Gå til innhold

Sikkerhetssjef i Norges Fotballforbund opptrer som både lovløs sheriff og pøbel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er forresten en av grunnene til at jeg ikke ønsker å være rik og mektig: Jeg ønsker å være en privatperson med privatliv.

Jeg vet at hvis jeg blir rik og mektig, så følger det med mer offentlig oppmerksomhet. Dette ønsker jeg ikke. Så jeg har aldri hatt som mål å bli rik og mektig.

Andre velger noe annet, og da må de ta konsekvensene av dette.

Makt kommer ikke bare med privilegier.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Markiii skrev (5 minutter siden):

Privatpersoner har ikke myndighet til å bortvise folk fra offentlig sted.

Hvis vi ikke har pågående journalister som holder et søkelys på rike og mektige, så ender vi opp som i USA.

De rike og mektige har selv valgt det de driver med. Når de da har denne makten, må de regne med å bli forfulgt på en helt annen måte enn en vanlig borger.

Bare fordi man har penger og makt så betyr ikke det at man skal kunne holde på som man vil og overkjøre andre, for eksempel med privat sikkerhet som opptrer som politi.

Hvorfor forsvarer du vold mot journalister fra privatpersoner?

Jeg forsvarer hverken volden eller den overdrevne kommersialiseringen.
Jeg påpeker bare hvordan pengene får råde i et vanvittig kjendismarked.
Stjerneeksempelet er vel prinsessebryllupet i Geiranger med sine latterlige laken.

Skrevet
On 6/28/2025 at 7:20 PM, Runkekukken6 said:

I hvilken grad opptrer sensasjonsmediene med respekt ovenfor kjendiser? De er kun opptatt av oppslag. Men hva slags ressurssvake drittmennesker er det som lever ut sine patetiske drittliv gjennom å lese om kjendiser?

Eller kanskje dette var omvendt? Det ble gjort for å skape blest rundt ett bryllup som kom til å bli forbigått i stillhet? Jeg ante ikke hvem verken brud, brudgom eller sikkerhetssjef var før dette og jeg regner med jeg ikke er alene. Bryllupet hadde gått meg hus forbi om jeg ikke hadde fått det opp på alle startsider og i alle nyhetssendinger. Heldigvis har det nå stilnet av og jeg hadde ikke kunnet peke ut en eneste involvert i en line up. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...