Iki Skrevet 11. juni Skrevet 11. juni Sjørøver skrev (29 minutter siden): Er det noe rabatt å hente, eller er det scalping? De fleste ser ut til å være noe billigere, 300-500 kroner å spare. Men enkelte er klart scalpere.
RRhoads Skrevet 11. juni Skrevet 11. juni Den største grunnen til at den er den mestselgende konsollen ved lansering er at den er veldig tilgjengelig. Hvor lang tid tok det før man kan kun gå inn i en butikk og plukke med seg en Playstation 5? Ett år?
svenka Skrevet 11. juni Skrevet 11. juni Iki skrev (1 time siden): Forbløffende mange av dem til salgs på Finn allerede. Forstå det den som kan 😅 Ser ikke ut til å være scalpere heller, til tross for at mange butikker er tomme 🤔
svenka Skrevet 11. juni Skrevet 11. juni (endret) RRhoads skrev (15 minutter siden): Den største grunnen til at den er den mestselgende konsollen ved lansering er at den er veldig tilgjengelig. Hvor lang tid tok det før man kan kun gå inn i en butikk og plukke med seg en Playstation 5? Ett år? Ca 1,5 år. Da jeg bestilte en PS5 på CDON i slutten av mai 2022 tok det rundt 1 måneds tid, men husker at det ble mer og mer tilgjengelig i butikk etterhvert, av fysiske pakker for kunden til å ta med seg til kassen. Endret 11. juni av svenka Husket feil årstall 😅
Chaos_Niddhogg Skrevet 11. juni Skrevet 11. juni (endret) 13 hours ago, Iki said: Stoler 100% på tallene fra Nintendo, samtidig som man nekter å stole på tallene fra Ubisoft... Synes det blir litt rart. Vi får se hvordan salget fortsetter fremover. Blir nok et byks til når Pokemon eller et annet førsteparts spill kommer. Virker egentlig mer som om Nintendo har vært flinke med produksjonstallene, slik at dem hadde nok switch 2 til lanseringen, sånn at alle kunne kjøpe en. Man kan lure på hvordan andre nye konsoller hadde gjort det om dem ikke hadde vært så begrenset. Nintendo kommer med faktiske salgstall i motsetning til Ubi. Tror neppe noen av dem rett ut lyver om tallene (hadde blitt PR selvmord), men den ene har ikke baller til å vise frem som er et dårlig tegn uansett hvor mye du snur og vrir på det. Uansett hvor mye du skriker "bæsjtissprump" mot meg. Og så ser du på aksjeverdien til begge.... Men ja. Blir artig å se hvordan det går. Kan hende S2 sine fine salgstall er som PSVR2. Alle som "måtte" ha det skaffet en ved lansering og så dabbet det av. Det finner vi vel ut av neste investors meeting ville jeg tenke (for se hva Ubi har der og). Men tror nok Nintendo har en bra strategi: flere store spill. Direct snart? I disse tider er rykter og lekkasjer absolutt noe en må følge med på siden flere ikke er bare humbug. Og de har jo ofte en i Juni uansett. Artig å se på Finn som du nevnte forresten. Kanskje noen fant ut de egentlig ikke hadde kronasjene alikevel xD Men virker ikke som det er mange scalpers der. Nintendo skulle jo ha nok til lansering synes jeg å huske de sa. Endret 11. juni av Chaos_Niddhogg
Chaos_Niddhogg Skrevet 11. juni Skrevet 11. juni 13 hours ago, BadCat said: Jeg bruker ikke håndholdte maskiner og jeg har nok med de spillene jeg allerede har hoardet over 40 år. Det har ikke noe med meg å gjøre. Nintendo pleide å lage maskiner og spill for alle. Både pris og innhold var en no-brainer. Det var bare å kjøpe uten å veie det en tanke. Dette nye er for de mest interesserte. Omtalene bommer ikke når de sier at 9 av 10 kunder bør vente. Og det er jo helt greit. Jeg synes og prisen, spes her i Norden, er alt for drøy. Men jeg kan faktisk skaffe en og det frister. HAdde vel ønsket litt mer "Nintendo magi" (vil ha VR og) men MKW virker jækla fett ut. HAr og en gediger samling dra de siste 40-ish årene, så ser poenget ditt der. Men at Nintendo burde stoppe med konsoller er jeg uenig i. Konkurransen er viktig. Det trengs. Og dessuten har Nintendo aldri tjent så mye penger som de gjør nå, så tror neppe den drømmen din blir noe av. Nintendo lager Nintendo maskiner og Nintendo spill, tjener bra på det og kan dermed lage mer av det. Og er de ekslusive som selger, og det VET de Sattans bra. Ingen store selskaper driver med veldedighet uansett. It's all about the money!
PosteMonopolet Skrevet 12. juni Skrevet 12. juni Trist at Nintendo fans ikke er flinkere til å protestere mot å bli flådd. Hadde alle ventet med å kjøpe så hadde Nintendo kuttet prisen om ikke lenge. 1
PosteMonopolet Skrevet 12. juni Skrevet 12. juni Chaos_Niddhogg skrev (11 timer siden): Ingen store selskaper driver med veldedighet uansett. It's all about the money! Nintendo har blitt som Champions Leauge når når deg gjelder å utnytte fans for mest mulig penger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå