Gå til innhold

Å dø for fedrelandet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Fatninja skrev (På 3.5.2025 den 10.45):

Jonas Gahr Støre gikk ut i media for litt siden og sa sånn ca:  At han trodde norsk ungdom var villig til å dø for Norge.

Hvem her er villig til å dø for fedrelandet eller sende egne barn for å dø for fedrelandet og hvorfor?

Fordi om dette skulle skje så var vi en enhet ! Der vi kjempet for hele enheten for samfunnet og fordi vi forventet at det samme ville skje tilbake ! En for alle og alle for en ! Moderlandet og alt det der. Kongen hadde et ordtak for mange år siden "Alt for Norge" noe som kunne utrykkes den gangen Norge ville gi alt for deg tilbake !

Støre skjønner ikke at dette er long gone !  Det eksisterer ikke lenger, familien er brutt opp, felles verdier er veldig sjeldne og det som kan kalles tilhørighet er innenfor de få fungerende familiene som finnes. Da kan du gjerne tro at alle vil dø for Norge, utrolig få vil i virkeligheten gjøre det. Jeg kunne dødd for min familie og kampen for å beskytte de, om jeg kunne kjempe og dø for Støre ? Aldri i  helvete ! 

Endret av 23:4
Skrevet
Duriello skrev (På 8.11.2025 den 18.24):

Vi får se. 

aVxbVZM_460s.png

Og konsekvenser har det blitt. Russland blør ut i Ukraina, mye takket være vestlig hjelp.

Nå har vi ikke stilt opp med støvler på bakken ennå, mest fordi Ukraina faktisk ikke er med i Nato..

• Hjerte 3
Skrevet
Kahuna skrev (10 minutter siden):

Og konsekvenser har det blitt. Russland blør ut i Ukraina, mye takket være vestlig hjelp.

Nå har vi ikke stilt opp med støvler på bakken ennå, mest fordi Ukraina faktisk ikke er med i Nato..

Joda, og bra er det at sanksjoner og våpenleveranser hjelper på. 👍

Men føler det tidvis er mye prat og lite faktisk handling. Jada, vet det er pga trussler om eskalering, og det er poenget med posten.

Slava Ukraini!

Skrevet
Duriello skrev (2 timer siden):

Joda, og bra er det at sanksjoner og våpenleveranser hjelper på. 👍

Men føler det tidvis er mye prat og lite faktisk handling. Jada, vet det er pga trussler om eskalering, og det er poenget med posten.

Slava Ukraini!

Det er frustrerende. Samtidig så aner vi ikke som foregår bak lukkede dører. Driver vesten bevisst og svekker russland for å knuse dem så sakte at de ikke merker det før det er over? Eller er gir vesten de de tør, ikke så mye i frykt for russisk eskalering som frykt for at egne lagre blir tomme.  Heldigvis har vi begynt å røre på oss. Det er vel bare en uke siden Rutte kunne melde at Nato nå produserer mer ammunisjon enn russland..

• Liker 2
Skrevet
Fatninja skrev (På 8.11.2025 den 13.31):

Jeg tror du leser litt feil ting imellom linjene.

Generelt kan jeg vel si at det å føre en rasistisk politikk imot den etniske befolkningen i Norge ikke er en bra måte å øke og opprettholde og forbedre forsvarsviljen hos den enkelte.  

Når 3 av våre stortingspartier førte valgkamp med et utenlandsk flagg og ikke det Norske, mener jeg noe er alvorlig galt.  Jeg vil ha en ledelse som jobber for Norge, ikke for Palestina.   I USA har de motsatt problem.  Store deler av den politiske ledelsen sier at de setter Israel først.

Med det spørsmålet du i utgangspunktet stilller, og med tanke på avateren din, er jeg fremdeles usikker på hva du mener med "utenlandske" flagg og hvilket land du egentlig snakker om å dø for? Det er ganske provoserende for meg med tanke på hvor mange med lignende ambisjoner har foretatt seg i Norge.

Vi har en del eksempler på folk som gjerne ønsker å dø for et "fedreland" de egentlig ikke hører hjemme i fremfor å slåss for det "fedrelandet" de kommer fra, og da tar de gjerne med seg andre i forbifarten...

Jeg blir oppriktig litt kvalm av å måtte lese dette fra en som åpenbart befinner seg i "mitt" fedreland...

• Liker 2
Skrevet
15 hours ago, trn100 said:

Med det spørsmålet du i utgangspunktet stilller, og med tanke på avateren din, er jeg fremdeles usikker på hva du mener med "utenlandske" flagg og hvilket land du egentlig snakker om å dø for? Det er ganske provoserende for meg med tanke på hvor mange med lignende ambisjoner har foretatt seg i Norge.

Vi har en del eksempler på folk som gjerne ønsker å dø for et "fedreland" de egentlig ikke hører hjemme i fremfor å slåss for det "fedrelandet" de kommer fra, og da tar de gjerne med seg andre i forbifarten...

Jeg blir oppriktig litt kvalm av å måtte lese dette fra en som åpenbart befinner seg i "mitt" fedreland...

At du er dårlig til å lese mellom linjene og til å lese ting generelt (?) og det følelsesmessige ubehag det skaper for deg, får stå for din regning, men jeg mener at det Palestinske flagget ikke har noe i et norsk stortingsvalg å gjøre.  

Jeg husker jeg idiotforklarte Jagland og hans "Norske hus", for en generasjon siden, men i ettertid har jeg innsett at fokuset var å faktisk bygge Norge og gjøre det til en bedre plass og ha et fellesskap.  Ikke å skattlegge befolkningen mest mulig og sende det ut av landet.

• Innsiktsfullt 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...