Gå til innhold

Kriminalitet i «ghettobyen» Oslo

Anbefalte innlegg

Skrevet
wampster skrev (3 minutter siden):

Som en som sitter i 3 styrer og har sittet i 3 andre tidligere samt eid/eier et tosifret antall leiligheter så kan jeg si at dette ikke er "en helt vanlig sameiedisputt". Forfalskede signaturer og fullmakter er kriminelt. De fleste sameier har ikke styrer som er kriminelle. 

Jeg kan ikke skryte på meg å eie like mange leiligheter som deg, men jeg har også sittet i styret i et sameie.

Er det dette utsagnet du tenker på?

Sitat

Minst ett tilfelle av forfalskning av signaturer har blitt påvist.

En slik påstand må jo være bevisbar for å ha noen tyngde, og med bevis kan signaturen forkastes.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
frohmage skrev (2 minutter siden):

Jeg kan ikke skryte på meg å eie like mange leiligheter som deg, men jeg har også sittet i styret i et sameie.

Er det dette utsagnet du tenker på?

En slik påstand må jo være bevisbar for å ha noen tyngde, og med bevis kan signaturen forkastes.

Signaturen kan forkastes ja. Men styret er jo fortsatt kriminelle, så...? Du bagateliserer veldig det å være kriminell i et styre.

edit: Det stod heller ikke noe om hvor signaturen som var bevist forfalsket var brukt. Det er ikke sikkert det er noe som "bare kan forkastes". Personlig synes jeg som sagt det er sykt at USBL ikke har gjort noe/gjør noe

Endret av wampster
  • Liker 7
Skrevet
wampster skrev (6 minutter siden):

Personlig synes jeg som sagt det er sykt at USBL ikke har gjort noe/gjør noe

Sikkert fordi forfalskningen bare er en påstand som ikke er bevisbar.

• Liker 2
Skrevet
wampster skrev (7 minutter siden):

Signaturen kan forkastes ja. Men styret er jo fortsatt kriminelle, så...? Du bagateliserer veldig det å være kriminell i et styre.

Hva annet enn den påståtte forfalskningen er kriminelt? Om noe, så er det jo en sak for politiet. Jeg støtter selvfølgelig ikke kriminalitet i styrer.

• Liker 2
Skrevet
frohmage skrev (30 minutter siden):

Sikkert fordi forfalskningen bare er en påstand som ikke er bevisbar.

"Minst ett tilfelle av forfalskning av signaturer har blitt påvist."

"Påvist" er en bøyde form av verbet "å påvise", og betyr utpeke, godtgjøre eksistensen av noe, eller gjøre noe innlysende ved bevisDu kan slå opp "påvist" i ordbøker som Bokmålsordboka og Nynorskordboka for å se skrivemåte og bøyning, som finnes på ordbokene.no. 

Detaljer er kanskje ikke viktig for folk som mener at dokumentforfalskning ikke er så farlig?

Vi har tydeligvis forskjellig mening om hva som er katastrofalt for et sameie. Jeg mener at pesoner/styrer som forfalsker/prøver å forfalske underskrifter/driver med dokumentforfalskning er katatstrofe. 

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
wampster skrev (37 minutter siden):

Vi har tydeligvis forskjellig mening om hva som er katastrofalt for et sameie. Jeg mener at pesoner/styrer som forfalsker/prøver å forfalske underskrifter/driver med dokumentforfalskning er katatstrofe. 

Neida, det er jeg enig i, men dette er altså en kronikk der et beboerpar hevder at dette er påvist. Jeg kjenner godt nok til sameier til å vite at slike påstander ofte er ubegrunnede eller feil. Om styret har gjort noe ulovlig skal de selvfølgelig tas på det.

• Liker 1
Skrevet
Mercruiser skrev (2 timer siden):

Disse forholdene er ryddet opp i for lengst. Hvorfor poste gamle artikler som ikke lenger er relevante? Har du i det hele tatt vært i Oslo siste årene? Og når det gjelder byene du sammenligner med - er Stockholm liksom en ren by uten tigging? Og London?? Enorme forskjeller i London - hvilke deler har du besøkt? København trenger jeg ikke engang nevne.

Oslo er blitt en svært attraktiv og flott by, noe som ikke minst bekreftes av hyllesten blant utenlandske turister på sosiale medier. 

Ja, jeg har vært i Oslo flere ganger de siste årene.

Og tilstandene på Carl Johan og sentrum sent oppleves ikke i noen andre sammenlignbare hovedsteder.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Neptun1 skrev (1 time siden):

Og tilstandene på Carl Johan og sentrum sent oppleves ikke i noen andre sammenlignbare hovedsteder.

Hvilke tilstander sikter du til da? Karl Johan er vel forresten den gata i Oslo hvor du finner færrest fastboende.

• Liker 2
Skrevet
Boing_80 skrev (På 16.8.2025 den 13.33):

Jeg respekterer i alle fall ikke nazistisk tankegods. 

Ingen reflekterte personer aksepterer totalitære og menneskefiendtlige ideologier, ei heller nasjonal-sosialisme.

Regner da med at du heller ikke respekterer de historisk sett verste av dem - kommunisme og islam.

• Liker 1
Skrevet (endret)
frohmage skrev (2 timer siden):

Hvilke tilstander sikter du til da? Karl Johan er vel forresten den gata i Oslo hvor du finner færrest fastboende.

Narkomane og rusede i fri dressur, horer som nærmest overfaller menn som går alene på kveldstid. 
Aggressiv stemning med utagerende rusede og gjenger. Opplever aldri sånt i andre europeiske storbyer.
Må også nevne forsøpling i gatene.

Sånn, nå kan du gå inn i fornektelsesmodus og hevde det ikke er slik jeg opplever det.

Endret av Neptun1
  • Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...