sedsberg Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) 4 minutes ago, HF- said: Kan slags kontakt/bil har du Hybrid med den gamle CCS-kontakten. Spoiler Endret 1 time siden av sedsberg
freedomseeker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden WiiBoy skrev (21 timer siden): Å unngå støtte til de ultra rike mener jeg er det eneste vi som grasrot kan gjøre for å begrense de. Det gjelder ikke kun musk, det samme gjelder mange av de andre også. Rikdommen hans kommer i hovedsak fra aksje og opsjonspakker basert på prestasjonsmål, ikke fra lønn. Formuen hans øker når Tesla-aksjen stiger, og verdien stiger fordi folk kjøper aksjer. Han har uttalt at han har liten interesse for ekstravagante vaner, og har blant annet sagt: "Very little time for recreation. Don’t have vacation homes or yachts or anything like that." Kort fortalt er han en stor bidragsyter til den amerikanske økonomien.
HF- Skrevet 1 time siden Forfatter Skrevet 1 time siden sedsberg skrev (4 minutter siden): Hybrid med den gamle CCS-kontakten. Skjul innhold Likner veldig på type 2?
sedsberg Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) Ja det er samme som på hjemmeladere og på de gamle ladestasjonene. Edit: Fant faktisk én på kartet nå. Langt i gokk ute ved en øy. Endret 1 time siden av sedsberg
HF- Skrevet 1 time siden Forfatter Skrevet 1 time siden sverreb skrev (28 minutter siden): Du kan jo legge til at det er mer tungvindt. Man må installere en egen app for å lade der. Om det er billig eller ikke er ikke så lett å finne ut av. Jeg har aldri sett tesla ladere med prisopplysningsskilt langs veien, og prisene deres varierer fra sted til sted så langt jeg vet. Eg er nok den siste som bør starte kampanje for Tesla-lading, har CHADEMO og har aldri lada der. Men no har eg bestilt bil med CCS og prøver å finne ut kor det er lurt å lade
HF- Skrevet 1 time siden Forfatter Skrevet 1 time siden sedsberg skrev (3 minutter siden): Ja det er samme som på hjemmeladere og på de gamle ladestasjonene. Edit: Fant faktisk én på kartet nå. Langt i gokk ute ved en øy. Mange ladestasjoner har en boks for saktelading med type 2, men en må ha med eiga ledning. På Stranda kan en plugge i rett i hurtigladeren
WiiBoy Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden 14 minutes ago, freedomseeker said: Rikdommen hans kommer i hovedsak fra aksje og opsjonspakker basert på prestasjonsmål, ikke fra lønn. Formuen hans øker når Tesla-aksjen stiger, og verdien stiger fordi folk kjøper aksjer. Han har uttalt at han har liten interesse for ekstravagante vaner, og har blant annet sagt: "Very little time for recreation. Don’t have vacation homes or yachts or anything like that." Kort fortalt er han en stor bidragsyter til den amerikanske økonomien. Jeg vet ikke helt hvordan det var relevant til kommentaren min, men mitt ønske om å "bremse" de ultra rike er at de omtrent er juridisk, økonomisk og politisk immune. Det er farlig. Jeg bryr meg mindre om hvor store svømmebasseng de har eller om hvert familiemedlem har sitt eget privatfly.
HF- Skrevet 57 minutter siden Forfatter Skrevet 57 minutter siden sedsberg skrev (21 minutter siden): Ja det er samme som på hjemmeladere og på de gamle ladestasjonene. Edit: Fant faktisk én på kartet nå. Langt i gokk ute ved en øy. Det er kanskje upraktisk å lade langs veien, kor høg effekt kan du ta imot?
sedsberg Skrevet 36 minutter siden Skrevet 36 minutter siden 18 minutes ago, HF- said: Det er kanskje upraktisk å lade langs veien, kor høg effekt kan du ta imot? Ikke mer enn 3,6kW. Langs veien er jo ganske upraktisk. Men ved kjøpesentre eller andre steder man uansett parkerer en stund hadde det vært mer fornuftig. Drivstoff koster jo rundt 10-12kr/mila.
HF- Skrevet 28 minutter siden Forfatter Skrevet 28 minutter siden sedsberg skrev (6 minutter siden): Ikke mer enn 3,6kW. Langs veien er jo ganske upraktisk. Men ved kjøpesentre eller andre steder man uansett parkerer en stund hadde det vært mer fornuftig. Drivstoff koster jo rundt 10-12kr/mila. Det er beskrive på ladekart.no dersom ladestasjonene har type 2, rundt her gjeld det ca halvparten av hurtigladerane
sedsberg Skrevet 24 minutter siden Skrevet 24 minutter siden Ja jeg finner noen her og der men rundt de mest sentrale stedene er det kun hurtigladere her i området. Neste problem er å kunne se prisen, som ofte ikke engang står på eller ved laderne.
HF- Skrevet 6 minutter siden Forfatter Skrevet 6 minutter siden sedsberg skrev (17 minutter siden): Ja jeg finner noen her og der men rundt de mest sentrale stedene er det kun hurtigladere her i området. Neste problem er å kunne se prisen, som ofte ikke engang står på eller ved laderne. Eg trur operatørene har plikt til å opplyse om pris på nettsider eller i app
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå