bbios Skrevet 19. september Skrevet 19. september Gouldfan skrev (2 timer siden): Sony er en liten produsent, og de er dyre. Samt Samsung og Apple har mye mer markeds kraft og popularitet.... Sony Xperia er en nisje mobil, er verktøy med tanke på Foto funksjoner og audiofile med hodetelefoner, samt de funksjonene Sony tviholder på, Jack til hodetelefoner, hi Rez og oppsampling forbedring av MP3 og Flacs, beste camera sensor på markedet, Zeiss minnekort, camera shutter knapp. De er litt i samme kategori som LG var som også var elsket av lyd og bilde entusiaster.. Forskjellen er at Sony forsker veldig på utviklingen i mobil, fordi det er Sony som bygger alt av Camera optikk og sensorer til hele markedet, feks iPhone har Sony optikk og sensorer, de fleste mobiler har dette. Også har vel fortsatt Sony litt fordel med det gamle Ericsson samarbeidet? Ericsson driver fortsatt med mye lisensiering av mobil Hardware. Og Sony oppfant LDac, en meget bra Blåtann codec som kan spille høyere oppløsning.. Til forskjell fra Samsung og iPhone som kun fokuserer på mobilen og nettbrettet, så har Sony interesse av å utvikle, de har et stort økosystem, og mobilen deres er bare en lidenskap som bare trenger å gå litt i pluss. joda klar over det, Kan vel ikke kalle Sony for en liten produsent , mener nå æ da med all de leverer i markedet rundt om.. Men det er alltids en grunn koffør en produsent begynner å miste kundene. En som mente det er ikke grunnet kvaliteten, så lurer fortsatt da ka grunnen kan være ? Kan det rett og slett være at Sony mistet mange grunnet kvaliteten av produktet en periode? Men at Samsung kun fokuserer på mobil og nettbrett stemmer vel ikke?
bbios Skrevet 19. september Skrevet 19. september ilpostino skrev (På 18.9.2025 den 9.18): Dessuten er folk vanedyr og holder seg til det kjente og kjære. Jepp helt enig
Gouldfan Skrevet 19. september Forfatter Skrevet 19. september (endret) bbios skrev (2 timer siden): joda klar over det, Kan vel ikke kalle Sony for en liten produsent , mener nå æ da med all de leverer i markedet rundt om.. Men det er alltids en grunn koffør en produsent begynner å miste kundene. En som mente det er ikke grunnet kvaliteten, så lurer fortsatt da ka grunnen kan være ? Kan det rett og slett være at Sony mistet mange grunnet kvaliteten av produktet en periode? Men at Samsung kun fokuserer på mobil og nettbrett stemmer vel ikke? Samsung? Mobiler, nettbrett, tv og rævva høyttalere? Samt noen kjøleskap?? Sony ligger for høyt i pris, og er mer et spesial produkt for interesserte og ikke for massene slik som Pixel, iPhone og Samsung. Dessuten er jo en iPhone mye mer status symbol enn en Android. Og Pixel og diverse Kina varer er mer for pengene. De rimeligste Sony, (ikke 5) var elendige, sett i forhold til Pixel eller OnePlus og Motorola som gav mye for pengene selv i basis modeller. Jeg har feks en Google Pixel 6a som jeg fikk ny for 2000kr til norske sim kortet mitt? Genial modell bortsett fra at den slet litt med Android 15? Men fikk ny på garanti og den er jeg kjempefornøyd med og har nå Android 16. 2000kr til Sony eller Samsung host host, er samme som Mobilt selvmord. Pixel og Motorola og diverse Kina mobiler gir jo mye mer kvalitet om man er på budget. Sony nå er jo kjempebra, synes de har blitt bedre og bedre, og var smart å lage mer brukervennlig kamera app og night Mode og sånt, og fortsatt levere markedets beste sensor. 4k skjerm var et bra offer for å få to dagers batteritid... Xperia 1 og 5 første versjon hadde mye dårligere batteritid.... Endret 19. september av Gouldfan
bbios Skrevet 19. september Skrevet 19. september Gouldfan skrev (29 minutter siden): Samsung? Mobiler, nettbrett, tv og rævva høyttalere? Samt noen kjøleskap?? Prøv igjen Gouldfan skrev (30 minutter siden): Sony ligger for høyt i pris, og er mer et spesial produkt for interesserte og ikke for massene slik som Pixel, iPhone og Samsung. Akkurat det ja, personlig betaler ikke rundt 15k bare for å prøve ,men så litt på en i Sverige i sommer, herlig å ha en skjerm uten noe "øyer og hull.. pixel derimot har æ prøvd 2 av, bare grunnet gode kampanjer
Oly Skrevet 4. oktober Skrevet 4. oktober (endret) Jeg har en Sony Xperia 5 III, og grunnen til at jeg gikk vekk i fra Samsung sine Galaxy telefoner til Sony, er frontkameraet. Jeg kan ikke fordra den trenden om at frontkameraet skal stikke ut av selve skjermarealet på telefonen, det ser jo ut som en skuddskade. I tillegg så digger jeg 3,5mm utgang til headset. Hadde det bare blitt mulig å skjule frontkameraet helt, slik at pikslene på skjermen skrudde seg av akkurat når det skal tas i bruk. Leste nettopp litt om denne Sony Xperia 1 VII mobilen, denne fristet meg litt. Var trist å lese at det ser ut til at Sony sine mobiler blir sjeldnere å finne på Norsk marked. Forsto lite da jeg ikke så Sony som alternativ på Elkjøp sine nettsider. Endret 4. oktober av Oly
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå