Gå til innhold

Ekstrem pågang for Switch 2: – Heilt enormt

Anbefalte innlegg

Skrevet
Milarwen skrev (5 timer siden):

Tror du missforstår litt her. Ved launch var Wii Sport spillet du fikk med, men den ble så erstattet med nye bundles som f.eks Mario Kart Wii, og det er ikke sånn at man fikk med Mario Kart Wii og Wii Sports. Det kan du lett google selv, herre min hatt. 

Var det mulig å kjøpe en Wii uten noe spill?

Var det mulig å kjøpe switch 2 uten Mario kart?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Iki skrev (6 minutter siden):

Var det mulig å kjøpe en Wii uten noe spill?

Var det mulig å kjøpe switch 2 uten Mario kart?

Ja på begge spørsmål.

Skrevet
svenka skrev (57 minutter siden):

Ja på begge spørsmål.

Så du kunne (ikke i Korea eller Japan) gå på en butikk å kjøpe en Wii som ikke inkluderte Wii Sports eller et annet spill, og dermed kostet mindre enn konsollen som hadde Wii Sports?

Skrevet
11 hours ago, Milarwen said:

Mario kart 8 + 8D har bare solgt bra av samme grunn som Wii Sports, bundled. Hvis du først skal kjøpe deg en konsoll og du får et brukbart spill med litt rabatt, selvsagt velger du bundle. Med den logikken er Wii Sports den mest populære spill-serien til Nintendo. Wii Sports er moro det men det er ikke den IP-en jeg ser blir dratt fram når Nintendo nevnes. 

Wii Sports har solgt 82.90 millioner. Langt mer enn Mario Kart 8+8D sine 68 millioner, som forøvering er fordelt på to konsollgenerasjoner.

Eh, nei!
Å sammenlikne Wii Sports og MK8 er bare feil på flere måter. Wii Sports var, som de fleste vet, et gratis spill til Wii uten om i Japan og Sør Korea. Spillet har ikke solgt over 80 mill eksemplarer, det ble gitt bort, uten kostnad som en pack-in. Og det i fysisk utgave for deg og mange andre å beholde. Med cover og alt. Helt sant!

Mario Kart serien er en veletablert spillserie som er veldig godt kjent og godt likt hos mange folk. Faktisk har serien solgt ca 190 millioner eksemplarer, så selv om du tar vekk de i underkantet av 77 (76.66 HAIL SATAN) millioner (68,2 på Switch og og 8.46 på WiiU.. Du bommet litt med tallene dine igjen) så ahr serien uansett solgt mer enn 100 mill kopier. Og de er solgte ikke gitt bort i bundle.

En del av de er sikkert solgt via de flere bundle packsene Nintendo hadde, men de var nok mer for å selge konsollen. Og spillet hadde nok solgt ganske så bra uten bundle "virksomheten" uansett.

Og, som nevnt, er MK serien populær hos de fleste folk og aldre, så at Nintendo har med det nyeste, eksklusive Mario Kart spillet til lanseringen til Switch 2 er nok for å selge flere konsoller, noe de garanter kommer til å gjøre. Dette avr nok bra panlagt.

Jeg har lyst på en Switch 2 i veldig stor grad pga MKW.

Det mest solgte Metroid Prime spillet er originalen, som ikke nådde 3 millioner en gang. Fete spill, så absolutt, men selger nok ikke mye maskinvare.

HAdde blitt digg med nytt Zelda eller Mario (helst 3D for min del) til lanseringen, men vet det blir mange timer med MKW..Og dessuten er det snækkis om en Direct snart, så kan hende vi ser noe stor Yule spill der 😃 

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
18 minutes ago, Iki said:

Så du kunne (ikke i Korea eller Japan) gå på en butikk å kjøpe en Wii som ikke inkluderte Wii Sports eller et annet spill, og dermed kostet mindre enn konsollen som hadde Wii Sports?

Wii Sports var med i alle Wii pakkene ved lansering, uten kostnad. Du måtte betale for MKW i bundelen til Wii.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
28 minutes ago, Chaos_Niddhogg said:

Wii Sports var med i alle Wii pakkene ved lansering, uten kostnad. Du måtte betale for MKW i bundelen til Wii.

Uten kostnad og gratis er uforenlige begreper i denne sammenheng når man må betale for å få et eksemplar. Hvis du mener prisen for Mario Kart Wii bundle var dyrere? Da tar du grundig feil, i alle med tanke på at Mario Kart wii bundle kom med ratt, og kostet det samme som Wii ved launch. Jeg betalte 2700,- og er i hovedsak grunnen til at jeg kjøpte en til meg selv da. Jeg kjøpte også en til i gave. 

Mario Kart serien er en veletablert spillserie som er veldig godt kjent og godt likt hos mange folk. Faktisk har serien solgt ca 190 millioner eksemplarer, så selv om du tar vekk de i underkantet av 77 (76.66 HAIL SATAN) millioner (68,2 på Switch og og 8.46 på WiiU.. Du bommet litt med tallene dine igjen) så ahr serien uansett solgt mer enn 100 mill kopier. Og de er solgte ikke gitt bort i bundle.

Fra hva jeg hørt er 68 mill et kombinert tall, på samme måte som BOTW var. Det var uansett ikke så viktig, men å si at MK Wii koster penger  og Wii Sports er gratis, når begge er solgt  under samme premisser viser bare hvor dårlig forståelse du har for et slikt konsept. Veldig mange spill-kopier er solgt i bundle og MK veldig vanlig bundle, fra Wii til Switch. 

Endret av Milarwen
Skrevet (endret)
Lush skrev (7 timer siden):

Jeg skylder på flere ting valuta, moms, frakt og fortjeneste, i alle ledd. Ikke bare Bergsala som var innlegget jeg kommenterte på. Men utrolig nok, så velger alle kun et av momentene xD

Det er 25,5 % moms i Finland. Har du lyst til å prøve igjen?

Endret av JornHansen
Skrevet
Milarwen skrev (3 timer siden):

og kostet det samme som Wii ved launch

Du sammenligner vel ikke prisen på en lanseringsdato Wii med Wii Sports, og en 5 år eldre Wii med Mario kart?

Skrevet (endret)
Milarwen skrev (21 timer siden):

Tror du missforstår litt her. Ved launch var Wii Sport spillet du fikk med, men den ble så erstattet med nye bundles som f.eks Mario Kart Wii, og det er ikke sånn at man fikk med Mario Kart Wii og Wii Sports. Det kan du lett google selv, herre min hatt. 

Mulig det. Også mulig du har misforstått hva en kilde er?

https://snl.no/kilde_-_opphav

Forøvrig har jeg vist til denne:

Yopaz skrev (23 timer siden):

Fra Wikipedia https://en.m.wikipedia.org/wiki/Wii_Sports :

Wii Sports is a 2006 sports simulation video game developed and published by Nintendo for the Wii video game console. The game was released in North America along with the Wii on 19 November 2006, and in Japan, Australia, and Europe the following month. It was included as a pack-in game with the console in all territories except Japan, making it the first sports game included with the launch of a Nintendo system since Mario's Tennis for the Virtual Boy in 1995. The game was later released on its own as part of the Nintendo Selects collection of games.

Ja, Wii Sports ble tilgjengelig for kjøp utenom i ettertid av lanseringen,  men utenfor Japan fulgte den med alle Wii konsollene som ble solgt.

Det er mulig jeg tar feil, men i det minste er jeg villig til å vise hvor jeg har informasjonen min fra. Jeg skal innrømme at jeg tar feil om du evner å finne denne kilden som du peker til. Nei, det å skrive google.com er ikke en kilde. Nei, det å skrive wikipedia.org er ikke en kilde.

Edit: Da har jeg fått demonstrert at jeg tok feil og at Wii etter hvert ble solgt uten Wii Sports.

Endret av Yopaz
Fikk påpekt unøyaktighet i opprinnelig kommentar
Skrevet
JornHansen skrev (3 timer siden):

Det er 25,5 % moms i Finland. Har du lyst til å prøve igjen?

Kommer ann på hva du snakker om, sist jeg såg prisen i Finland var den veldig lik, rundt 6500 for standard utgaven..

Skrevet
Iki skrev (10 timer siden):

Wii «Mini» var uten Wii Sports.

Skrevet (endret)
5 hours ago, Yopaz said:

Det er mulig jeg tar feil, men i det minste er jeg villig til å vise hvor jeg har informasjonen min fra. Jeg skal innrømme at jeg tar feil om du evner å finne denne kilden som du peker til. Nei, det å skrive google.com er ikke en kilde. Nei, det å skrive wikipedia.org er ikke en kilde.

Hvis du leser bullet-lista med røde bullets, så ser du hva Nintendo selv skriver. 

https://www.nintendo.com/en-gb/Games/Wii/Wii-Sports-283971.html

Og legger til en link med en lik samlepakke jeg kjøpte to av, en jul for mange år siden så kan du se på esken at det ikke nevnes noe om Wii Sports: 

https://cdon.no/produkt/nintendo-wii-konsol-mario-kart-wii-pack-273ad1d725da56bc/

Endret av Milarwen
Skrevet (endret)
7 hours ago, Iki said:

Du sammenligner vel ikke prisen på en lanseringsdato Wii med Wii Sports, og en 5 år eldre Wii med Mario kart?

Er den pakka 5 år nyere? Mener å huske jeg kjøpte de i 2009, muligens det var 2010. Er en stund siden så tør ikke påstå det helt sikkert. Spillet Mario Kart Wii ble gitt ut i 2008. 

Endret av Milarwen
Skrevet (endret)

Ikke klag når prisene på spill går opp pga Nintendo og folk går rett på starter en negativ trend, den boblen kommer til å sprekke en vakker dag. Det blir feil å sammenligne at spill var dyrere før, da gjerne spill kom uten form for DLC og mikrotransaksjoner. Da betalte du for produktet, ikke noe mer unødvendig ekstra innhold.

Endret av Soles
Skrevet
Milarwen skrev (3 timer siden):

Hvis du leser bullet-lista med røde bullets, så ser du hva Nintendo selv skriver. 

https://www.nintendo.com/en-gb/Games/Wii/Wii-Sports-283971.html

Og legger til en link med en lik samlepakke jeg kjøpte to av, en jul for mange år siden så kan du se på esken at det ikke nevnes noe om Wii Sports: 

https://cdon.no/produkt/nintendo-wii-konsol-mario-kart-wii-pack-273ad1d725da56bc/

Supert, tusen takk. Da tok jeg feil der.

Skrevet
16 hours ago, Milarwen said:

Uten kostnad og gratis er uforenlige begreper i denne sammenheng når man må betale for å få et eksemplar.

OM du ikke må betale for noe så er det vel gratis. 

16 hours ago, Milarwen said:

Fra hva jeg hørt er 68 mill et kombinert tall, på samme måte som BOTW var. Det var uansett ikke så viktig, men å si at MK Wii koster penger  og Wii Sports er gratis, når begge er solgt  under samme premisser viser bare hvor dårlig forståelse du har for et slikt konsept. Veldig mange spill-kopier er solgt i bundle og MK veldig vanlig bundle, fra Wii til Switch. 

Var de virkelig solgt til samme pris? Syne så huske at bundelen med MKWii kostet noe mer enn "standard" Wii'en. Og MKWii var ikke med fra dag en uansett. 
Ser det avr noe Wii +Wii Sports for 249 dollar og Wii med MKWii for 299 dollar, for eksempel.

Men det er jo ett fett siden Wii Sports og Mario KArt ikke kan sammenliknes uansett. MK er uansett en stor serie som har solgt 191 millioner eksemplarer og er veldig godt kjent. Uansett om du liker det eller ei. Å si at MK8D solgte bra kun fordi det var med i en del bundles er jo bare feil.

MKWorld var nok et sjakktrekk for å selge Switch 2 konsoller og det gjør det nok. 

Skrevet
JornHansen skrev (9 timer siden):

Jesus…Wii Sports var med Wii nesten hele levetiden av konsollen. Her diskuteres det i margen.

Meg og flere svarte bare på en som «spurte». Thats it, diskusjon.no 😉

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...