Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Spontanabort

Gjest 08cc9...608

Anbefalte innlegg

Gjest 08cc9...608
Skrevet

Er det noen damer her inne som kan svare på spørsmål angående spontanabort?

Anonymous poster hash: 08cc9...608

Videoannonse
Annonse
Gjest 08cc9...608
Skrevet

jeg mistet for litt over en mnd siden og fikk da piller for og få ut restene som ikke funket, to uker etter fikk jeg kraftige blødinger som varte i to uker så dro jeg på lege vakten på grunn av blødingene som ikke ga seg og ble da henvist til sykehuset og fikk nye piller for og få ut restene men dem funket heller ikke så da måtte jeg ha en utskraping for noen dager siden, dagen etter hadde jeg nesten ingen blødinger men dem kom fort tilbake igjen etter å ha vært ute på tur. så det jeg lurer på er hvor lenge kan man forvente å blø etter utskrapningen? jeg føler jeg ikke kan bevege meg noe serlig for da blir det bare værre, så er ganke lei av disse blødningene nå

Skrevet (endret)
Gjest 08cc9...608 skrev (42 minutter siden):

jeg mistet for litt over en mnd siden og fikk da piller for og få ut restene som ikke funket, to uker etter fikk jeg kraftige blødinger som varte i to uker så dro jeg på lege vakten på grunn av blødingene som ikke ga seg og ble da henvist til sykehuset og fikk nye piller for og få ut restene men dem funket heller ikke så da måtte jeg ha en utskraping for noen dager siden, dagen etter hadde jeg nesten ingen blødinger men dem kom fort tilbake igjen etter å ha vært ute på tur. så det jeg lurer på er hvor lenge kan man forvente å blø etter utskrapningen? jeg føler jeg ikke kan bevege meg noe serlig for da blir det bare værre, så er ganke lei av disse blødningene nå

Trist at du har vært gjennom så mye etter spontanaborten ❤️ Det er normalt å blø noen dager, du kan få varierende blødning / utflod 1 - 2 uker etter utskrapningen. Det du må være oppmerksom på er hvis blødningen bare øker og øker eller hvis du får feber. Blødningen skal avta gradvis. Du må ikke være redd for å bevege deg, de blodrestene som er inni der skal uansett ut. Men som sagt hvis det bare øker på eller du får feber da må du ta kontakt med lege. 

Endret av leticia
glemt ord
  • Innsiktsfullt 2
Gjest 08cc9...608
Skrevet
leticia skrev (1 time siden):

Trist at du har vært gjennom så mye etter spontanaborten ❤️ Det er normalt å blø noen dager, du kan få varierende blødning / utflod 1 - 2 uker etter utskrapningen. Det du må være oppmerksom på er hvis blødningen bare øker og øker eller hvis du får feber. Blødningen skal avta gradvis. Du må ikke være redd for å bevege deg, de blodrestene som er inni der skal uansett ut. Men som sagt hvis det bare øker på eller du får feber da må du ta kontakt med lege. 

ok

Gjest 08cc9...608
Skrevet

går det fint å bade om en uke da?

Skrevet (endret)
Gjest 08cc9...608 skrev (10 minutter siden):

Du blr unngå å bade til du er helt ferdig med blødningen.  Du bør også unngå tamponger i den fasen, og sex

Endret av Tussi
  • Liker 1
Gjest 08cc9...608
Skrevet
Tussi skrev (27 minutter siden):

Du blr unngå å bade til du er helt ferdig med blødningen.  Du bør også unngå tamponger i den fasen, og sex

blør ikke så mye at jeg føler at jeg trenger det uansett og frister lite med sex når jeg blør

Skrevet
Gjest 08cc9...608 skrev (11 timer siden):

Som @Tussi sier ikke bad før du er helt ferdig med dette. Jeg fikk barselfeber etter en av mine fødsler, fordi det var rester som ikke hadde kommet ut under fødselen, og at sannsynligvis jordmor ikke var renslig nok  under selve fødselen. Barselfeber er ingenting å spøke med, jeg måtte innlegges og få antibiotika intravenøst. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...