Gå til innhold

Store kutt hos Days Gone-studioet etter live service-kansellering

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig trist for de som mistet jobben.

Når det er sagt, har jeg ingen tro på live service og sesongbaserte spill (hvilket er grunnen til at jeg holder meg vekk fra diablo4).

Håper (good luck with that) at dette leder til en Days Gone oppfølger...

Skrevet
19 minutes ago, Timberman80 said:

Når det er sagt, har jeg ingen tro på live service og sesongbaserte spill (hvilket er grunnen til at jeg holder meg vekk fra diablo4).

Ja trist at så mange mistet jobben, ser dessverre positivt på dette og at Sony tar til seg erfaringer og går videre for større suksesser i det lengre løp, er kjipt for de som har jobbet med dette, men forstår hvorfor det ble satset og hvorfor det ble skrinlagt, er jo business. 

Da tenker jeg Sony tenker å fortsette mer som før, og det er jo en grunn til at de er på toppen med Nintendo og ikke noe de vil kaste bort. 
Prøving og feiling er greit så lenge man innrømmer det og går videre, kunne skrevet masse negativt etter dette om andre som ikke lærer, men blir utenfor selve saken. 

Godt nytt uansett og håper selv det kommer en days gone 2 dog jeg ser problemet med en oppfølger story wise, er redd de ville trynet mer kontra et nytt spill for å lage en god historie har de bevist de kan.

Skrevet (endret)

Sony har fullstendig mistet retningssansen. Millioner av fans ber om Days Gone 2, og i stedet pumper Sony hundrevis av milliarder inn i Concord, og annet nonsens uten en reell dedikert brukerbase der ute.

Vi kunne hatt Days Gone 2 nå, hvis Sony hadde prioritert litt anderledes. Men Days Gone var ikke "venstreliberalt" nok, med en hvit arbeiderklasse protagonist (litt for nærme "MAGA-country").

Husker hvordan Days Gone fikk mye kritikk og negative anmeldelser i starten pga. bugs fra de sedvanlige spill-nettstedene, imens det haglet med 9/10 og 10/10 karakterer for Deathloop - et spill som hadde virkelig mange store bugs, inkludert svært mangelfull motstander AI (og ble ikke noen kommersiell suksess). Ganske "pussig"...

Vi ser det samme med MCU, Star Trek, Star Wars, Rings of Power osv.. De svære selskapene skal dytte på oss politisk korrekt søppel med elendig manus, dialog og karakterer. Men filmer, serier og spill som virkelig kunne ha blitt en suksess, og som appellerer til kjernepublikumet, nei det kan man ikke lage, fordi det oppfyller ikke DEI-kravene.

Endret av Peter Johansen
  • Liker 1
Skrevet

Burde kanskje heller sparke de sjefene som har tatt disse avgjørelsene?

Folk skriker etter Days Gone 2, men Sony nekter å lage det.

Så prøvde de seg på live service med Concord, som bare var skrot. Og det var ikke live service delen sin feil.

For meg er det helt utrolig at ingen hos Sony har fått med seg hvor mye folk ønsket at Day Before var ekte.
For her sitter Sony og ønsker seg en live service tittel og så sitter de altså på en IP hvor de faktisk kunne laget noe som så ut som Day Before gjorde i sine trailere.

De kunne hatt en gullkalv av et live service spill uten å måtte konkurrere mot Fortnite, Overwatch, Apex, osv.
Men neida, for det er jo ingen som ville hatt det som rett og slett ville vært en zombie survival versjon av The Division. 🙃

Det er helt utrolig og jeg synes synd på folkene i Bend som blir straffet for andre sin inkompetanse (Concord).

Hvis live service prosjektet de kansellerte som Bend jobbet med faktisk var det jeg beskrev over, så er det faen meg en ENDA dummer beslutning bare fordi Concord (som var i det segmentet med mest konkurranse) feilet.
Det feilet jo ikke bare på grunn av sjangeren, som krever at kvaliteten er høy for å konkurrere, men også fordi de tilsynelatende ikke tok til seg noe som helst av tilbakemeldinger fra beta-testing, etc.

• Liker 1
Skrevet
Villfaren skrev (1 time siden):

Hva er egentlig dette sesong greiene i spill? Nett tatt opp igjen litt gaming og ser flere steder at det er «season»

Vanligvis er det slik at spillet gir deg noen oppgaver du må gjøre i løpet av en sesong, så får du noen kostymer eller slikt i spillet.

Samtidig kan du betale enten for å få en bedre versjon av sesongen eller for å hoppe over oppdrag (det er dette de tjener på)

Så gir selskapet ut et nytt kart eller en ny karakter når neste sesong kommer.

Og slik fortsetter det til spillet ikke er populært nok. 

I teorien gir det deg tilgang til et spill over tid, med stadige oppdateringer, men i noen tilfeller fører det til at spillet ikke har så mye innhold i starten.

Skrevet
Iki skrev (På 13.6.2025 den 2.18):

Vanligvis er det slik at spillet gir deg noen oppgaver du må gjøre i løpet av en sesong, så får du noen kostymer eller slikt i spillet.

Samtidig kan du betale enten for å få en bedre versjon av sesongen eller for å hoppe over oppdrag (det er dette de tjener på)

Så gir selskapet ut et nytt kart eller en ny karakter når neste sesong kommer.

Og slik fortsetter det til spillet ikke er populært nok. 

I teorien gir det deg tilgang til et spill over tid, med stadige oppdateringer, men i noen tilfeller fører det til at spillet ikke har så mye innhold i starten.

Takk for svar 😊

Skrevet
On 6/12/2025 at 1:43 PM, Timberman80 said:

Det er ikke sesonger som er problemet men middelmådige og dårlige spill. Sesonger er bra. Da slipper nye spillere å ligge årevis bak eller man kan hoppe over en sesong uten større konsekvens.

Det er ingen ting som blåser mer liv i et spill enn muligheten til å starte med blanke ark.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...