Hanhijnn Skrevet onsdag kl 06:11 Skrevet onsdag kl 06:11 HF- skrev (14 timer siden): Var ute for en merkelig situasjon på en hurtiglader i dag. Han ved sida av meg fekk ikkje kontakt med laderen, men når han makka litt med den andre ladepistolen, den som ikkje var i bruk, fekk han plutselig kontakt med laderen og fekk lada. Hvilken lade type / -leverandør?
HF- Skrevet onsdag kl 10:42 Forfatter Skrevet onsdag kl 10:42 Hanhijnn skrev (4 timer siden): Hvilken lade type / -leverandør? Det var en Mer-lader på Moa
HF- Skrevet onsdag kl 12:07 Forfatter Skrevet onsdag kl 12:07 HF- skrev (1 time siden): Det var en Mer-lader på Moa Der var et lys heilt til venstre som stod og blinka, mulig det indikerte at ccs ladepistolen var satt på plass feil 1
HF- Skrevet onsdag kl 12:52 Forfatter Skrevet onsdag kl 12:52 Hanhijnn skrev (6 timer siden): Hvilken lade type / -leverandør? Var enn sånn lader, men fra Mer
Hanhijnn Skrevet i går, 06:09 Skrevet i går, 06:09 HF- skrev (19 timer siden): Det var en Mer-lader på Moa Hmm... Bedre å lade på Tesla-stasjonen ved Biltilsynet i Olsvika.
HF- Skrevet i går, 10:40 Forfatter Skrevet i går, 10:40 Hanhijnn skrev (4 timer siden): Hmm... Bedre å lade på Tesla-stasjonen ved Biltilsynet i Olsvika. Tesla har vel ikkje CHADEMO?
HF- Skrevet i går, 11:11 Forfatter Skrevet i går, 11:11 Hanhijnn skrev (5 timer siden): Hmm... Bedre å lade på Tesla-stasjonen ved Biltilsynet i Olsvika. Men for dei med ccs, kvifor lader ikkje alle på Tesla? Dersom det er både billigere og bedre?
WiiBoy Skrevet i går, 11:23 Skrevet i går, 11:23 9 minutes ago, HF- said: Men for dei med ccs, kvifor lader ikkje alle på Tesla? Dersom det er både billigere og bedre? Jeg synes det er blitt veldig, veldig tydelig de senere år at det er ekstremt farlig for verden med superduper rike personer, og styrer så godt jeg kan unna alt som forer lommene til de rikeste i verden. Tesla er derfor noe jeg mener folk bør unngå. 3
HF- Skrevet i går, 13:56 Forfatter Skrevet i går, 13:56 WiiBoy skrev (2 timer siden): Jeg synes det er blitt veldig, veldig tydelig de senere år at det er ekstremt farlig for verden med superduper rike personer, og styrer så godt jeg kan unna alt som forer lommene til de rikeste i verden. Tesla er derfor noe jeg mener folk bør unngå. Det er heilt uaktuelt for meg å kjøpe Tesla, men det er mykje på grunn av dei teite dørhandtaka. Å boikotte tesla sine ladera på grunn av Elon Musk virker litt overdrevent 1
WiiBoy Skrevet i går, 14:01 Skrevet i går, 14:01 4 minutes ago, HF- said: Det er heilt uaktuelt for meg å kjøpe Tesla, men det er mykje på grunn av dei teite dørhandtaka. Å boikotte tesla sine ladera på grunn av Elon Musk virker litt overdrevent Å unngå støtte til de ultra rike mener jeg er det eneste vi som grasrot kan gjøre for å begrense de. Det gjelder ikke kun musk, det samme gjelder mange av de andre også. 1
Hanhijnn Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden HF- skrev (19 timer siden): Tesla har vel ikkje CHADEMO? Oj, Chademo ja... Nei, det blir noe helt annet. Sorry, jeg kjenner ikke til de laderne. Vet ikke hvordan de ser ut. Vi ladet vår Leaf alltid hjemme.
Hanhijnn Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden HF- skrev (19 timer siden): Men for dei med ccs, kvifor lader ikkje alle på Tesla? Dersom det er både billigere og bedre? God t spørsmål. @WiiBoy prøver vel å besvare det.
HF- Skrevet 12 timer siden Forfatter Skrevet 12 timer siden Eg trur at dei med CCS som lader alle andre plasser enn hos Tesla kjem i to kategorier: -Dei tenker ikkje på at dei kan lade hos Tesla -Eller dei er ikkje klar over at det er mykje billigere å lade hos Tesla Så klart er det noken, som wiiboy, som er i en bevisst boikott 1
HF- Skrevet 11 timer siden Forfatter Skrevet 11 timer siden HF- skrev (1 time siden): Eg trur at dei med CCS som lader alle andre plasser enn hos Tesla kjem i to kategorier: -Dei tenker ikkje på at dei kan lade hos Tesla -Eller dei er ikkje klar over at det er mykje billigere å lade hos Tesla Så klart er det noken, som wiiboy, som er i en bevisst boikott Eg ser det er noken som klager over dårlig ladehastigheit hos tesla, kor vanlig er det?
Hanhijnn Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden HF- skrev (30 minutter siden): Eg ser det er noken som klager over dårlig ladehastigheit hos tesla, kor vanlig er det? Aner ikke, men tipper det er et svært marginalt problem. De tidlige Tesla hurtigladerne med 2 ladekabler får halvert hastigheten hvis begge ladekablene er i bruk. Men det er nok et marginalt problem, både fordi Tesla-ladestasjonene har så mange ladere at det sjelden er så fullt at man må dele lader. Og alle nyere Tesla ladestasjoner har høyere hastighet og kun EN ladekabel, så der går det FORT. 1
sverreb Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden 2 hours ago, HF- said: Eg trur at dei med CCS som lader alle andre plasser enn hos Tesla kjem i to kategorier: -Dei tenker ikkje på at dei kan lade hos Tesla -Eller dei er ikkje klar over at det er mykje billigere å lade hos Tesla Så klart er det noken, som wiiboy, som er i en bevisst boikott Du kan jo legge til at det er mer tungvindt. Man må installere en egen app for å lade der. Om det er billig eller ikke er ikke så lett å finne ut av. Jeg har aldri sett tesla ladere med prisopplysningsskilt langs veien, og prisene deres varierer fra sted til sted så langt jeg vet.
WiiBoy Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden 6 minutes ago, sverreb said: ..og prisene deres varierer fra sted til sted så langt jeg vet. ..og fra time til time.
WiiBoy Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden 54 minutes ago, Hanhijnn said: Aner ikke, men tipper det er et svært marginalt problem. De tidlige Tesla hurtigladerne med 2 ladekabler får halvert hastigheten hvis begge ladekablene er i bruk. Men det er nok et marginalt problem, både fordi Tesla-ladestasjonene har så mange ladere at det sjelden er så fullt at man må dele lader. Og alle nyere Tesla ladestasjoner har høyere hastighet og kun EN ladekabel, så der går det FORT. De gangene jag har ladet hos Tesla (jeg boikotter ikke, men prøver å unngå) har jeg fått dårlig hastighet (50% eller dårligere målt mot IONITY og Mer) selv når jeg har vært alene der. Mulig biltypen har noe og si. (..eller kanskje Musk vet at jeg er negativ.. if user=WiiBoy then 🐢 ..) 1 1
sedsberg Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden Mangel på priser er den nest største grunnen til at jeg kun lader hjemme. Den største er at alle gamle ladere som passer er tatt bort til fordel for hurtigladere. Og de passer ikke på min bil.
HF- Skrevet 9 timer siden Forfatter Skrevet 9 timer siden sedsberg skrev (1 minutt siden): Mangel på priser er den nest største grunnen til at jeg kun lader hjemme. Den største er at alle gamle ladere som passer er tatt bort til fordel for hurtigladere. Og de passer ikke på min bil. Kan slags kontakt/bil har du
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå