Gå til innhold

Skjermkort 2060 Super

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Mitt skjermkort er litt morsomt, hahaha, lever sitt eget liv nå.
Dette er saken jeg har funnet ut.
Spiller jeg spill  blir den IKKE varm, noen ganger VARM,  bruker jeg kun nettleseren blir den varm og ikke varm, hahaha. 
Akkurat som dem den bestemmer hva den skal bli varm av, jeg er NOOB på data deler osv, men kjøepaste finne sikke i ett skjermkort fikk jeg vite, da er det hvertfall ikke det som er problemet.

Så Nettleser sier komplett, datexperter er at min Intel 7 prosessor som sliter med nettlesern osv, ikke skjermkortet.

Sa da blir jo problemet når jeg ikke spiller, hva gjør den varm da?
Bakgrunnsprogrammer kan det ikke være, har skjekket alt, mest fra microsoft som må være der.

Kan noen hjelpe meg?

PS. Bruker messenger, Snapchat åpen og Discord, og bruker Opera Nettleser nå ikke chrome mer.

MvH
Rex

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anbefaler deg å prøve å skrive denne tråden på ny
Det er helt umulig å forstå hva du prøver 

Legg gjerne teksten din inn i chatgpt for å se om den kan hjelpe deg om du sliter med å formulere setninger. 

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
MrMidget skrev (6 minutter siden):

Anbefaler deg å prøve å skrive denne tråden på ny
Det er helt umulig å forstå hva du prøver 

Legg gjerne teksten din inn i chatgpt for å se om den kan hjelpe deg om du sliter med å formulere setninger. 

Du kan ikke Norsk da :(
Jeg er dysletiker, så hjelper lite med chatgpt hahaha.
jeg skriver alltif feil, alltid gjort i mitt lenge 47 år.

Skrevet

Kan skrive KORT nå, skjermkortet lever sitt eget liv, både varm og kald, samme hva jeg gjør.

Akkurat nå er jeg kun på nettleseren uten spille, så er dem VARM 80+ grader.

PS. Jeg bruker MSI Afterburner til styre varmen + viftene også.

Vifter 95%

Skrevet
40 minutes ago, Rexxus121 said:

Kan skrive KORT nå, skjermkortet lever sitt eget liv, både varm og kald, samme hva jeg gjør.

Akkurat nå er jeg kun på nettleseren uten spille, så er dem VARM 80+ grader.

PS. Jeg bruker MSI Afterburner til styre varmen + viftene også.

Vifter 95%

Kortet er veldig gammelt og synger antagelig på siste verset. Du kan antagelig bytte sliten kjøling men jeg ville nok nyttet sjansen til en oppgradering om du ikke er spesielt teknisk anlagt eller har en hardware-nerd til kompis.

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
ps5 skrev (10 minutter siden):

Kortet er veldig gammelt og synger antagelig på siste verset. Du kan antagelig bytte sliten kjøling men jeg ville nok nyttet sjansen til en oppgradering om du ikke er spesielt teknisk anlagt eller har en hardware-nerd til kompis.

Tenkte kjøpe 4060 neste gang som passer til motherboard  

Skrevet (endret)

Ser den sånn ut er det på tide finne ut en metode rense den.

fikser vanligvis det meste av pc problemer.

eller kjør et antivirus eller reinstaller pcen.

shutterstock_1831873726.jpg

Endret av joandreas
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet
joandreas skrev (16 minutter siden):

Ser den sånn ut er det på tide finne ut en metode rense den.

fikser vanligvis det meste av pc problemer.

eller kjør et antivirus eller reinstaller pcen.

shutterstock_1831873726.jpg

Min er innebygd 3 vifter hahaha. Kan jo ikke bare åpne den hahaha

Skrevet

Nettleseren vil noen ganger bruke maskinvareakselerasjon, andre ganger ikke. 20 serien støtter Super Resolution Upscaling siden høsten 2023, noe den i utgangspunktet ikke gjorde 

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
BadCat skrev (1 time siden):

Nettleseren vil noen ganger bruke maskinvareakselerasjon, andre ganger ikke. 20 serien støtter Super Resolution Upscaling siden høsten 2023, noe den i utgangspunktet ikke gjorde 

Beste for meg er og bytte den ut da, in general?

Skrevet

Hvilken produsent?

Er du i stand til å ta det ut av kabinettet? Er det veldig støvete? Kan være en kondensator som har gått.

• Innsiktsfullt 2
Skrevet

Dyslektiker eller ikke så kan hvertfall chatgpt hjelpe deg med å formulere setninger. Gull verdt å benytte seg av! 

Det kan også hjelpe oss her om du sender inn et bilde av kabinettet ditt.

Som andre sier så kan det hjelpe godt på å fjerne støv å ta en rask rens over vifter osv. 

• Innsiktsfullt 2
Skrevet
^fmj skrev (3 minutter siden):

Hvilken produsent?

Er du i stand til å ta det ut av kabinettet? Er det veldig støvete? Kan være en kondensator som har gått.

Ikke noe støv der, kan alltid ta skjermkortet ut, men ikke now støv.

Skrevet

Du har ikke fått deg en crypto miner installert uten viten? Om noen bruker skjermkortet ditt til å lage penger vil det bli varmt.

Vet ikke i dag men var en periode nettlesere kunne kjøre mining kode bare ved å besøke visse nettsider.

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
Complexity skrev (8 minutter siden):

Du har ikke fått deg en crypto miner installert uten viten? Om noen bruker skjermkortet ditt til å lage penger vil det bli varmt.

Vet ikke i dag men var en periode nettlesere kunne kjøre mining kode bare ved å besøke visse nettsider.

Nei, den bare lever istt eget liv nå, hehe.
akkurat nå vi skriver er den KALD.  
Skikkelig merkelig haha.

Skrevet
Rexxus121 skrev (17 minutter siden):

Ikke noe støv der, kan alltid ta skjermkortet ut, men ikke now støv.

Produsent?

Skrevet
Rexxus121 skrev (20 minutter siden):

Burte du vite haha. Er jo  Geforce RTX

Nei, Asus, Gigabyte, MSI etc.

• Innsiktsfullt 1
Skrevet

Hvilken CPU og hvilken skjermkort det kan være nyttig å vite.

For Windows så er det en setting som heter Fast start (fastboot), som jeg bruker å slå av. Den kan i noen tilfeller gi problemer.

For nettlesere så vil jeg anbefale å prøve en av disse: Firefox, Edge, Chrome. Om en har 2 nettlesere så er det raskt å prøve om problemer skyldes den ene nettleseren.

Når det gjelder RTX 4060 så er det kommet en ny etterfølger som heter RTX 5060. Det skal sies at en må tenke på om 8GB VRAM er nok for et nytt skjermkort eller om en bør velge ett med 12GB eller 16GB.

• Innsiktsfullt 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...