agvg Skrevet 30. juli Skrevet 30. juli Reg2000 skrev (3 minutter siden): Ja generelt gjør det det hvis du ikke leser dagbladets sjokkoverskrifter. Vet ikke helt det, EU er jo veldig salgsfremmend for norske mediaer, forbudet mot vedfyring resirkuleres jo fortsatt, svjv sto det veldig lite om vedfyring i forslaget. Når kulda kommer så dukker det nok opp igjen i media.
Bing123 Skrevet 30. juli Skrevet 30. juli (endret) 3 hours ago, Red Frostraven said: Skal vi sammenligne sannhetsgestalten og objektiviteten i nyhetsartikler fra NrK, som korrigerer artikler når de blir gjort oppmerksomme på feil -- og publiserer offentlige korreksjoner i separate artikler ved store feil -- versus sannhetsgestalten i presentasjonen til influencere som lever av å levere propaganda? Kilder som presenterer noe sant og noe løgn, uten å ta ansvar for å korrigere løgner, er mindre enn verdiløse som kilder -- de er effektivt skadelige å ha som kilder. Det er ingen seriøse aviser eller nyhetsmedier som totalt sett gjør deg dårligere rustet til å forstå hva som foregår i politikken, slik hver person på listen gjør. Podcaster som har typisk en ny gjest hver episode kan få hele spekteret fra de som legger frem hundrevis av studier til folk som bare blåser ut konspirasjonsteorier. De er selvregulert og såvidt jeg vet lover de deg ikke 100% fakta slik tradisjonell media skal gjøre. Ingen hemmelighet at podcaster til tider har gjester som forteller opplagt konspirasjonsteorier. Dermed er det selvsagt at folk må ha den kritiske hatten på. Endret 30. juli av Bing123 Leif 1
agvg Skrevet 30. juli Skrevet 30. juli Bing123 skrev (4 minutter siden): Ingen hemmelighet at podcaster til tider har gjester som forteller opplagt konspirasjonsteorier. Man må jo prøve og forstå hva som driver dem, og selv den største tulling kan jo nå og da komme med en vinkling som kan gi deg noe og tenke på. 1
Simen1 Skrevet søndag kl 19:24 Skrevet søndag kl 19:24 Jeg er glad vi har NRK som motstykke til de sensasjonsdrevede forretningsmodellene. NRK har selvsagt forbedringspotensiale, så ingen må tro jeg er sveiseblind til NRKs dårlige sider, men de skiller seg i stor grad ut fra røkla på grunn av den totalt annerledes forretningsmodellen og det er tydelig mindre sensasjonsjag der enn andre steder. 2
agvg Skrevet søndag kl 19:38 Skrevet søndag kl 19:38 Simen1 skrev (12 minutter siden): Jeg er glad vi har NRK som motstykke til de sensasjonsdrevede forretningsmodellene. Men jeg forstår fortsatt ikke hvorfor NRK skal "konkurrere" med kommersielle kanaler, de kunne ta seg råd til langt bedre politiske debatter uten at det skal være ett slags underholdningsprogram.
BadCat Skrevet søndag kl 21:56 Skrevet søndag kl 21:56 2 hours ago, Simen1 said: Jeg er glad vi har NRK som motstykke til de sensasjonsdrevede forretningsmodellene. NRK er ikke noe mer matnyttig enn andre. Heller motsatt. Denne artikkelen mente NRK var så viktig at de måtte informere om den i Dagsrevyen. https://www.nrk.no/norge/xl/kan-chatgpt-bli-den-perfekte-kjaeresten_-1.17472211 1
knopflerbruce Skrevet 23 timer siden Skrevet 23 timer siden KI er et viktig tema som det er bra NRK dekker. Og teksten er nøktern og saklig - en stor kontrast til disse "WE'VE BEEN LIED TO", "THE TRUTH ABOUT..." "THE REAL REASON MEN..." (med caps!) svadavideoene som internettfluenserne sprer møtta si rundt i. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå