på en god story og gøy gameplay framfor ødelagte kontrollere og rage-avinstallering.

  • Liker 8
Skrevet (endret)

At enkelte spillere valgte heller å gi opp enn å justere vanskelighetsgraden er helt idiotisk. I livet vil ikke ting alltid gå på skinner og vi må tenke annerledes eller gjøre justeringer selv om disse ikke appellerer til egoet.

Nyutdannede må som oftest flytte til grendestrøk for å få seg jobb. For eks. leger som ofte må flytte til små steder og starte karrieren der før de kan flytte til de byene de ønsker. Videre får man ikke bare lederstillinger ut av det blå, men må gjennom trainee perioden og jobbe som teamleder, deretter mellomleder osv. 

Sier meg bare at en god del av disse spillerne er umodne, ureflekterte og takler ikke midlertidige løsninger i livene sine. Dessverre er det akkurat slike spillere som blir så høylydte at de dreper spillgleden. De vanker som oftest på Steam foraene eller på Reddit.

Jeg rundet spillet i går og måtte sette ned vanskelighetsgraden mot den siste bossen Ozma fra normal til lett. Jeg klarte å beseire bossen uten at egoet mitt gikk i tusen knas. 

Uten navn.png

Endret av Boing_80
  • Liker 3
Skrevet (endret)
MomentousMomentum skrev (16 minutter siden):

Jeg skrur ofte ned dersom et spill er for vanskelig. Setter heller pris på en god story og gøy gameplay framfor ødelagte kontrollere og rage-avinstallering.

Det samme gjør jeg.

Rage avinstallering er ganske umodent spør du meg.

Endret av Boing_80
  • Liker 3
Skrevet
Har forståelse for at folk legger fra seg spill istedenfor å sette på easy. Spill har jo i flere tiår vært slik at easy virkelig er easy. Så om man valgte easy var det som å ikke spille i det hele tatt.
Skrevet (endret)
Gamebino skrev (8 minutter siden):

Har forståelse for at folk legger fra seg spill istedenfor å sette på easy. Spill har jo i flere tiår vært slik at easy virkelig er easy. Så om man valgte easy var det som å ikke spille i det hele tatt.

Jeg tror at spillutviklere gjør det rette i å lage spillene sine for et bredere publikum (betyr også økte inntekter og på sikt bedre spill). Da er det muligheter til å spille slik man vil. Det er souls snobber som hele tiden skal ha en permanent tøff vanskelighetsgrad. De får holde seg til Elden ring.

Endret av Boing_80
  • Liker 5
Skrevet (endret)

Dette spillet er helt fantastisk. Hvorfor kom det aldri en anmeldelse fra dere?

Og har dere i det hele tatt vurdert å anmelde "Wuchang Fallen Feathers" som ikke burde gå under radaren hos noen spillsider ?

Når det er sagt, jeg står fast på siste bossen på khazan, så har lagt det fra meg for nå..

Endret av Vikingfinger
typo
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet

Soulslikes er jo forklart som vanskelige, man ville forventet at et spill i sjangeren følgte dette. Folk går nok inn med forventning at dette er vanskelig og om jeg ikke klarer det så er det sånn.

Men difficulty sliders er alltid et positivt i mine øyne.

Skrevet
Boing_80 skrev:
Gamebino skrev (8 minutter siden):

Har forståelse for at folk legger fra seg spill istedenfor å sette på easy. Spill har jo i flere tiår vært slik at easy virkelig er easy. Så om man valgte easy var det som å ikke spille i det hele tatt.

Jeg tror at spillutviklere gjør det rette i å lage spillene sine for et bredere publikum (betyr også økte inntekter og på sikt bedre spill). Da er det muligheter til å spille slik man vil. Det er souls snobber som hele tiden skal ha en permanent tøff vanskelighetsgrad. De får holde seg til Elden ring.

Elden ring er spillet hvor souls nåde et bredere publikum. Open world gir friheten til å spille slik man vil og summons gjør spillet enklere om man vil det.
Skrevet
chroy skrev (28 minutter siden):

Elden ring er spillet hvor souls nåde et bredere publikum. Open world gir friheten til å spille slik man vil og summons gjør spillet enklere om man vil det.

For all del. Jeg synes bare ikke om folk som gir opp fordi litt frustrasjon blir for vanskelig å takle.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Boing_80 skrev (1 time siden):

For all del. Jeg synes bare ikke om folk som gir opp fordi litt frustrasjon blir for vanskelig å takle.

De spiller vel for å ha det gøy da, og hvis det som du sier blir frustrerende har de det ikke gøy og finner på noe annet. Jeg synes ikke det egentlig er så rart når vi snakker om noe som skal være ren underholdning. 

Skrevet
Å leve med sine svakheter , godta dem og samarbeide - istedet for å kjempe hardt og bittert - ja det krever kanskje litt livserfaring for enkelte. Men livet blir jo enklere da , man er seg selv den største fiende .
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet

Elden Ring sin tilnærming til vanskelighetsgrad er den beste i mine øyne. Hvis noe virker vanskelig der og da, utforsk andre steder og kom tilbake når man er sterkere. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Idrin skrev (1 time siden):

Elden Ring sin tilnærming til vanskelighetsgrad er den beste i mine øyne. Hvis noe virker vanskelig der og da, utforsk andre steder og kom tilbake når man er sterkere. 

Enig, men på DLC så måtte jeg melde pass.. det ble rett og slett for vanskelig så jeg gav opp og spilte aldri gjennom den. En eller annen drage som maula meg. 
Men dark souls 3 har den beste tilnærmingen til vanskelighetsgrad sånn egentlig, blir aldri helt venn med souls i open world. OT : Nå kommer Nioh 3 også, i "semi" open world.. Kunne de ikke bare beholdt formelen. Open world er ikke en bedre ting liksom på soulslikes.

Skrevet

Jeg spiller vanligvis på normal eller easy. I Mass Effect / 2 (samme i The Witcher 2/3) så spilte jeg på høyeste vanskelighetsgrad, men det var fordi jeg spilte spillene  så mye.

Det er merkerlig  at folk slutter å spille enn å endre vanskelighetsgraden. Å være god i spill betyr ingen verdens ting. 

  • Liker 3
Skrevet
Caengar skrev:

Jeg spiller vanligvis på normal eller easy. I Mass Effect / 2 (samme i The Witcher 2/3) så spilte jeg på høyeste vanskelighetsgrad, men det var fordi jeg spilte spillene  så mye.

Det er merkerlig  at folk slutter å spille enn å endre vanskelighetsgraden. Å være god i spill betyr ingen verdens ting. 

"Å være god i spill betyr ingen verdens ting." Med mindre man spiller kompetitivt da ;P
  • Liker 1
Skrevet
Personlig fortetrekker jeg spill som gjør at jeg kan dø når som helst eller en liten feil av meg vil være ødeleggende. Gjør at konsentrasjonen og immersion blir langt mer tilstedeværende. Dead cells, souls, Tekken, Doom, battlefield, poe2, commandos, GT7, ready or not er typiske titler jeg spiller. Folk er forskjellige:) Typiske "kosespill" blir heller spill som Grim dawn, Diablo, monster hunter, resident evil, vermintide etc.
Skrevet
13 hours ago, Rogshit said:
17 hours ago, Caengar said:

Jeg spiller vanligvis på normal eller easy. I Mass Effect / 2 (samme i The Witcher 2/3) så spilte jeg på høyeste vanskelighetsgrad, men det var fordi jeg spilte spillene  så mye.

Det er merkerlig  at folk slutter å spille enn å endre vanskelighetsgraden. Å være god i spill betyr ingen verdens ting. 

Expand  

"Å være god i spill betyr ingen verdens ting." Med mindre man spiller kompetitivt da 😜

Det var ikke det de sa i spillehallen i 1983. Det betydde alt og man måtte være god før man ble med.

  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...