NOTOX Skrevet fredag kl 16:53 Skrevet fredag kl 16:53 Hei jeg vet at posten har minimumsmål for pakker som skal sendes på 14 cm * 9 cm og ikke noe krav om tykkelse. Noen som vet hva tilsvarende for postnord er ?
Datata Skrevet lørdag kl 19:45 Skrevet lørdag kl 19:45 Nei, men du kan spørre hos PostNords kundeservice!
NOTOX Skrevet 12 timer siden Forfatter Skrevet 12 timer siden 16 hours ago, Datata said: Nei, men du kan spørre hos PostNords kundeservice! Det er ikke mulig kundeservice åpner dessverre ikke før mandag 08:00 så det er et alternativ jeg ikke kan bruke derfor jeg spurte her inne. Måtte bruke helgen til å pakke inn flere små sendinger. Hadde håpet noen her inne viste, men dette forumet ser dessverre veldig dødt ut. Må levere pakkene avgårde tidlig mandag og da har jeg ikke tid til å gjøre om på noe.
mobile999 Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden NOTOX skrev (43 minutter siden): Måtte bruke helgen til å pakke inn flere små sendinger. Hadde håpet noen her inne viste, men dette forumet ser dessverre veldig dødt ut. Må levere pakkene avgårde tidlig mandag og da har jeg ikke tid til å gjøre om på noe. Hvor små ble pakkene dine?
Datata Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden NOTOX skrev (1 time siden): Det er ikke mulig kundeservice åpner dessverre ikke før mandag 08:00 så det er et alternativ jeg ikke kan bruke derfor jeg spurte her inne. Måtte bruke helgen til å pakke inn flere små sendinger. Hadde håpet noen her inne viste, men dette forumet ser dessverre veldig dødt ut. Må levere pakkene avgårde tidlig mandag og da har jeg ikke tid til å gjøre om på noe. Postens minstemål på 9x14cm er for brevpost. Jeg finner ikke noe minstemål for pakker, men en pakke vil jo ruve litt uansett, så jeg velger å tro at de ikke har noen minstemål for pakker. Antar at forholdet er det samme for PostNord.
mobile999 Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden Datata skrev (52 minutter siden): Postens minstemål på 9x14cm er for brevpost. Posten har samme minstemål for "Norgespakke liten", ellers ser det ut til at minstemålet er 23x13x1. PostNord skriver ikke minstemål på nettsidene sine, i hvertfall ikke lett tilgjengelig. Posteria som sender med PostNord skriver at minstemålet er 14x9x1.
NOTOX Skrevet 4 timer siden Forfatter Skrevet 4 timer siden 6 hours ago, Datata said: Postens minstemål på 9x14cm er for brevpost. Jeg finner ikke noe minstemål for pakker, men en pakke vil jo ruve litt uansett, så jeg velger å tro at de ikke har noen minstemål for pakker. Antar at forholdet er det samme for PostNord. 7 hours ago, mobile999 said: Hvor små ble pakkene dine? Har pakket alle sendingene i C4 konvolutter så da skal det ihvertfall tilfredsstille krav om 14x9 Innholdet er ganske lite men har litt verdi og jeg vil jeg gjerne ha forsikring og sporing. Alternativet er rekommandert a-brev sending hos posten men det koster svimlende 257 kr per sending. Har allerede kjøpt sending på forhånd for flere pakker på nettet hos postnord. Det verste som kan skje i morgen er at jeg må kjøpe noen av de minste eskene de selger på innleveringstedet om de ikke godtar konvoluttene mine. Jeg overlever nok det takk for hjelpen.
The Avatar Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Både posten og postnord opererer med maks mål og vekt på pakkane. Ein kan alltid sende mindre forsendingar, men utan at eg finner vilkår om det så er det nok ei nedre praktisk grense for kva posten vil ta ansvar for. Skal du sende ein liten papirlapp så vil du nok fort få beskjed om å putte lappen i ein konvolutt av praktiske årsaker. Du kan også sende dyre ting som verdibrev med full forsikring, men det er ikkje billig. Hos postnord koster det 69 kr så lenge pakken er under 60x40x20 cm, noko som du klarer med god margin. Einaste spørsmålet er om det ikkje er meir hensiktsmessig å bruke ei lita eske når du uansett ikkje betalar ekstra for det, det gir både rom for meir støtbeskyttelse og reduserer sannsynlegheita for at pakken forsvinner mellom to rulleband på postterminalen.
Vokteren Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Fraktpris er ofte avhengig av volum og det virker som distribusjonsselskapene driver kartellvirksomhet når det gjelder minstemål. Eskene er som regel vesentlig større enn nødvendig og må derfor behandles som pakkepost. Da kan ikke posten levere det som brev og selskapene har derved sikret sin egen fremtid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå