freedomseeker Skrevet 6. juli Forfatter Skrevet 6. juli Regner med at norsk løgn media fremover vil omtale John Fredriksen som Emirataraber, han har tross alt meldt flytting til Dubai. Da må man vel også regne med at han på lik linje med alle andre etniske emirater vil få en gratis bolig og en del av oljeformuen. 1
VifteKopp Skrevet 7. juli Skrevet 7. juli Mannen med ljåen skrev (4 timer siden): Hva er "arbeidet"? Trygd for velferdsmigranter? Opprydning og gjenoppbygging av Oslos gater etter Eritreas nasjonaldag? Vi kunne fokusert på fabrikker og industri hvis vi hadde ledige arbeidere og strøm. Men vi bruker altfor mye ressurser på sårbare og trangbodde mangfold. Med alle de tidsbesparende oppfinnelsene vi har, burde vi kunne senke pensjonsalderen, rive bomstasjonene og fortsatt hatt nok penger til å doble feriene. Det er bare å flytte til Bulgaria og se hvordan det er å bo i et land hvor innbyggerne flytter ut for å finne arbeid. 2
Vokteren Skrevet 7. juli Skrevet 7. juli freedomseeker skrev (9 timer siden): https://www.vg.no/nyheter/i/eMpA9l/gigantbeslag-i-tyrkia-tok-over-1-5-tonn-narkotika-fra-kriminelt-nettverk-med-forbindelser-til-norge-og-sverige Kriminelle innvandrere som forer norsk ungdom med narkotika blir i løgnavisen VG omtalt som norsk mann fra Oppegård, nei dette er en kriminell ulovlig pakistanere eller noe som sporenstreks burde ha mistet sin tillatelse til å oppholde seg i Norge. Edit, han er av tyrkisk opprinnelse. Sikkert påstått at er fra gaza eller noe, da får man det norske passet tilsendt i posten dagen etter. En sensasjonsoverskrift av VG som er helt i tråd med SSBs politiske triksing med statistikk og definisjoner. Leser at mannen har vært etterlyst av norsk politi siden 2018 ifm en stor narkotikasak. Hvor har han oppholdt seg i årene etter 2018 ? Overveiende sannsynlig i sitt egentlige hjemland. Statsborgerskapet og «norskheten» for denne mannen burde vært fjernet for lenge siden 1 1
Vokteren Skrevet 7. juli Skrevet 7. juli VifteKopp skrev (9 timer siden): Hvorfor blander dere inn asylsøkere hele tiden? Jeg har ikke nevnt asylsøkere en eneste gang. Vi snakker om arbeidsinnvandring. Feil. Tråden handler om innvandringspolitikkens utfordringer generelt, ref trådens tittel. Det er du som forsøker å avspore debatten og feie problemene under teppet. En politisk strutsepolitikk som har pågått for lenge, som fornekter realiteter, rosemaler konsekvensene og vedtar «sannheter». 1 1
Mannen med ljåen Skrevet 7. juli Skrevet 7. juli Tidligere ble kriminelle utlendinger i avisen omtalt som "norsk statsborger". Da folk begynte å gjennomskue at "norsk statsborger" betyr utlending, har de nå begynt å kalle dem nordmann og Oppegård-mann. Hvordan skal vi nå vite forskjellen? Skal vi slutter å lese mainstream massemedier? Skal vi dobbeltsjekke alle VG-artikler med Document og Inyheter for å finne hele sannheten? Eller skal vi bare anta at all kriminalitet begås av en utlending inntil VG har bevist det motsatte med bilde, navn, familietre eller liknende? Jeg mener vi har rett til å vite om nordmenn har begynt med alvorlig kriminalitet, eller om det er utlendinger. Vi var et tillitssamfunn, det er vi ikke lengre. Vi kan ikke engang ha tillit til mediene. Hvis utlendinger begår kriminalitet i Norge, må vi ha grensekontroll. Hvis utlendske kriminelle får norsk statsborgerskap, må vi omskrive en del regler for innvandring, eventuelt straffeforfølgelse av de som har gått ut over sine fullmakter. 1 2
Mannen med ljåen Skrevet 7. juli Skrevet 7. juli VifteKopp skrev (5 timer siden): Det er bare å flytte til Bulgaria og se hvordan det er å bo i et land hvor innbyggerne flytter ut for å finne arbeid. Vi er på vei dit. Skattene er så høye at de rike drar, og tar pengene sine med seg. Det er de rike som har evnen til å skape arbeidsplasser, nå som staten ikke skal drive bedrifter som jernbane og flyselskap lengre. Vanlige folk blir boende, men det varer neppe mye lengre før folk begynner å røre på seg. Bulgaria har trygge gater, og er kanskje et sted hvor nordmenn må dra i fremtiden for å være blant folk som har norske verdier. Det er viktig å ha et eget hjemland med trygghet. Bulgaria har høstet mye kritikk fra EU for å ikke ville ta imot kriminelle trygdeflyktninger, og er kanskje det nærmeste nordmenn kommer Norge i fremtiden. Polakkene har sluttet å komme til Norge. Vi er ikke det rike landet som vi var før. Vi bruker alle pengene på å sabotere landet. 2
VifteKopp Skrevet 7. juli Skrevet 7. juli Vokteren skrev (1 time siden): Feil. Tråden handler om innvandringspolitikkens utfordringer generelt, ref trådens tittel. Det er du som forsøker å avspore debatten og feie problemene under teppet. En politisk strutsepolitikk som har pågått for lenge, som fornekter realiteter, rosemaler konsekvensene og vedtar «sannheter». Tråden ja, ikke denne underdiskusjonen jeg deltar i. Du kan enten forholde deg til hva jeg skriver og diskutere det, eller avstå. Det er ganske enkelt. 1
Mannen med ljåen Skrevet 7. juli Skrevet 7. juli Underdiskusjon? Det henger sammen. Vi hadde ikke trengt så mye utlendske arbeidskraft, om det ikke var for at vi har påtatt oss forsørgeransvar for enorme mengder trangbodde og sårbare trygdeinnvandrere. 2
VifteKopp Skrevet 7. juli Skrevet 7. juli Mannen med ljåen skrev (12 minutter siden): Vi er på vei dit. Skattene er så høye at de rike drar, og tar pengene sine med seg. Det er de rike som har evnen til å skape arbeidsplasser, nå som staten ikke skal drive bedrifter som jernbane og flyselskap lengre. Vanlige folk blir boende, men det varer neppe mye lengre før folk begynner å røre på seg. Bulgaria har trygge gater, og er kanskje et sted hvor nordmenn må dra i fremtiden for å være blant folk som har norske verdier. Det er viktig å ha et eget hjemland med trygghet. Bulgaria har høstet mye kritikk fra EU for å ikke ville ta imot kriminelle trygdeflyktninger, og er kanskje det nærmeste nordmenn kommer Norge i fremtiden. Polakkene har sluttet å komme til Norge. Vi er ikke det rike landet som vi var før. Vi bruker alle pengene på å sabotere landet. Drapsraten i Bulgaria er dobbelt så høy som Norges. Økonomien en femtedel, selv om befolkningen er noe større. En befolkning som har sunket med over 2.5 millioner siden murens fall, både fordi fødselsraten har falt som en stein og fordi unge mennesker reiser ut i Europa fordi de mangler muligheter i hjemlandet. Et skikkelig drømmesamfunn ja. Det er bare å flytte, EØS-avtalen gjør det enkelt. Så lenge du lever sparsommelig og klarer deg på en av Europas laveste lønninger. 1
Mannen med ljåen Skrevet 7. juli Skrevet 7. juli Jeg ønsket ikke å dra, jeg ønsker å forhindre at Norge blir sånn. 2
Vokteren Skrevet 7. juli Skrevet 7. juli VifteKopp skrev (16 minutter siden): Tråden ja, ikke denne underdiskusjonen jeg deltar i. Du kan enten forholde deg til hva jeg skriver og diskutere det, eller avstå. Det er ganske enkelt. Hvorfor lager du ikke en egen tråd om «underdiskusjonen» din ? Forøvrig sier retningslinjene noe om å holde seg til trådens tema….. 1
skaftetryne32 Skrevet 7. juli Skrevet 7. juli Mannen med ljåen skrev (25 minutter siden): Vi hadde ikke trengt så mye utlendske arbeidskraft, om det ikke var for at vi har påtatt oss forsørgeransvar for enorme mengder trangbodde og sårbare trygdeinnvandrere. Kan du dokumentere denne påstanden? 2
VifteKopp Skrevet 7. juli Skrevet 7. juli Vokteren skrev (11 minutter siden): Hvorfor lager du ikke en egen tråd om «underdiskusjonen» din ? Forøvrig sier retningslinjene noe om å holde seg til trådens tema….. Fordi jeg responderte på et konkret poeng i et innlegg du skrev klokken 08.43 i går, hvor du sådde tvil om at det var behov for arbeidskraft i Norge. 1
VifteKopp Skrevet 7. juli Skrevet 7. juli Mannen med ljåen skrev (22 minutter siden): Jeg ønsket ikke å dra, jeg ønsker å forhindre at Norge blir sånn. Da er du forhåpentligvis enig i at det er bedre å være et land som folk vil flytte til for å jobbe (Norge), enn som folk vil flytte ut av fordi de ikke finner seg arbeid (Bulgaria).
freedomseeker Skrevet 7. juli Forfatter Skrevet 7. juli VifteKopp skrev (6 minutter siden): Da er du forhåpentligvis enig i at det er bedre å være et land som folk vil flytte til for å jobbe (Norge), enn som folk vil flytte ut av fordi de ikke finner seg arbeid (Bulgaria). Jeg kunne godt ha tenkt meg å flytte til Australia, men får jeg lov til det? Nei 1
VifteKopp Skrevet 7. juli Skrevet 7. juli freedomseeker skrev (6 minutter siden): Jeg kunne godt ha tenkt meg å flytte til Australia, men får jeg lov til det? Nei Jeg vet ikke helt hvorfor du er utestengt fra Australia, men jeg skal ikke grave.
Mannen med ljåen Skrevet 7. juli Skrevet 7. juli (endret) skaftetryne32 skrev (4 timer siden): Kan du dokumentere denne påstanden? Trenger du dokumentasjon på at masseinnvandring av kriminelle og trygdede er en byrde, som skaper mye ekstraarbeid for oss? Det er vanskelig å finne denne dokumentasjonen, og om den finnes antar jeg du ikke stoler på kilden. Men det er åpenbart. Vi hadde ikke trengt så mye helsepersonell om vi ikke tok inn så mange pasienter. Vi hadde ikke trengt så mange håndtverkere om vi ikke slapp inn så mange utlendinger som presser opp boligprisene. Vi hadde ikke betalt så mye skatt om ikke vi slapp inn så mange trygdede. Vi hadde ikke trengt så mye sikkerhetsvakter, politi og fengselsvesen om vi ikke slapp inn så mange kriminelle. Sitat Da er du forhåpentligvis enig i at det er bedre å være et land som folk vil flytte til for å jobbe (Norge), enn som folk vil flytte ut av fordi de ikke finner seg arbeid (Bulgaria). Jeg vil ikke være et land som folk flytter til for å snylte og begå kriminalitet, så nordmenn presses til å flytte ut. Det er vi nå. Endret 7. juli av Mannen med ljåen 2
freedomseeker Skrevet 7. juli Forfatter Skrevet 7. juli Regjeringen vil ha full kontroll over hva barn blir eksponert for, det kan jo tross alt utfordre den politiske konsensusen som råder Norge. https://www.document.no/2025/07/07/regjering-vil-ha-aldersgrense-pa-sosiale-medier-15-ar/ Dette er ikke mindre enn ekstremt totalitært.
skaftetryne32 Skrevet 7. juli Skrevet 7. juli freedomseeker skrev (6 minutter siden): Jeg kunne godt ha tenkt meg å flytte til Australia, men får jeg lov til det? Nei Du får lov til det så lenge du har arbeidsvisum, kanskje rulleblad har noe å si også, siden du sier du ikke får lov? Rulleblad kan hindre flytting til mange land, men det er jo strengt tatt selvforskyldt.
Mannen med ljåen Skrevet 7. juli Skrevet 7. juli I Norge er rulleblad en positiv ting. Da er du forfulgt av politiet i hjemlandet, og har krav på asyl. Asyl er snarveien forbi den vanlige immigrasjonsprosessen. Visse grupper kan snike i køen, der andre må søke, og risikerer avslag. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå