leticia Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Lagabøter skrev (4 timer siden): Siden man har så steile fronter, er det et tegn/symbol på at det egentlig ikke er noen fasit? Hadde f.eks politikken til x-siden vært det som faktisk var det som hadde funka, så hadde vel alle vært enig?..... Det handler vel om at de forskjellige sidene vil det som er best for landet og innbyggerne, men at de er uenig om hva man må gjøre for å komme dit.
Subara Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Sjørøver skrev (2 timer siden): Jeg er Helt for innovasjon. Vi trenger flere gründere. Men innovasjon Norge og enova må dø. Morrow, freyr med mer er bevis på det. Sstse på turisme og kultur som tiltrekker de hadde vært en god ting. Denne saken har jeg ikke greie på. Men idéutvikling tar tid, og man kan ikke regne med at alle prosjekter blir vellykket. Synd at det skal koste så mye. Kultur er mangfoldig og her gjelder noe for en hver smak. «Høykultur», folkelig kultur, moderne kunst, rosemaling og kurs for hobbymalere. Det har blitt viktigere å få alle med. Bibliotek og kulturhus brukes til både foredrag, konserter, aktiviteter lokalt og f.eks. cafe for eldre. Sport ikke minst. Men hvor har kulturministeren blitt av?
leticia Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Cyrio skrev (5 timer siden): Sier du nå at vi hadde betalt ut 60% mindre sosialhjelp om det hadde vært 0% innvandrere i Norge..? I så fall er ikke det veldig oppløftende statistikk. Det er vanskelig å vite hvordan vi hadde ligget an med utbetaling av sosialhjelp hvis det ikke var noen innvandrere i Norge. Vi hadde hatt cirka 1,2 millioner færre innbyggere i landet da, og arbeidsmarkedet hadde sett litt annerledes ut. Kanskje flere nordmenn hadde vært i jobb, slik at en andel av de 40 % nordmenn som mottar sosialhjelp i dag hadde vært i jobb i stedet for? Kanskje vi hadde innordnet samfunnet på en helt annen måte hvis vi var så færre folk? Innvandrere kan også bety så mangt, f.eks så er både Sverige og Danmark en del av innvandrerstatistikken. Cyrio skrev (5 timer siden): Troller du nå...? Når antall inkassosaker øker år etter år samtidig som økonomien ligger i ruiner, så er det nok ikke fordi ekstremt mange tilfeldigvis fant ut at de plutselig skulle spille blackjack og dra på nattklubb for alle penga. Nei, selvsagt troller jeg ikke. Det er ekstremt mange som bruker penger de ikke har, er det 25 sesonger vi har komt til i luksusfellen nå? 1
Duriello Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden (endret) leticia skrev (1 time siden): Høres ut som du er litt konservativ, men samtidig empatisk og tenker på andre. Jeg ville gått litt lenger ned på lista over partier enn de som ikke er i nærheten av å nå sperregrensa. Kan SP være noe for deg? Jeg føler meg egentlig meget anti-konservativ. 😅 Tror grunnen til at jeg treffer på PP først og fremst er at jeg ønsker at de som har minst skal få litt mer. (minstepensjonister osv) Har stemt SP tidligere, men det var før Vedums tid. Nå byr tanken meg imot. Litt av grunnen til at jeg sliter nå. Endret 4 timer siden av Duriello 1
leticia Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Duriello skrev (18 minutter siden): Jeg føler meg egentlig meget anti-konservativ. 😅 Bra det da Duriello skrev (19 minutter siden): Tror grunnen til at jeg treffer på PP først og fremst er at jeg ønsker at de som har minst skal få litt mer. (minstepensjonister osv) Det kan være derfor ja. Min datter havnet også på PP, men det blir nok et parti til venstre for henne. Selv så var det miljø (jeg blir skremt over de mange og store skogbrannene vi har sett i Spania og Frankrike i sommer), samt solidaritet og EU - saken (ja til EU) som ble avgjørende for hvilket parti jeg landet på. Men jeg har aldri vært så usikker før som i år. (Jeg hopper gjerne som en sprettball fra blokk til blokk, ingenting er spikret i stein, kommer bare an på hvilke saker jeg vektlegger mest det enkelte året ) Duriello skrev (23 minutter siden): Har stemt SP tidligere, men det var før Vedums tid. Nå byr tanken meg imot. Litt av grunnen til at jeg sliter nå. Så Vedum i bar overkropp på traktor gjorde det ikke før deg heller nei 1
Duriello Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden (endret) leticia skrev (32 minutter siden): Så Vedum i bar overkropp på traktor gjorde det ikke før deg heller nei DET har jeg heldigvis gått glipp av. 😂 Er nok mer latteren hans i bakgrunn når Støre sa "Nå er det vanlige folks tur" som gjorde det. 😏 Resten du skrev, ja det er skummelt. Sommeren i år var den varmeste på mange år her hvor jeg bor (vi når tidvis de ekstreme endene på skalaen både vinter og sommer) og det er en utvikling jeg ikke liker. Det blir dog ikke noe som trumper valget for min del. Angående EU er jeg mer usikker. Har ikke satt meg inn i konsekvenser/fordeler for pro/mot nok til å ta ett godt valg på den. Er litt på samme stadiet når det gjelder blokk-tilhørighet. Er hovedsaklig midt i sentrum, men svinger høyre-venstre alt etter sak. 😂 Jeg skrev vel hva som er viktigst for meg i år. Synd at de temaene er så "selvmotsigende". Dog, bedre forhold for de som har minst er jo ett av hovedpunktene mine hvert år, mens strengere reaksjoner på kriminalitet og strengere innvandring er nytt for i år... Sigh... (Ikke nødvendigvis strengere regler mot innvandring, mer økt fokus på integrering, og evt tiltak ovenfor dem som nekter integrering) Endret 3 timer siden av Duriello
Colin. Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) Det er ingenting gale i å være konservativ. Ikke la sosialister diktere hva som er greit og ikke. Hvis du fikk PP blant topp 3 flere ganger, så er det bra å stemme etter hva du føler er riktig. Jeg foreslår at man ikke tenker på at en stemme er bortkastet eller ei, hvis man vil ha forandring, så er nok det å stemme etter hjertet lurt. 🙂 Endret 1 time siden av Colin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå