Spillredaksjonen Skrevet 7. juli Skrevet 7. juli Forza Motorsport-serien er visstnok lagt på hylla Turn 10 fortsetter med Horizon. Les hele saken på Gamer.no»
Evil-Duck Skrevet 7. juli Skrevet 7. juli Skuffende, men ikke overraskende – en bauta er død. Noe jeg føler mangler i alle moderne simcade-type spill, er følelsen av progresjon: å starte med en «shitbox» av en bil, som du kan oppgradere etter hvert som du tjener penger – og jobbe deg oppover til bedre og bedre biler for å delta i høyere og høyere klasser samt vinne spesifikke biler for å fullføre spesifikke og ofte lange/utfordrende løp, slik det var i "gamle dager". Når man gjør unna sitt første løp og får en "wheel spin", og plutselig vinner en Bugatti i løpet av de første minuttene, så forsvinner i hvert fall mye av det som motiverer meg til å spille videre på denne typen spill. 4
Eddie_Peddie Skrevet 7. juli Skrevet 7. juli Evil-Duck skrev: Skuffende, men ikke overraskende – en bauta er død. Noe jeg føler mangler i alle moderne simcade-type spill, er følelsen av progresjon: å starte med en «shitbox» av en bil, som du kan oppgradere etter hvert som du tjener penger – og jobbe deg oppover til bedre og bedre biler for å delta i høyere og høyere klasser samt vinne spesifikke biler for å fullføre spesifikke og ofte lange/utfordrende løp, slik det var i "gamle dager". Når man gjør unna sitt første løp og får en "wheel spin", og plutselig vinner en Bugatti i løpet av de første minuttene, så forsvinner i hvert fall mye av det som motiverer meg til å spille videre på denne typen spill. Er det slik på Forza motorsport da? Sluttet å spill motorsport etter horizon spillene kom, og horizon har jo disse spin greiene, men visste ikke at motorsport også hadde dette. Horizon er herlige spill, og problemet med motorsport for min del ble at det var kjedelig med et og et race uten alt det lekne fra horizon spillene. 1
Evil-Duck Skrevet 7. juli Skrevet 7. juli Eddie_Peddie skrev (19 minutter siden): Evil-Duck skrev (56 minutter siden): Skuffende, men ikke overraskende – en bauta er død. Noe jeg føler mangler i alle moderne simcade-type spill, er følelsen av progresjon: å starte med en «shitbox» av en bil, som du kan oppgradere etter hvert som du tjener penger – og jobbe deg oppover til bedre og bedre biler for å delta i høyere og høyere klasser samt vinne spesifikke biler for å fullføre spesifikke og ofte lange/utfordrende løp, slik det var i "gamle dager". Når man gjør unna sitt første løp og får en "wheel spin", og plutselig vinner en Bugatti i løpet av de første minuttene, så forsvinner i hvert fall mye av det som motiverer meg til å spille videre på denne typen spill. Ekspander Er det slik på Forza motorsport da? Sluttet å spill motorsport etter horizon spillene kom, og horizon har jo disse spin greiene, men visste ikke at motorsport også hadde dette. Horizon er herlige spill, og problemet med motorsport for min del ble at det var kjedelig med et og et race uten alt det lekne fra horizon spillene. Du har rett, de hadde ikke wheelspins i Motorsport serien nei, men de hadde "prize crates" som i praksis var det samme bare mer utkledd som loot boxes hvor en kunne vinne biler, oppgraderinger eller kjøreutstyr. 1
Curuion Skrevet 7. juli Skrevet 7. juli Savner Gran Turismo 1 og 2 jeg. Med sertifikat test og kjøpe en elendig brukt bil for å oppgrader, og spare opp til neste bil. NFS Porsche hadde vel noe lignende også, og måtte reparer bilen etter krasj. Forza 2-3 var bra på fysikk i sin tid. Men mangla det jeg likte mest. Ble gradvis verre for hver oppfølger etter det, hvor all progresjon ble tatt vekk til slutt. 1
Comma Chameleon Skrevet 7. juli Skrevet 7. juli I Gran Turismo 7 kjører man trege biler bra lenge da. Ikke like mye fokus på oppgradering og mer på samling, men det gikk sykt sakte lenge. Og sertifikater og tester har de fortsatt. Forza og GT7 er gode spill, men merker at jeg foretrekker enten F1 eller andre spill. Fartsfølelsen og spenningen mangler. Mer morro å kjøre bil i GTA 5 enn Forza og GT7 til tider. 1
Curuion Skrevet 7. juli Skrevet 7. juli 13 minutes ago, Comma Chameleon said: I Gran Turismo 7 kjører man trege biler bra lenge da. Ikke like mye fokus på oppgradering og mer på samling, men det gikk sykt sakte lenge. Og sertifikater og tester har de fortsatt. Forza og GT7 er gode spill, men merker at jeg foretrekker enten F1 eller andre spill. Fartsfølelsen og spenningen mangler. Mer morro å kjøre bil i GTA 5 enn Forza og GT7 til tider. Hadde lyst å prøve GT7, men orka å ikke kjøpe en playstation kun for det. Synd de ikke kommer med det på pc. 1
Donkey Kong Skrevet 7. juli Skrevet 7. juli Curuion skrev (3 timer siden): Hadde lyst å prøve GT7, men orka å ikke kjøpe en playstation kun for det. Synd de ikke kommer med det på pc. Hvis Gran Turismo 8 kommer til Playstation 5, så kommer det sannsynligvis også til PC. Den eneste grunnen til å ikke slippe dpillet på PC er at eksklusivitet skal selge konsoller. Det var nok derfor Gran Turismo 7 ikke ble sluppet på PC. Men hvis Gran Turismo 8 slippes på tampen av konsollens levetid vil det ikke ha noen hensikt å holde spillet eksklusivt. 1
Comma Chameleon Skrevet 7. juli Skrevet 7. juli Donkey Kong skrev (1 time siden): Hvis Gran Turismo 8 kommer til Playstation 5, så kommer det sannsynligvis også til PC. Den eneste grunnen til å ikke slippe dpillet på PC er at eksklusivitet skal selge konsoller. Det var nok derfor Gran Turismo 7 ikke ble sluppet på PC. Men hvis Gran Turismo 8 slippes på tampen av konsollens levetid vil det ikke ha noen hensikt å holde spillet eksklusivt. Hadde vært fint det! Mulig litt kontroversiell mening fra min side, men jeg synes ikke GT7 har hatt så bra grafikk som folk skal ha det til. Om de med neste spill kan pushe grensene litt på PS5 Pro og PC så hadde det vært kult. 1
Whackedorange Skrevet 8. juli Skrevet 8. juli En story fra en som ikke har jobbet i Turn10 siden 2016 ?? Intill det kommer noe offisielt så tar jeg det med knusende ro 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå