d'espresso Skrevet 9. juli Skrevet 9. juli Det er sikkert en og annen her som kan kjenne seg litt igjen. Jeg er fulltidsansatt innenfor bransje X, men har kjennskap fra bransje Y der jeg jobbet tidligere, og har tidligere gjort et oppdrag i ny og ne innenfor sistnevnte. Den gang hadde jeg ENK, firmakonto i DnB og hva enn. Dette har ligget dødt i flere år, men nå er jeg litt på ballen igjen. ENKet er slettet, og jeg ser at de skal ha snaue 3k for å opprette det igjen. Videre kjenner jeg at jeg er litt ferdig med separat nettbank, osv osv. Lang historie kort: hvordan gjør jeg dette greiest mulig? Totalt er det snakk om 3 oppdrag, alle hver seg under 50 k, men til sammen over, så blir vel brått Merverdiavgiftsregisteret osv.?
d'espresso Skrevet 9. juli Forfatter Skrevet 9. juli Just now, barfoo said: Kven skal ha 3k for å la deg opprette ENK? Staten, vil jeg tro. Altinn - Starte og registrere enkeltpersonforetak 1
nirolo Skrevet 9. juli Skrevet 9. juli d'espresso skrev (3 timer siden): Totalt er det snakk om 3 oppdrag, alle hver seg under 50 k, men til sammen over, så blir vel brått Merverdiavgiftsregisteret osv.? Hvis du gjør oppdragene i løpet av en 12 mnd periode så blir det det ja.
d'espresso Skrevet 10. juli Forfatter Skrevet 10. juli Men er/blir jeg næringsdrivende i det hele tatt? Det er nå snakk om 2 oppdrag, hver for seg under 50 k men til sammen over. Jeg tror i grunn ikke det blir aktuelt med noe mer etter det.. Jeg ser nemlig skatteetaten skriver:
Llandari Skrevet torsdag kl 19:52 Skrevet torsdag kl 19:52 Du har avsnittet fro frilanser rett under der du har markert. Det kan fort være det er mest aktuelt for deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå