Gå til innhold

Rettssaken mot Gjert Ingebrigtsen

Anbefalte innlegg

Skrevet
obygda skrev (26 minutter siden):

Selvfølgelig er det urettferdig overfor alle utøvere som Gjert trener. 

Det er ikke noe selvfølgelig ved det, de har tatt sitt valg og bruker en trener som pga dom ikke får akkreditering, det er deres valg, noe de må leve med, en kan ikke bare skrike urettferdig som en 3 åring når treneren har en dom for vold på seg, det er faktisk lover og regler som vi vanlige deltagere i dette samfunnet må forholde seg til, det gjelder GI og hans elever også, for en som nettopp snakket om forskjellen på kong Salomo og Jørgen Hattemaker burde det egentlig ikke være så ekstremt vanskelig å forstå at voldelige å/eller ulovlige handlinger faktisk kan få konsekvenser for den kriminelle voldsutøveren, i dette tilfellet din egen lille Kong Salomo tydeligvis.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
skaftetryne32 skrev (17 minutter siden):

Det er ikke noe selvfølgelig ved det, de har tatt sitt valg og bruker en trener som pga dom ikke får akkreditering, det er deres valg, noe de må leve med, en kan ikke bare skrike urettferdig som en 3 åring når treneren har en dom for vold på seg, det er faktisk lover og regler som vi vanlige deltagere i dette samfunnet må forholde seg til, det gjelder GI og hans elever også, for en som nettopp snakket om forskjellen på kong Salomo og Jørgen Hattemaker burde det egentlig ikke være så ekstremt vanskelig å forstå at voldelige å/eller ulovlige handlinger faktisk kan få konsekvenser for den kriminelle voldsutøveren, i dette tilfellet din egen lille Kong Salomo tydeligvis.

Jeg føler du snur ting på hodet. Gjert har fått sin straff gjennom rettsapparatet i Norge. Så kommer det en tilleggsstraff fra ulike forbund som da i praksis rammer 3 person. Det finner jeg prinsipielt feil og mener dette skyldes forskjellsbehandling. Fordi det er ulik praksis der ute land for land mhp hvordan man håndterer dette. Det er ikke slik at Gjert straffes via en bestemmelse i et felles internasjonalt forbund. Og samme land har trolig også ulik praksis fra sak til sak. I en del land er også det som Gjert er dømt for fullt ut akspetert som en del av en oppdragelse. Det er ikke som doping hvor man har en felles håndtering av dette og man straffes etter samme mal. Sett i lys av dette samt at idretten skal likebehandle alle..så finner jeg det veldig problematisk overfor 3 part som rammes her. 

Skrevet
obygda skrev (6 minutter siden):

Jeg føler du snur ting på hodet.

Det gjør du nok, men jeg føler vel heller du som snur ting på hodet, legger skylda på JI for noe det er GI som har gjort mot seg selv, hvordan akkrediteringen fungerer vet jeg ikke, men er man kriminell så er det altså restriksjoner for hva man kan gjøre.

Er det urettferdig at en straffedømt morder og psykiatrisk pasient ikke kan være et aktivt medlem av rifleklubben der man skyter med skarpt? Jeg synes ikke det, handlinger har konsekvenser, det er så enkelt, nå må GI leve med de konsekvensene, Portugal å Canada gir heller ikke akkreditering, du må bare prøve å forstå at dette faktisk har fint lite med JI å gjøre.

obygda skrev (19 minutter siden):

så finner jeg det veldig problematisk overfor 3 part som rammes her. 

Det er ikke de som rammes, ikke på noe vis, de kan ikke bare gjøre forskjell på fyren bare fordi det er noen sytepaver som vil ha han som trener, lover er brutt, handlinger har konsekvenser for den som gjør handlingene, du vil i praksis behandle denne personen annerledes pga hans rolle i idretten, at du ennå  ikke forstår dette er helt ufattelig. 

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
obygda skrev (3 timer siden):

Selvfølgelig er det urettferdig overfor alle utøvere som Gjert trener. 

På ingen måte. De burde valgt seg en trener som ikke er dømt for vold, og som etter min mening (og tydeligvis også forbundenes) ikke har noe på idrettsarenaen å gjøre!!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...