RustneTrompet Skrevet 7. mars Skrevet 7. mars (endret) Har montert nytt hovedkort, men får ikke kontakt med to av USB-C kontaktene på i/o-platen (se bilde). De leverer strøm, men ikke data. Minnekortleser lyser når jeg plugger den i kontaktene, men windows kjenner den ikke igjen slik den gjør i de andre USB-kontaktene der den fungerer som normalt. Likeledes gir kontaktene lading til telefon, men ingen data. Noen ganger får jeg beskjeden: "USB device might need more power. Your PC might not provide enough power to the USB device. Please connect your device to external power or try using a different PC" Den siste USB-C porten og alle USB-A portene fungerer som de skal. Jeg har gjort følgende: Dobbelt- og trippelsjekket at alle kabler er på plass, spesielt mellom PSU og HK. Oppdatert til siste bios på HK Installert alle Windows-oppdateringer Installert siste versjon av Chipset-drivere Oppsett: ASUS ProArt X870e Creators WiFi Seasonic 860W Platinum AMD Ryzen 7 98000x3D Asus GeForce GTX 4070 Super OC 12GB Corsair Vengeance DDR5 6000Mhz 64GB Samsung 990 Pro M.2 2TB SSD Jeg dual-booter Win11 og Win10 på separate NVMe SSD-er, og situasjonen med de to USB-kontaktene er den samme på begge OS. Hvor bør jeg begynne feilsøking her? Setter pris på all input. Endret 7. mars av RustneTrompet
tflovik Skrevet 8. mars Skrevet 8. mars Asus har noe som heter USB Hub driver og USB Host Controller driver. Er disse installert? 1
RustneTrompet Skrevet 8. mars Forfatter Skrevet 8. mars Hm, det er jeg brått litt usikker på. Hvor sjekker jeg eventuelt dette? Jeg klare ikke å finne noen slike spesifikke drivere på Asus support eller AMD support, men de er kanskje en del av chipset-driverpakken? Jeg kjørte nå AMD clean up utility, og installerte AMD sine x870e-drivere istedenfor Asus sine offisielle. Nå virker den ene av de to portene som ikke fungerte tidligere, men jeg har denne meldingen i device manager:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå