Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

feste løsnet(sveis) fra potta, krise, trenger bilen

Anbefalte innlegg

Skrevet
Kajac skrev (6 minutter siden):

Dessverre la dette verkstedet (Bilens Eksosanlegg AS) ned for noen år siden. Det blir vanskeligere og vanskeligere å finne god service, dessverre.

Uansett, når jeg sier at det ikke tar mer enn noen minutter å gjøre jobben som TS skulle ha gjort, så mener jeg absolutt det. Om noen bruker en time på dette, så er de en rimelig treg mekaniker. 

Kanskje fordi de var for snille med betalingen? :D 

Som @Axefjord skrev:

Det tar 5 minutter å snakke om feilen, 10min å få bilen inn på bukk, 10min obligatorisk dokumentasjon og administrasjon, jobben tar kanskje bare 15min inkl finne fram verktøy, men så skal bilen av bukken, det skal betales og litt admin der. Totalt inkl admin tar dette 45min arbeidstid, minimum. 

Vi er ihvertfall alle enige om at selve sveisedelen av jobben ikke tar så mange minutter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
dan83 skrev (7 timer siden):

Noen som vet om eksosanlegget kan ha fått varig skade og er det noe jeg eventuelt vill merke?

Jeg tror dette skjedde i går, da det hørtes ganske godt når jeg gikk ut av bilen og den sto på tomgang(noe jeg ofte gjør)

Tror det er easy fix med sveis.

Tro du er trygg, de vet nok hva de gjør/gjorde.

Skrevet (endret)

Kjørte i 5 timer i dag uten problemer, men alltid syntes at eksossystemet har vibrert en del, når den står på tomgang.Men er dette er kanskje normalt?  Sorry hvis jeg spør dumt.

Lurer på om det er unormalt mye vibrasjoner og det er derfor festet løsnet!? Hvor mye vibrasjoner skal man kunne se i eksosanlegget når en dieselbil står å "går" på tomgang?

Trodde Toyota var kjent for å lage kvalitets deler og være pålitelige, men han ene mekanikeren snakket noe om at det ikke var noe ukjent problem hos Toyota. Griseflaks jeg oppdaget det før jeg dro ut på jobbreise i dag

Endret av dan83
Skrevet
Hollabaloo skrev (2 timer siden):

Kanskje fordi de var for snille med betalingen? :D 

Som @Axefjord skrev:

Det tar 5 minutter å snakke om feilen, 10min å få bilen inn på bukk, 10min obligatorisk dokumentasjon og administrasjon, jobben tar kanskje bare 15min inkl finne fram verktøy, men så skal bilen av bukken, det skal betales og litt admin der. Totalt inkl admin tar dette 45min arbeidstid, minimum. 

Vi er ihvertfall alle enige om at selve sveisedelen av jobben ikke tar så mange minutter.

De hadde hyggelige priser ja. Var et uavhengig verksted, og de yter jo ofte litt ekstra. Grunnen til at de la ned var todelt; det ene er at det er stadig flere elbiler uten eksosanlegg, og at kvaliteten på eksosanlegg ble stadig bedre utover 2000-tallet. Ofte varer jo eksosanlegget hele bilens levetid.

Skrevet
Kajac skrev (6 minutter siden):

Ofte varer jo eksosanlegget hele bilens levetid.

Ja det er sant. Den gamle BMWen min hadde fortsatt inntakt og fint fabrikkoriginalt eksosanlegg da den ble levert til hogging 22 år gammel. Husker fra 90-tallet at eksosanlegg, spesielt bakerste del, var å regne som slitedeler med ganske kort levetid på flere av det tiårets bruktbiler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...