Gå til innhold

Kommentar: Utsettelser er bra for spillindustrien


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke enten eller.

Det er dårlig allokasjon mellom ressurser og for stor distanse mellom de som tar avgjørelsene og de som gjør arbeidet.

Skrevet

Kortvarige utsettelser brukes også som sleip og kynisk markedsføring, ikke bare i gamingverden.
Da opparbeider man forventninger og tilraner seg spalteplass og oppmerksomhet.

Man slipper produktet først når interessen er hausset opp …..

Skrevet

Løsningen her er jo at utgivere må slutte å sette datoer på ting, før de aner om det er gjennomførbart å holde dem. 

Skrevet (endret)

Eller man kan leke DEI-sjappe og dulle med sine ansatte, og la dem bruke 400 millioner dollar på å utvikle noe helt ubrukelig, a la Concord - som ett av mange eksempler fra de siste 7-8 årene.

En begrenset periode med crunch må tolereres av ansatte i en privat bedrift, men ser en trend i dag at mange innenfor Gen Z og Gen Alfa vil helst være prinsessen på erten.

Endret av Peter Johansen
Skrevet
Peter Johansen skrev:

Eller man kan leke DEI-sjappe og dulle med sine ansatte, og la dem bruke 400 millioner dollar på å utvikle noe helt ubrukelig, a la Concord - som ett av mange eksempler fra de siste 7-8 årene.

En begrenset periode med crunch må tolereres av ansatte i en privat bedrift, men ser en trend i dag at mange innenfor Gen Z og Gen Alfa vil helst være prinsessen på erten.

Hva jobber du med?
Skrevet
LampeLars94 skrev:

Det er ikke enten eller.

Det er dårlig allokasjon mellom ressurser og for stor distanse mellom de som tar avgjørelsene og de som gjør arbeidet.

Så store organisasjoner som Microsoft og Sony.
Skrevet
Peter Johansen skrev:

Eller man kan leke DEI-sjappe og dulle med sine ansatte, og la dem bruke 400 millioner dollar på å utvikle noe helt ubrukelig, a la Concord - som ett av mange eksempler fra de siste 7-8 årene.

En begrenset periode med crunch må tolereres av ansatte i en privat bedrift, men ser en trend i dag at mange innenfor Gen Z og Gen Alfa vil helst være prinsessen på erten.

Jeg tror den crunchen endel av utviklere er beinhard. Jeg leste at når Pixar lagde toy story svar det så heftig crunch at en av de ansatte glemte å levere barnet i barnehagen og det ble sittende bak i bilen på parkeringen på pixar. Det gikk bra men de tok skikkelig tak i crunch etter dette. Med fri dager, HMS etc. Nå gjaldt jo dette en film men de sitter jo å koder der og....
Skrevet
Han-solo12 skrev (10 timer siden):
Peter Johansen skrev (På 6.7.2025 den 16.26):

Eller man kan leke DEI-sjappe og dulle med sine ansatte, og la dem bruke 400 millioner dollar på å utvikle noe helt ubrukelig, a la Concord - som ett av mange eksempler fra de siste 7-8 årene.

En begrenset periode med crunch må tolereres av ansatte i en privat bedrift, men ser en trend i dag at mange innenfor Gen Z og Gen Alfa vil helst være prinsessen på erten.

Ekspander  

Jeg tror den crunchen endel av utviklere er beinhard. Jeg leste at når Pixar lagde toy story svar det så heftig crunch at en av de ansatte glemte å levere barnet i barnehagen og det ble sittende bak i bilen på parkeringen på pixar. Det gikk bra men de tok skikkelig tak i crunch etter dette. Med fri dager, HMS etc. Nå gjaldt jo dette en film men de sitter jo å koder der og....

Ja, du har et poeng. Sikkert mye «bruk-og-kast» av arbeidskraft, og det er ikke bra. Bare se hva Microsoft gjør for tiden..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...