Gjest 9e89f...bc4 Skrevet 11. juli Skrevet 11. juli Hei! Jeg har hatt en mindre vannlekkasje hjemme – trolig bare et par desiliter. Men siden det er en eldre bygård med dårlig etasjeskille, har noe av vannet lekket ned til naboen under nærme en teglsteinsvegg. Naboen tok dette videre via sameiets forsikring, og jeg er nå i dialog med skadebegrensningsfirmaet de bruker. De ønsker nå å ferdigstille rapport og fatte en erstatningsbeslutning – uten å ha vært på fysisk befaring for å gjøre fuktmålinger mellom leilighetene. Jeg er redd for at de bare gjør en lappejobb uten å se om det er større problemer. Har jeg krav på at det faktisk gjennomføres en fysisk befaring og fuktmålinger før rapport og erstatningsbeslutning fattes? Er dette noe jeg bør insistere på nå, eller kan det eventuelt gjøres senere dersom det skulle bli nødvendig? Jeg er veldig lite kjent med hvordan slike prosesser normalt foregår, så setter stor pris på råd og erfaringer fra andre her inne. Takk på forhånd! Anonymous poster hash: 9e89f...bc4
Loko Skrevet 11. juli Skrevet 11. juli Et par desiliter tørker opp i løpet av timer. Worst case får man noen skjolder som kan males over. Høres voldsomt ut å bruke forsikring på det. 1
krikkert Skrevet 12. juli Skrevet 12. juli Forsikringsselskapets saksbehandling skal være forsvarlig. Men når det er snakk om små lekkasjer (kjent mengde, kjent årsak, rettet årsak) er det ikke nødvendigvis uforsvarlig å ikke gjøre fysiske fuktmålinger. 1
Marzo Skrevet 13. juli Skrevet 13. juli Vil ikke arbeidet med å rette opp skaden være større enn en evt egenandel?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå