Sjørøver Skrevet 23. mai Skrevet 23. mai BadCat skrev (6 timer siden): Jeg føler at spillomtaler og nyheter er et sted hvor det bakes inn feiltolkninger og faktafeil med overlegg for å skape kommentarer og trafikk. Best tactic available for øyeblikket er rangering av spill i franchiser hvor rangeringen ikke gir mening og kommentarfeltene koker over. Masse trafikk og lite arbeid. Minnes en zelda review her på Gamer.... 😅 herzeleid skrev (7 timer siden): Jeg tror også spilljournalistene bidrar til å gjøre seg selv irrelevante gjennom å nærmest aktivt gå inn for å ikke forstå eller fremstille mange spilleres synspunkter og bekymringer skjevt, og påta seg en tidvis nedlatende forkynnende rolle, som hverken fremstår reflektert eller interessant. Bingo. Hvorfor skal man konsumere innhold fra noen som du vet ikke tar kritikk, har et helt annet verdenssyn og har tidligere kommet mye merkelige greier? ps5 skrev (7 timer siden): Mange gleder seg til den kommende kræsjen, så får vi se hva slags godbiter som vokser frem i asken. At det blir politisk infiserte titler og medier kan vi helt utelukke. Jeg tror helt ærlig at jeg ikke hadde klart å ta unna backloggen min om det ikke hadde kommet ut et eneste spill de neste fem årene. Jeg har ikke gjennomført noen Fallout eller final fantasy spill feks. Aldri prøvd metal gear solid eller mange av PlayStation sine eksklusive titler. Når jeg er kommet så veldig på etterskudd kan jeg likegreit vente på en remaster. 1 1
BadCat Skrevet 23. mai Skrevet 23. mai 7 minutes ago, Sjørøver said: Minnes en zelda review her på Gamer.... 😅 Mener du den hvor score var betydelig lavere enn snittet online? 1
Stickler Skrevet 24. mai Skrevet 24. mai (endret) Som andre også sier er det mye enklere å finne god info på youtube av innholds skapere man liker. Norsk presse har alt for stort fokus på å fremme sin politiske agenda. Å går etter min mening alt for hardt ut mot folk som ikke har samme meninger som dem. (Sikter spesielt til Level up her nå) Istedenfor å samles rundt felles spill interesse så blir man hengt ut, å det blir for stort fokus på politikk, etter min mening. Da blir det lett å trekke til kanaler som alle er velkommen. Endret 24. mai av Stickler 4 2
Sjørøver Skrevet 24. mai Skrevet 24. mai BadCat skrev (8 timer siden): Mener du den hvor score var betydelig lavere enn snittet online? Ja. Det må jo være ragebait. Tipper de tjente mange ganger det som er vanlig på en anmeldelse. Stickler skrev (25 minutter siden): Norsk presse har alt for stort fokus på å fremme sin politiske agenda. Å går etter min mening alt for hardt ut mot folk som ikke har samme meninger som dem. (Sikter spesielt til Level up her nå) Istedenfor å samles rundt felles spill interesse så blir man hengt ut, å det blir for stort fokus på politikk, etter min mening. Da blir det lett å trekke til kanaler som alle er velkommen. Det morsomme er jo at de vil fornekte eller ignorere det, selv om så mange mener det. Jeg har fulgt en amerikansk podcast i 5-6 år nå. Etter Trump vant valget og musk startet doge så har podcasten vært 5% syting om de to. Slutter tvert å høre på. Det blir så uinteressant og urelevant. 1
tsetsefluen Skrevet 26. mai Skrevet 26. mai Før for en del år siden kjøpte man spillblader som hadde en cd-rom med prøver av spill. Eller man kunne dra til en butikk som lot deg spille et spill gratis. Da hadde de koblet en konsoll til en tv. Det var tider... 2 1 1
rabler Skrevet 26. mai Skrevet 26. mai On 5/24/2025 at 6:58 AM, Sjørøver said: Det morsomme er jo at de vil fornekte eller ignorere det, selv om så mange mener det. Jeg har fulgt en amerikansk podcast i 5-6 år nå. Etter Trump vant valget og musk startet doge så har podcasten vært 5% syting om de to. Slutter tvert å høre på. Det blir så uinteressant og urelevant. Hvorfor det? Ut fra hva jeg ser deg skrive så virker det som syting er helt opp din gate. 1
Kakkelfant Skrevet 26. mai Skrevet 26. mai Håper virkelig den "nasjonale pressen" holder seg langt unna spill med sine "reviews", husker med gru hvordan NRK ga rings of power terningkast 6 og lovpriste Morfydd's innsats som Galadriel i serien. Om noe vil en slik utvikling mest sannsynlig føre til mer polarisering, hvor folk i enda større grad flokker til spillere som reviewer spill og vekk fra access media. 1 1
BadCat Skrevet 26. mai Skrevet 26. mai (endret) 41 minutes ago, Kakkelfant said: Håper virkelig den "nasjonale pressen" holder seg langt unna spill med sine "reviews", husker med gru hvordan NRK ga rings of power terningkast 6 og lovpriste Morfydd's innsats som Galadriel i serien. Om noe vil en slik utvikling mest sannsynlig føre til mer polarisering, hvor folk i enda større grad flokker til spillere som reviewer spill og vekk fra access media. Det eneste som er verre enn norsk spillpresse er når Tek.no tester vaffeljern og kjøkkenmaskiner. Endret 26. mai av BadCat 1 1 1
ps5 Skrevet 27. mai Skrevet 27. mai 8 hours ago, BadCat said: Det eneste som er verre enn norsk spillpresse er når Tek.no tester vaffeljern og kjøkkenmaskiner. Sannsynligheten for at jeg leser en lett revidert vaffelpresse test fra årene før er betraktelig høyere enn noe som norsk spillpresse klemmer ut. 1
BadCat Skrevet 27. mai Skrevet 27. mai En viss motivasjon ble det nok da utøver av testen fikk spise vafler. Kanskje vi må gå tilbake til bigbox-spill og slikkepinne i boksen. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå