AndersT2 Skrevet mandag kl 05:53 Skrevet mandag kl 05:53 Jeg har ett irriterende problem. Har ett excel ark hvor jeg skriver timene min. Når jeg har ført inn timene i økonomisystemet, så endrer jeg de 3 cellene jeg skriver i til grønn farge, slik at jeg vet de er ført. Etter en stund, så har nye linjer jeg skriver på automatisk startet å bli grønne når jeg skriver noe inn i dem. De er hvite når jeg skriver. Ikke store problemet, men irriterende å måtte gå inn og fjerne farge fra cellene hver gang jeg skriver. Det virker til å skje når jeg jobber i nærliggende celler, og ikke celler som er lengre unna.
toralfb Skrevet mandag kl 05:55 Skrevet mandag kl 05:55 Betinget formatering? https://support.microsoft.com/nb-no/office/bruke-betinget-formatering-til-å-utheve-informasjon-i-excel-fed60dfa-1d3f-4e13-9ecb-f1951ff89d7f
AndersT2 Skrevet mandag kl 05:59 Forfatter Skrevet mandag kl 05:59 toralfb skrev (3 minutter siden): Betinget formatering? https://support.microsoft.com/nb-no/office/bruke-betinget-formatering-til-å-utheve-informasjon-i-excel-fed60dfa-1d3f-4e13-9ecb-f1951ff89d7f Aldri brukt, men prøvde å fjerne regler for hele regnearket. Ingen forandring.
backtoback Skrevet mandag kl 08:02 Skrevet mandag kl 08:02 Jeg bruker Excel 2021, og for meg funket det å slå av følgende: 1
Simen1 Skrevet mandag kl 08:20 Skrevet mandag kl 08:20 Hvis du drar/kopierer celler så følger celleformateringen med, inkludert tekstfarge og bakgrunnsfarge, selv om det er tomme celler. Kan det være forklaringen?
AndersT2 Skrevet tirsdag kl 05:57 Forfatter Skrevet tirsdag kl 05:57 backtoback skrev (21 timer siden): Jeg bruker Excel 2021, og for meg funket det å slå av følgende: Takk, da forsvant det. Simen1 skrev (21 timer siden): Hvis du drar/kopierer celler så følger celleformateringen med, inkludert tekstfarge og bakgrunnsfarge, selv om det er tomme celler. Kan det være forklaringen? Ikke kopiert eller dratt noe der. Eneste som er kopiert er når jeg skal ta det som er skrevet, og legge inn i økonomiprogrammet. Heldigvis så fungerte det over ser det ut til. 1
Zeph Skrevet tirsdag kl 06:25 Skrevet tirsdag kl 06:25 Om det forsvant ved å slå av den funksjonen så må det vere noko formatering i arket du ikkje har oppdaga.
backtoback Skrevet tirsdag kl 08:51 Skrevet tirsdag kl 08:51 Zeph skrev (2 timer siden): Om det forsvant ved å slå av den funksjonen så må det vere noko formatering i arket du ikkje har oppdaga. Dette er hva Microsoft Support skriver om funksjonen: Sitat Extend data range formats and formulas : Select to automatically format new items added to the end of a list to match the format of the rest of the list. Formulas that are repeated in every row are also copied. To be extended, formats and formulas must appear in at least three of the five last rows preceding the new row. Source: https://support.microsoft.com/en-us/office/advanced-options-33244b32-fe79-4579-91a6-48b3be0377c4
AndersT2 Skrevet 18 timer siden Forfatter Skrevet 18 timer siden backtoback skrev (På 8.7.2025 den 10.51): Dette er hva Microsoft Support skriver om funksjonen: Det MS skriver der stemmer nok med det som skjedde for meg. Merket med grønt siste uken, så opptil 5 linjer, så ble de neste linjene grønne når noe ble ført inn.
tommyb Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden Har opplevd at dette kan oppføre seg enda merkeligere, der den henter farge fra forrige kolonne etter å ikke ha gjort det i flere andre rader først. Oppleves som det ble verre i løpet av fjoråret. Mulig vi fikk noen oppdateringer utrullet. Var ikke klar over denne innstillingen, tenkte det var copilot som hadde blitt rusha for raskt inn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå