Delvis Skrevet 17. april Skrevet 17. april På knappen der det låses, er gummien utslitt og borte. Bilde: Spoiler Hva pleier man gjøre i sånne tilfeller? Ser det går an å få kjøpt skall som passer til modellen. Eksempel: https://www.karljensen.no/nettbutikk/noekler-kort-brikker/bil-skall-etui/citroen-peugoet-noekkelskall-3-knapper-va2/bytt-selv Er det enkelt å skifte de selv? Hva hvis man kontakter forhandler, hva vil de anbefale? Håper på gode råd her 🙂 1
Maskinfører Skrevet 17. april Skrevet 17. april (endret) Ja de er enkle og skifte selv men du må levere nøkkel også må de File nytt spor i nytt emne ofte setter de nøkkelen sammen for deg også Endret 17. april av Maskinfører 1
Jarmo Skrevet 17. april Skrevet 17. april Delvis skrev (7 minutter siden): På knappen der det låses, er gummien utslitt og borte. Bilde: Skjul innhold Hva pleier man gjøre i sånne tilfeller? Ser det går an å få kjøpt skall som passer til modellen. Eksempel: https://www.karljensen.no/nettbutikk/noekler-kort-brikker/bil-skall-etui/citroen-peugoet-noekkelskall-3-knapper-va2/bytt-selv Er det enkelt å skifte de selv? Hva hvis man kontakter forhandler, hva vil de anbefale? Håper på gode råd her 🙂 Fått gratis bytte hos lokal Peugeot forhandler her. Og ja, var godt utslitt dette der. Aldri sett før.. 1
Delvis Skrevet 17. april Forfatter Skrevet 17. april Jarmo skrev (Akkurat nå): Fått gratis bytte hos lokal Peugeot forhandler her. Og ja, var godt utslitt dette der. Aldri sett før.. Da kontakter jeg forhandler 👍 Ja hehe. Det ser mye verre ut på det bildet enn i virkeligheten da. Det er en tolv år gammel svits 1
Jarmo Skrevet 17. april Skrevet 17. april (endret) Delvis skrev (14 minutter siden): Da kontakter jeg forhandler 👍 Ja hehe. Det ser mye verre ut på det bildet enn i virkeligheten da. Det er en tolv år gammel svits Her hadde de flere "skaller" liggende. No problems. Glemte å skrive brukte men fine.. Endret 17. april av Jarmo
nebrewfoz Skrevet 17. april Skrevet 17. april 25 minutes ago, Delvis said: Ser det går an å få kjøpt skall som passer til modellen. Eksempel: https://www.karljensen.no/nettbutikk/noekler-kort-brikker/bil-skall-etui/citroen-peugoet-noekkelskall-3-knapper-va2/bytt-selv Du får forøvrig sånne skall fra 15,- kr. og oppover fra AliExpress. (Men prøv forhandler først.)
Delvis Skrevet 22. april Forfatter Skrevet 22. april Spurte merkeverksted nå, og nevnte jeg hadde hørt tips om at sånt kunne man kanskje komme innom og få skiftet enkelt. "Å nei, det var helt feil. Kan bare få hele nøkkelen" sa de. Og anbefalte å sjekke med forsikring om det. Har det der med skadet nøkkel, egenandel kr1500. Måtte melde inn skade da hos forsikringen. nebrewfoz skrev (På 17.4.2025 den 15.12): Du får forøvrig sånne skall fra 15,- kr. og oppover fra AliExpress. (Men prøv forhandler først.) Ja hvis det enkelt å skifte de selv? Så bare det som @Maskinfører skrev lenger oppe, at du også "må levere inn nøkkelen, og få filt et spor i nytt emne" . Det er altså ikke bare til å ta av det som er, og klikke et nytt på plass, det må files noe greier..? 1
RRhoads Skrevet 22. april Skrevet 22. april Delvis skrev (18 minutter siden): Ja hvis det enkelt å skifte de selv? Så bare det som @Maskinfører skrev lenger oppe, at du også "må levere inn nøkkelen, og få filt et spor i nytt emne" . Det er altså ikke bare til å ta av det som er, og klikke et nytt på plass, det må files noe greier..? Det står at man kan file det hos en lokal låsesmed. 1
Delvis Skrevet 22. april Forfatter Skrevet 22. april (endret) RRhoads skrev (4 minutter siden): Det står at man kan file det hos en lokal låsesmed. Ja nå ser jeg det står jo det der i linken. 👍 Endret 22. april av Delvis
RRhoads Skrevet 22. april Skrevet 22. april (endret) Delvis skrev (10 minutter siden): Ja nå ser jeg det står jo der der i linken. 👍 Kan jo hende det går an å føre over bladet også. Det er rart hvis det ikke skulle gå an. Tipper det bladet som følger med er der i tilfelle det også er slitt. Edit, det ser ikke så alt for vanskelig å føre det over. Endret 22. april av RRhoads
Maskinfører Skrevet 22. april Skrevet 22. april Delvis skrev (3 timer siden): Spurte merkeverksted nå, og nevnte jeg hadde hørt tips om at sånt kunne man kanskje komme innom og få skiftet enkelt. "Å nei, det var helt feil. Kan bare få hele nøkkelen" sa de. Og anbefalte å sjekke med forsikring om det. Har det der med skadet nøkkel, egenandel kr1500. Måtte melde inn skade da hos forsikringen. Ja hvis det enkelt å skifte de selv? Så bare det som @Maskinfører skrev lenger oppe, at du også "må levere inn nøkkelen, og få filt et spor i nytt emne" . Det er altså ikke bare til å ta av det som er, og klikke et nytt på plass, det må files noe greier..? Nøkkelen ser jo slik ut de sporene på nøkkelen må også være like dette er ett blankt emne dette vil koste ink nøkkel og flytting av elektronikk 2-500,- ny nøkkel er nok 4-6 000,- ikke i tvil om hva jeg ville gjort 😉 1
Delvis Skrevet 22. april Forfatter Skrevet 22. april (endret) Maskinfører skrev (3 timer siden): sporene på nøkkelen må også være like dette er ett blankt emne RRhoads skrev (6 timer siden): Kan jo hende det går an å føre over bladet også. Det er rart hvis det ikke skulle gå an. Tipper det bladet som følger med er der i tilfelle det også er slitt. Er sikkert nokså teit her, men dette forstår jeg visst ikke noe av tror jeg Iallefall, har fått vite om noen i nærområdet jeg skal snakke med snart, som kanskje kan fikse det. 🙂 Endret 22. april av Delvis
RRhoads Skrevet 22. april Skrevet 22. april Delvis skrev (5 minutter siden): Er sikkert nokså teit her, men dette forstår jeg visst ikke noe av tror jeg Iallefall, har fått vite om noen i nærområdet jeg skal snakke med snart, som kanskje kan fikse det. 🙂 Bladet, altså den delen du putter inn i tenningen, kan flyttes over fra den gamle til den nye. De sitter fast med en låsestift som du kan dytte/slå ut, for så å sette inn det gamle bladet. Da slipper du å slipe ny nøkkel. 2
Hollabaloo Skrevet 22. april Skrevet 22. april Jeg skiftet skall på en VW-nøkkel for noen år siden, og der var startsperre-chipen separat fra kretskortet, og av glass. Så ut som en liten lakrispinne. Limt fast til innsiden av nøkkelhusskallet. Da brukte jeg aceton for å løse opp limet før jeg lirket ut chipen, for ikke å knuse glasset. Jeg vet ikke om PSA-nøkkelen har samme patent, men er i hvertfall et tips dersom den har det og noen en gang skulle finne på å gjøre dette selv. Leste på nett om flere som med rå makt knuste/ødela chipen i forsøket på å få den ut. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå