Gå til innhold

47 prosent av norske bileiere: – Vi kjører bedre enn datamaskiner

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Med tanke på hvor elendig selvkjørende biler er i mange situasjoner, noe som at det er forbudt uten ledsager i EU taler mye om, tolker jeg dette som at 53% av de spurte ikke burde ha førerkort. Jeg vil tro de aller fleste som har førerkort i norge kjører bedre, overall, enn selvkjørende biler. Det er noen spesifike ting som selvkjørende biler kanskje gjør bedre, men de er LANGT i fra å være universelt like god som et menneske i alle situasjoner.

Endret av likferd
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jarmo skrev (På 2.7.2025 den 16.16):

Tja? Hva som kommer til å skje med forsikringspremier.? Og hvem er skyldig, bilen eller eier ved et uhell?

Det blir enten eier av bilen, eller eier av den autonome teknologien.

Skrevet

Hovedproblemet for "kjøre selv" folket er at datamaskinen hele tiden blir bedre på kjøring etterhvert som den får mer erfaring.
Mennesker blir hele tiden dårligere på å kjøre etterhvert som vi får flere og flere støttesystemer.

Jeg er dårligere på å rygge "dum" bil nå enn før, ettersom jeg har hatt ryggekamera og sensorer i 10 år. Jeg er dårligere til å følge med på fartsgrensen ettersom bilen gjør det for meg.

Kjøre bil uten servo er jo omtrent livsfarlig, ettersom muskelminnet er helt ukjent med så treg og tung svinging.

Hadde latt bilen lukeparkere++, så hadde jeg overtid blitt dårligere på det også.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...