Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bytte av Travers fremme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg tror Snapdrive ikke ønsker denne jobben =D
Jeg kom fra EU kontroll på NAF hvor de sa jeg trengte å bytte travers fremme på min Opel Meriva 2010. Det første jeg gjorde var å stikke innom snapdrive å ba om pristilbud. Etter noen timer fikk jeg tilbudet. 

37 000kr koster visstnok en ny travers fremme. Jeg visste det var dyrt, men så dyrt? Det høres ut som om de smører litt tykt på og i praksis sier dem at "vi vil ikke ha denne jobben". 

Jeg har jo prøvd å google etter svar, der finner jeg alt fra 4000kr til 14000kr så jeg vet ikke helt hva man skal tro. 

Jeg trodde jeg kanskje måtte ut med rundt 20 000kr. Er det snakk om 45 000kr så vraker jeg lett bilen

image.thumb.png.e9f948954af9a1049e017f1dcba2f679.png

image.thumb.png.5b59b4bd60bb8c70889205f8c223c65e.png

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fuck off priser pleier å være på timepris, ikke delpris. Det er dessverre slik at nye originale karosserideler kan koste en del, og det spiller ingen rolle om bilen er ny eller gammel.

Jeg vil foreslå at du skaffer deg en travers fra en hugger og finner noen som har lyst å montere den for deg.

Skrevet (endret)

Sjekk flere steder. 

Er det en sånn de skal ha 37000 for? 

Høy orginalpris betyr ofte høy høgger-pris også. Ikke umulig at en ny fra ettermarkedet er vesentlig billigere enn høgger-del.

Endret av MailMan13
Skrevet (endret)
8 minutes ago, Gavekort said:

Ikke på BMW i hvert fall
image.png

Bra jeg sa ofte og ikke alltid da ;) (Orginal-prisen der var jo forsåvidt ikke veldig høy heller)

Endret av MailMan13
Skrevet
17 minutes ago, MailMan13 said:

Sjekk flere steder. 

Er det en sånn de skal ha 37000 for? 

Høy orginalpris betyr ofte høy høgger-pris også. Ikke umulig at en ny fra ettermarkedet er vesentlig billigere enn høgger-del.

Helt riktig. Litt latterlig at prisforskjell ble så stor da. Skal sende mail til snapdrive  å spørre hvor de hentet pris fra. Vis dette nettstedet selger delen snapdrive ønsker å bruke så burde jo snapdrive bestille fra denne plassen. 

De kommer nok til å skylde på "vi bruker orginale deler"

image.png

Skrevet

Jeg fikk svar på mailen jeg sendte igår hvor jeg spurte hvordan de kunne forsvare prisen på 37000kr kontra 3000kr. Basically de sier at de bruker leverandør som selger orginale deler med riktig passform. Ikke "kopideler" som har pleier å ha uriktig passform. Fine ord som kommer fra snapdrive.

Det er nå jeg skulle hatt mulighet til å bestille travers gjennom "riktige kanaler" bare for å se om prisen ble den samme. Ha. Tror dere det er mulig å få svar på det også vis jeg stikker innom en merkeforhandler å spør hva det vil koste å bestille ny travers/hjelperamme til min bil? Skader ikke å prøve
"""

Hei,

Det er fordi vi har hentet pris på ny oss merke forhandler, som normalt har rett passform på delene.

Etter marked/ kopi deler har ikke alltid rett passform.

Vi har heller ikke avtaler med nettfirma som seller kopi deler til biler 😊

Men du står fritt til å kjøpe deler der det måtte passe deg.

Så kan vi ta jobben, prisen blir med forbehold at det kan komme ekstra deler som normalt ruster fast.

"""

Skrevet (endret)
Rosewell1983 skrev (2 timer siden):

Tror dere det er mulig å få svar på det også vis jeg stikker innom en merkeforhandler å spør hva det vil koste å bestille ny travers/hjelperamme til min bil? Skader ikke å prøve

Jeg tenker det er et naturlig kontrollsteg å forhøre seg med merkeforhandler ang. pris ja. Det ville overraske meg hvis ikke Opel sin pris også vil være rundt 37000 kr. 

Utover det så tenker jeg det er helt forståelig at SnapDrive ikke ønsker å ta sjansen på pristilbud med kopideler med potensielt dårlig passform. Jeg stusser på at de i samme epost samtidig foreslår at du kjøper inn kopidel selv og at de så monterer den inn. Men mulig de kan inspisere og måle delen når de først har den hos seg, og evt. velge å avvise den før påbegynt jobb dersom de mener det er for dårlig kvalitet. Uten at de da selv sitter med noe ansvar.

Endret av Hollabaloo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...