fredrik2 Skrevet 2. august Skrevet 2. august 4 hours ago, wampster said: Det dummeste faktisk... Okay, deg om det. Funket som fjell for meg da jeg gikk fra 93 -> 76 på rett under 4 mnd. Tror de fleste (normale) skjønner at vektnedgang ikke er lineært og det kan være forskjell i hvor mye vann man har i kroppen fra dag til dag. Det er ikke rakettforskning, kcal inn<kcal ut over tid Enig, veier mig varje dag och begynte med det når jag vill gå ned några få kg. Nu mest før att se hvis jag håller vikten. Ja, det varierar lite fra dag till dag och ibland kan man få lite oførklarliga hopp men det är ju överhuvudtaget ingen garanti att man ikke går upp lite ibland hvis man veier sig varje uke heller. Hvis nedgangen er så pass raskt och stabil att man ser en tydlig trend varje uke så borde det ikke vara noe problem att se vikten varje dag. (Tycker vel att lite vansklig å förklara ändringar också ofta håller i över en uke. Hvis man veier sig dagligen kan man också se hur stora och raska ökningar ofta också går ned raskt.)
Bing123 Skrevet 2. august Skrevet 2. august 3 hours ago, Duncan said: Man kommer aldri unna kalorier inn vs. kalorier ut. Kroppen bruker energi og lagrer energi. Kroppen kan ikke lagre energi når den ikke har et overskudd av energi. Problemet med å telle kalorier er at det er en veldig vanskelig disiplin. Kroppen er også tilpasningsdyktig og du må derfor slåss på med trening for å holde forbruket oppe. Når du har lidd deg gjennom dette underskudd hvor du både kjenner på massiv sult og må trene en periode og så går du tilbake til normalt kosthold igjen, så legger du på deg igjen fordi nå er kroppen innstilt på lavere inntak. Derav har vi store forekomster av jojo-slanking 1 1
Svein M Skrevet 5. august Skrevet 5. august Jeg har tro på å ha et fast opplegg med f.eks 3 måltider. Også må en ha litt selvdisiplin til å ikke hive innpå med snacks og mellommåltider. Om en har lite bruk av kroppen daglig så er det veldig viktig å trene/mosjonere. 1
Duncan Skrevet 6. august Skrevet 6. august Bing123 skrev (På 2.8.2025 den 22.58): Problemet med å telle kalorier er at det er en veldig vanskelig disiplin. Kroppen er også tilpasningsdyktig og du må derfor slåss på med trening for å holde forbruket oppe. Når du har lidd deg gjennom dette underskudd hvor du både kjenner på massiv sult og må trene en periode og så går du tilbake til normalt kosthold igjen, så legger du på deg igjen fordi nå er kroppen innstilt på lavere inntak. Derav har vi store forekomster av jojo-slanking Man trenger ikke massiv sult for å gå i underskudd, og problemet for de overvektige er jo at de har hatt et kosthold med for mye kalorier over lengre tid. Det kan man ikke gå tilbake til uten at man legger på seg igjen. Man må erkjenne at man er nødt til å gjøre en varig endring av livsstil for å gå ned i vekt og for å holde seg der. Jojo-slanking kommer nok av at man går tilbake til dårlige vaner, men heller jojo-slanking enn ingen slanking. Du trenger ikke å trene så forbanna mye for å motvirke spareblussen, det holder at man kommer seg ut og går noen turer. Kroppen trenger å bruke energi på å gå turer, så da får den ikke spart noe. Etterforbrenningen får du jo også. Så ikke ligg på sofaen i underskudd, gå noen kilometer i underskudd. 2
Lyseblå Skrevet 12. august Forfatter Skrevet 12. august Tusen takk for svar alle sammen! Jeg ville bare komme med en oppdatering og si at jeg nå er godt i gang med prosessen, fokus på å drikke mer vann, spise mer proteiner, normale porsjoner, være mer aktiv bl.a. Tenkte oppdatere her om en måneds tid bare for å ha det som ekstra motivasjon 😁 1 4
leticia Skrevet 13. august Skrevet 13. august Lyseblå skrev (20 timer siden): Tusen takk for svar alle sammen! Jeg ville bare komme med en oppdatering og si at jeg nå er godt i gang med prosessen, fokus på å drikke mer vann, spise mer proteiner, normale porsjoner, være mer aktiv bl.a. Tenkte oppdatere her om en måneds tid bare for å ha det som ekstra motivasjon 😁 Så bra for deg 😀🥰 Har 6 kilo jeg selv vil ned, begynte prosjektet mitt i går 😄
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå