leticia Skrevet søndag kl 11:58 Skrevet søndag kl 11:58 ili skrev (1 time siden): Ja er vel ca 0.5 mm i diameter. Nesten umulig å se. Er litt svartere og shiny. Bruker av og til zoom på telefonkamera for å se at det faktisk er flått. Eller bruker bare rullen på alt som kan være flått. Jeg begynner å klø med en gang de biter, så får fjernet dem fort. Men har ikke funnet så mange som deg da, har hatt cirka 5 på meg i løpet av sesongen .
fredrik2 Skrevet søndag kl 12:03 Skrevet søndag kl 12:03 Merkligt att kalla små flått med ben larver. Tror alla flått jag har fått har varit små men hade aldrig hört att de kallas larver (men sökte och såg att man gjorde det). I Norge har jag aldrig fått flått vad jag vet om förutom på gensern en gång. 1
Duriello Skrevet søndag kl 13:21 Skrevet søndag kl 13:21 leticia skrev (1 time siden): Nei, man kan ta flåttvaksine mot TBE, men det funker ikke mot borreliose. Hadde vært flott (no phun intended) med noe lettvindt som hadde hindret dem i å bite seg fast i utgangspunktet. 😏 Kan hindre med bekledning, men vanskelig det når det er 30+ grader i skyggen. 😂
leticia Skrevet søndag kl 14:05 Skrevet søndag kl 14:05 Duriello skrev (42 minutter siden): Hadde vært flott (no phun intended) med noe lettvindt som hadde hindret dem i å bite seg fast i utgangspunktet. 😏 Kan hindre med bekledning, men vanskelig det når det er 30+ grader i skyggen. 😂 Faktisk så liker flåtten seg best når det er fuktig / regn. F.eks så ser man den ikke ved Middelhavet nettopp pga varmen. Det kan bli FOR varmt for dem. Jeg er enig i at det hadde vært fint med noe som hindret dem i å bite i det hele tatt. 1
Føniks Skrevet søndag kl 14:19 Skrevet søndag kl 14:19 (endret) leticia skrev (14 minutter siden): Faktisk så liker flåtten seg best når det er fuktig / regn. F.eks så ser man den ikke ved Middelhavet nettopp pga varmen. Det kan bli FOR varmt for dem. Jeg er enig i at det hadde vært fint med noe som hindret dem i å bite i det hele tatt. Det finnes noe som skal hindre dette, hvor godt det fungerer vet jeg ikke. Men de selger det på apotek, så det er kanskje noe i det? https://www.farmasiet.no/catalog/sar-bitt-og-stikk/bitt-stikk-og-sommerplager/tickless-ecohuman-elektronisk-flattjager-voksen,5115751 Endret søndag kl 14:21 av Føniks
Duriello Skrevet søndag kl 14:36 Skrevet søndag kl 14:36 Føniks skrev (16 minutter siden): Det finnes noe som skal hindre dette, hvor godt det fungerer vet jeg ikke. Men de selger det på apotek, så det er kanskje noe i det? https://www.farmasiet.no/catalog/sar-bitt-og-stikk/bitt-stikk-og-sommerplager/tickless-ecohuman-elektronisk-flattjager-voksen,5115751 Fant noen som hadde testet på google, reddit. Var visst bare humbug. Men hvem vet?
sedsberg Skrevet søndag kl 17:43 Skrevet søndag kl 17:43 Eksempel som tidligere nevnt: https://herreapoteket.no/shop/apotekvarer/cactuz-20percent-deet-mot-myggflatt-100-ml 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå