AndersT2 Skrevet torsdag kl 08:55 Skrevet torsdag kl 08:55 Av og til når det er noe å feire på jobben så kjøper de inn en kake. Ofte den gode sjokoladekaken fra Baker Hansen på det nederste bilde under. Etter å ha spist den, så har jeg lagt merke til at det skjer noe i halsen hos meg, det liksom struper seg litt inn. Har aldri hatt noe problemer med allergi i mine 45 år i live. Så sjekket ingrediensene, og det eneste jeg ikke spiser i det daglige (som jeg vet om) er Soya som det står den kan inne holde. Så tenkte at jeg kanskje kunne vært allergisk mot den. Det føles slik at strupen tetter seg litt men, ikke helt. Var å handlet på Rema forrige uke, og de hadde tilbud på en Soft Brownie kake, som jeg tenkte jeg skulle teste. Spiste 3 teskjer av den i går, og stoppet da jeg ikke syntes den var spesielt god (Likte ikke konsistensen). Men etter noen få minutter så fikk jeg samme reaksjon som fra den andre kaken, men veldig mye kraftigere. Hadde problemer i halsen i nesten 1 time etter. Så jeg kikket på hva den inneholdt for å se om det kanskje var Soya i den også, og da nesten kunne bekrefte at jeg ikke tåler der. Men det står ikke det på den. Noen som kjenner til hva som kan gi en slik reaksjon fra disse?
SpecialForce Skrevet fredag kl 08:19 Skrevet fredag kl 08:19 Dette er ikke et tema som du skal utforske på nett. Kom deg til din fastlege. Det er både uklokt og farlig å lene seg på spekulasjoner knyttet til din helse rundt allergier. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå