Gjest e233f...7c2 Skrevet 8. mai Skrevet 8. mai Hei, Jeg jobber i en bedrift hvor vi er et hovedkontor med ca 30 ansatte i Oslo, og flere forskellige avdelinger rundt om i landet som står for produksjonen av tjenestene selskapet tilbyr. Årlig omsetning er ca 800 millioner. Hovedkontoret er organisert med CEO på toppen, og deretter en ledergruppe bestående av 5-7 personer (head of department x, head of department y osv osv). I dag er jeg plassert i en stilling under en av disse, og jeg har ca 740' i året + firmabil + 5-7% bonus. CEO har ca 2 mill i året vil jeg tro (basert på info som er tilgjengelig der ute). Stillingen til en i ledergruppen vil bli ledig om ikke altfor lenge, og navnet mitt har internt blitt nevnt som en potensiell erstatter. Spørsmålet er hva jeg kan forvente i lønn om jeg skulle bli tilbudt stillingen? Hvor mye høyere bør jeg kunne forvente å gå når jeg tar steget opp til å være en del av ledergruppen fra der jeg er i dag? Anonymous poster hash: e233f...7c2
ps5 Skrevet 9. mai Skrevet 9. mai (endret) Dagens lønn + 20%. Du må nesten dele mer informasjon skal du få noe mer meningsfullt estimat. Jeg tviler forøvrig på at du får et faktisk tilbud med mindre du allerede har et nettverk med eksisterende ledelse. Endret 9. mai av ps5
Locrin Skrevet 9. mai Skrevet 9. mai Du kan jo ta en prat med et par av de i ledergruppa om litt løst rundt det å sitte i ledergruppa og hva lønnsnivået er. Dette er litt avhengig av kultur i selskapet og hvor godt kjent dere er med hverandre fra før.
The Avatar Skrevet 9. mai Skrevet 9. mai Det er alt for mange variabler til å seie noko konkret, i tillegg vil det variere mykje med kva slags lønnssystem bedrifta baserer seg på. Det er til dømes ikkje utenkeleg at grunnlønna blir meir eller mindre uendra, men at leiarane får større potenisell bonus slik at når det går bra så får dei ei god lønn og når det går dårleg så har dei mindre enn dei tilsette. Ideelt sett bør lønna baserast på kompetansen din, kor god jobb du gjer, kor mykje det er forventa at du skal jobbe, kor tungt ansvar du har, osv, osv. Sånn heilt generelt så vil eg seie at du ved bytte av jobb så bør lønna auke med ca 5% for at du ikkje skal tape lønn på at du ikkje får ny lønnsjustering. Ved å gå frå å ha ei stilling utan ansvar til ei leiarstilling så bør lønnsauken være 15-20%, eller ca 100-200 000 kr opp i lønn. Likevel så blir det ei vurderingssak på kva du kjem til å kreve. Arbeidsgivar vil ikkje gi deg høgare lønn enn nødvendig, så ofte blir det meir eit spørsmål om kva som er den minste lønnsaukinga du kan akseptere for at det skal være verdt å investere meir tid og energi i jobben, og kva du eventuelt mister. Om du i dag har rett på overtidsbetaling og du som leiar ikkje får overtidsbetalt med er likevel forventa å bruke meir tid på jobben så er det også mogleg at du ved å bli leiar i praksis går ned i lønn ved at du ikkje får skikkelig betalt for alle timane du bruker på jobben.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå