Gå til innhold

Anmeldelse: Mario Kart World

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Fin anmeldelse.

For min del er det kanskje mest gledelig at Battle mode har returnert til "begrenset med ballong"/"last man standing"-formatet, slik det var på Super Nintendo frem til DS. Blir man til en bombe når man går tom for ballonger?

Kan man kjøre ordinær Grand prix, med tre runder på hver bane og ikke transportetapper mellom banene? Hvis ikke, ser jeg for meg at dette vil bli valgfritt ved fremtidig oppdatering.

Endret av Donkey Kong
  • Liker 1
Skrevet
Donkey Kong skrev:

Fin anmeldelse.

For min del er det kanskje mest gledelig at Battle mode har returnert til "begrenset med ballong"/"last man standing"-formatet, slik det var på Super Nintendo frem til DS. Blir man til en bombe når man går tom for ballonger?

Kan man kjøre ordinær Grand prix, med tre runder på hver bane og ikke transportetapper mellom banene? Hvis ikke, ser jeg for meg at dette vil bli valgfritt ved fremtidig oppdatering.

Man blir ikke en bombe når jeg testa nå nettopp hvertfall, i singleplayer vel å merke. Er heller ikke vanlig Grand Prix med 3 runder på alle banene, noe jeg også savner da det føles at de 3 banene etter første blir lange rally baner i stedet for typiske gokart baner.
  • Liker 1
Skrevet
Donkey Kong skrev:

Fin anmeldelse.

Det er ikke transportetappe mellom racene. Det er bare animert at racet starter i fart fremfor stillestående. I free roam kan du kjøre transportetappen
  • Liker 1
Skrevet
Erlink skrev (2 minutter siden):
Donkey Kong skrev (2 timer siden):

Fin anmeldelse.

Ekspander  

Det er ikke transportetappe mellom racene. Det er bare animert at racet starter i fart fremfor stillestående. I free roam kan du kjøre transportetappen

Med transportetappe mener jeg "race" fra bane til bane, som ikke virker like gøy som race på 3 runder på bane.

• Innsiktsfullt 1
Skrevet

Kjøpte NESTEN en Switch 2på lanseringsdagen.... Men blir nok på lønnsdagen i stedenfor. Detta blir moro.

Er helt 100% sikkker på det blir en god del DLC til dette med tiden og. Hvor mye blir gratis, om i det hele tatt, gjenstår å se.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Har fått testet det ut litt og har det kjempeartig så langt. En ting jeg kanskje er litt skuffa over er fartsfølelsen i 150cc. Det virker litt tregere enn i 8. Enig i at det skulle vært en 200cc fra start, men dette kommer vel etter hvert. Knock out-modusen er helt herlig kaotisk. Den blir garantert spilt mye i sommer!
Skrevet (endret)

Grand Prix har 3-laps på første bane, og race mellom banene på de 3 neste.

I versus mode med venner kan man skru dette av, og kjøre gammeldags 3-laps på alle banene.

Spilte noen timer med venner i går, vår konklusjon var at 3-laps var kjedelig, fordi det rett og slett føles litt oppbrukt for oss som har spilt Mario Kart 8/deluxe i 11 år. Det skjer så mye mellom banene, og det er så kaotisk at det veier opp for «rette strekninger». I tillegg er variasjonen større, fordi det er 5-8 ulike kombinasjoner til hver bane med hvordan man kan kjøre til/fra banene. Det gir mye større variasjon når man spiller muktiplayer.

Er det 9/10, absolutt. Med god margin det beste Mario Kart spillet som er laget. Per nå kjenner jeg ingen behov for å gå tilbake og spille noen av de eldre Mario Kart spillene, Deluxe er rett og slett utdatert.

Men min oppfatning er at de fleste som hater på Mario Kart World, og skal forsvare Deluxe er mennesker som ikke engang har kjøpt Switch 2, og kun skal lage kvalme fordi de synes det blir for dyrt 😝

Har man spilt både Deluxe og World et par timer (i split screen) og man skal være bra sær for å mene at Deluxe er bedre.

Endret av GengarGeng
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...