Casey Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden Mannen med ljåen skrev (1 time siden): Husker du hvor ille woke ble på slutten? Trump fremstod som den beste kandidaten. Demokratene var ikke akkurat forkjempere for vanlige folk, de satset alt på 2SLGBTQIA+++, trangbodd og sårbar masseinnvandring, kjønnsskifte av barn, straffeforfølgelse/kansellering av privilegerte meningsmotstandere skyldig i rasisme, transfobi, xenofobi, islamofobi, hvithet, sionisme eller å simpelthen være mann. Trumps valgseier betydde mye for den offentlige diskusjonen. Nå har til og med NRK skrevet artikler som anerkjenner utfordringer med demografisk utskiftning, noe som tidligere ble både benektet og forsvart. Det er sosialt akseptabelt å utelukke menn fra jentegarderoben. Vi har gjort fremskritt siden tiden med kjøttskam, bilskam, flyskam, nazifrisør og rasistkonduktør. Fytte grisen for en tid der har vært. Jeg skrev en gang her i forumet at de venstreradikale aktivistene manglet perspektiv, og trengte en krig eller pandemi for å lære å komme ut av ekkokammeret. Håper ikke covid og Putins krig var min feil fordi jeg jinxet det. Var ikke meningen. Den helt korrekte og fullstendige definisjonen på wok: Alt fascister ikke liker. 7 2
Boing_80 Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden (endret) obygda skrev (3 timer siden): Det du prøver å dytte ut er jo konspirasjonsteorier. Uten skikkelig bevis og kun løse tanker så er det ikke så rart at folk holder kjeft Jeg ventet bare på et slikt svar. Skikkelige bevis sier du. Det i en tid der mediene bevisst ikke viser det som er realitetene, YouTube algoritmer unnlater å vise videoer som viser noe annet enn det mainstream media viser, vi vet hvordan imperiet til Rupert Murdoch funker. Ja ja... Endret 6 timer siden av Boing_80 2
Boing_80 Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden xRun skrev (2 timer siden): Jepp. Å spekulere i alternative forklaringer en finner på nett fører ofte ikke til "the best obtainable version of the truth" som Carl Bernstein pleier å si. Men å høre på Fox news, BBC etc. er sannheten? 3
Mannen med ljåen Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden Casey skrev (5 minutter siden): Den helt korrekte og fullstendige definisjonen på wok: Alt fascister ikke liker. Her har vi probmemet. Man er fascist hvis man er uenig med noen av de mest ytterliggående venstreradikalerne? Hvis politiet hindrer demonstranter i å sette fyr på byen, er politiet fascister? "Defund the police" Kan vi heller roe ned ekstremismen, før folk oppfatter fascisme som mer fornuftig enn alternativet? 1
N-4K0 Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Vokteren skrev (8 timer siden): Patetisk at stuten Trump igjen legger skylda på Biden for alt som går galt. https://www.vg.no/nyheter/i/zO5zKr/to-soldater-fra-nasjonalgarden-skal-vaere-skutt-i-d-c Hvor lenge går det an å legge skylda på andre ? Merkelig at den jevne amerikaner ikke gjennomskuer narrativene som Trump serverer. " Ifølge CNN har søkte mannen om opphold i 2024. Det ble godkjent i april 2025, av Trump administrasjonen. " Hvis dette stemmer, er det påfallende, da har jo teknisk sett Trump minst like mye av skylda som han selv (atter en gang) dytter på Biden. Logikken går ut vinduet og alt er business as usual. 1 2
halnes1 Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Boing_80 skrev (27 minutter siden): Men å høre på Fox news, BBC etc. er sannheten? BBC som klippet Trump sin tale til det ekstreme, svindlere som NRK også gjorde. Flott å se at CNN nå har fått kalde føtter og begynner å stille demokratene til veggs. Og demokrater som kommer ut å sier sannheten om Epstein filene der det er overveldende flertall av demokrater som Larry Summer som har lagt planen for demokratenes gang mot valget i 2029. Summer som var med under både Clinton og Obama er jo tatt med buksen langt nede. Epstein som tekstet med demokratene under Trump høringen i 2019 mens høringen foregikk om hva slags spørsmål som skulle stilles. At ICE og alle andre 3 bokstav organisasjoner jakter kriminelle i USA er helt i orden. Høres ut som mange her er for ulovlige innvandrere uten papirene i orden. Hvor mange som kom inn under Biden er vanskelig å si, men tallene spriker fra 8 til 20 millioner. 1
halnes1 Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden N-4K0 skrev (17 minutter siden): " Ifølge CNN har søkte mannen om opphold i 2024. Det ble godkjent i april 2025, av Trump administrasjonen. " Hvis dette stemmer, er det påfallende, da har jo teknisk sett Trump minst like mye av skylda som han selv (atter en gang) dytter på Biden. Logikken går ut vinduet og alt er business as usual. USA har suspendert behandlingen av alle immigrasjonssøknader fra afghanere, etter at en afghansk mann ble identifisert som mistenkt for skytingen av to nasjonalgardesoldater nær Det hvite hus. Det amerikanske immigrasjons- og statsborgerskapskontoret sa at avgjørelsen ble tatt i påvente av en gjennomgang av «sikkerhets- og kontrollprotokoller». Den mistenkte bak onsdagens skyting, som etterlot to medlemmer av Nasjonalgarden kritisk skadet, skal ha ankommet USA fra Afghanistan i september 2021. USAs president Donald Trump sa at angrepet var en «terrorhandling», og la til at han ville ta grep for å fjerne utlendinger «fra ethvert land som ikke hører hjemme her». Titusenvis av afghanere kom inn i USA under spesiell immigrasjonsbeskyttelse etter den kaotiske amerikanske tilbaketrekningen fra landet i 2021 under tidligere president Joe Biden. Department of Homeland Security navnga den mistenkte i en pressemelding som Rahmanullah Lakanwal, «en kriminell utlending fra Afghanistan». 1
halnes1 Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Mannen med ljåen skrev (45 minutter siden): Her har vi probmemet. Man er fascist hvis man er uenig med noen av de mest ytterliggående venstreradikalerne? Ja i følge venstre siden så er alle som ikke er enige med dem nazister,facister,rasister og mye mer som de kommer på etter hvert. Demokratene har mistet mål og mening, kommunister har infiltrert partiet og det blir ødelagt fra innsiden. 1 1
Casey Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Mannen med ljåen skrev (56 minutter siden): Her har vi probmemet. Man er fascist hvis man er uenig med noen av de mest ytterliggående venstreradikalerne? Hvis politiet hindrer demonstranter i å sette fyr på byen, er politiet fascister? "Defund the police" Kan vi heller roe ned ekstremismen, før folk oppfatter fascisme som mer fornuftig enn alternativet? Jeg ga deg bare difinisjonen på woke... Ikke mitt problem at du ikke liker den. 4
Mannen med ljåen Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Men er du sikkert på at det er korrekt definisjon? Jeg misliker løgn på generell basis. 1
Casey Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Mannen med ljåen skrev (Akkurat nå): Men er du sikkert på at det er korrekt definisjon? Jeg misliker løgn på generell basis. Det er korrekt definisjon, ja. Den er forlengst tømt for alt annet innhold. 2
Mannen med ljåen Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Er "alt fascistene misliker" et godt grunnlag for en totalitær ideologi? Særlig når fornuftige mennesker blir beskyldt for fascisme. Da koker det ned til at man står for alt som ikke er fornuftig. 1
Casey Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Mannen med ljåen skrev (29 minutter siden): Er "alt fascistene misliker" et godt grunnlag for en totalitær ideologi? Særlig når fornuftige mennesker blir beskyldt for fascisme. Da koker det ned til at man står for alt som ikke er fornuftig. Fornuftig emennekser blir ikke beskyldt for fascisme. 2
AtterEnBruker Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Mannen med ljåen skrev (1 time siden): Her har vi probmemet. Man er fascist hvis man er uenig med noen av de mest ytterliggående venstreradikalerne? Vel, er du en fascist? Hvis du faktisk ikke er en, burde det ikke være noe problem. Men du er iallefall veldig glad i å gjenta de samme talking pointsa som fascistene. Alt fra kjønnsskifte av barn, fryktbilder av innvandring og hvit forfølgelseskompleks, osv. Det har ikke bare skjedd en gang, men utallige ganger. Og når det gjelder denne setningen her... "Demokratene var ikke akkurat forkjempere for vanlige folk, de satset alt på 2SLGBTQIA+++..." For det første, det er komplett BS, for det andre så drar du bevisst en skille mellom skeive og det du kaller "vanlige folk". Som tilfeldigvis er det samme fascister elsker å gjøre. Biden gjorde mer for fagforeninger enn det noen andre presidenter har gjort på lenge (Ingen hvitvasking av Bidens utenrikspolitikk, den var horribel, som alle presidenter) Og Biden støttet finansiering av politiet. "The answer is not to defund the police, but to fund the police. Fund them! Fund them! Fund Them!" Og en liten detalj som er lett å glemme; det het "Defund the police", og ikke "Dismantle the police". Men jeg skjønner. Vi så Die Hard og Lethal Weapon som barn. Vi vokste opp med at politimenn er de beste av de beste, de mest awesome av de mest awesome, osv. Kan være hardt å få den bobla sprukket. Og USA har opplevd liknende tilfeller a la BLM protestene i 2020 før. En gang på tidlig 90-tallet. Landet ble ikke nazi av den grunn. Og en enda større en på 60-tallet. Sistenevnte skjøv faktisk USA i en mer riktig retning enn det landet noensinne har vært. Du misliker å bli kalt fascist, eller insinuert at du er en. Fullt forståelig. Men samtidig så liker du å kopiere og gjenta løgnene deres. Det er litt merkelig. 5 3
Mannen med ljåen Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden (endret) Jeg trenger ikke å kopiere noens løgner, jeg ser fordeler og ulemper med begge sider, og vil unngå galskapen fra begge ytterkanter. Jeg kritiserer polariseringen og galskapen på begge sider. Nå antyder du at jeg kan være en fascist. Slutt med det, før alle som er uenig med galskapen du støtter flykter til ytre høyre, som virker å ha monopol på fornuft. Vi ser en kraftig høyrebølge i vestlige land, og det er ikke fordi folk ønsker å privatisere helsevesenet. Jeg vil ikke at ytre høyre kommer til makten. Tilby et sosialdemokratisk alternativ uten ganskap. Endret 3 timer siden av Mannen med ljåen 1
AtterEnBruker Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Mannen med ljåen skrev (3 minutter siden): Jeg vil ikke at ytre høyre kommer til makten. Så hvorfor insistere på å være deres nyttige soldat? Hvorfor insistere kontinuerlig på å gjenta alt det republikanske propagandaapparatet forpester diskursjen med? Det er nemlig det apparatet som har skapt illusjonen om "monopol på fornuft". Kutt i akademia og neoliberalistisk markedskapitalisme siden 80-tallet o.l. har skapt disse ringvirkningene. 5 1
Mannen med ljåen Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Var trans-debatten, 40 nye kjønn med tilhørende pronomen, masseinnvandring, brenning av byene, krenkehysteri, klimaavgifter, flyskam, kjøttskam , bilskam, karikatur-opptøyer, kriminalitet og løgn i massemedia, bare innbilning? Jeg er også imot hvordan sosiale forskjeller øker, og venstresiden burde fokusere mer på arbeidernes vilkår for å få deres stemme. Å definere normale mennesker som rike som skal flås for så å bruke alle pengene på å importere flere utgifter og svi av resten av pengene på klimatiltak, jager velgerne bort fra venstresiden.
AtterEnBruker Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Mannen med ljåen skrev (11 minutter siden): Var trans-debatten, 40 nye kjønn med tilhørende pronomen, masseinnvandring, brenning av byene, krenkehysteri, klimaavgifter, flyskam, kjøttskam , bilskam, karikatur-opptøyer, kriminalitet og løgn i massemedia, bare innbilning? For det første; det var ikke brenning av hele byer. Og som jeg skrev tidligere, USA opplevde slike tilstander før, uten at landet tok en autoritær retning. Rodney King-opptøyene var mye drøyere enn 2020. Merk; dette var før Fox News og sosiale medier. Transdebatt, 40 nye kjønn og pronomen har null innvirkning på livene til folk. Det er luft. I verste fall en fjert på en ekstra vindfull dag. I motsetning til f.eks skyhøye helseforsikringer, ektremt lave arbeiderrettigheter. F.eks så har bl.a. Starbucks iverksatt et tystermiljø blant de ansatte for å luke ut evt. medlemmer av fagforeninger. Alle disse "skam"-faktorene, var ting på sosiale medier som man lett kunne drite i. Hadde ingenting med staten og lovverket å gjøre. Men akkurat det ville ikke propagandister la deg tro. De ville du skulle være konstant redd disse tingene. Krenkehysteri... antar at du sikter til en eller annen stereotypisk blåhåret feminist på twitter som klager over at en fiksjonell rollefigur har for store pupper, o.l. Igjen, det har ingenting med stat og lovverk å gjøre, i motsetning til den nåværende administrasjonen. Men mens den blåhårete aktivisten ble iverksatt som hovednyhetssak for diverse propagandister, ble den alltids tilstedeværende konservative krenkehysteriet sjult i bakgrunnsstøyen. Klimaavgifter... jeg kan være enig i at denne er vanskelig. Problemet er at lommeboken til altfor store deler av menneskeheten er avhengige av å bare la planeten brenne. Vi har blitt malt inn i et hjørne. Og ingen av oss ba om å bli født inn i denne onde sirkelen. Mannen med ljåen skrev (28 minutter siden): Jeg er også imot hvordan sosiale forskjeller øker, og venstresiden burde fokusere mer på arbeidernes vilkår for å få deres stemme. De gjør det. De blir bare druknet i støyen. Mannen med ljåen skrev (30 minutter siden): Å definere normale mennesker som rike som skal flås... Er det noen som gjør det? Er det noen som sier "normale mennesker, det er de rike som skal flå's, det"? Musk's DOGE har flådd skattebetalere for flere milliarder. Du har mest sannsynlig mye mer til felles med en innvandrer enn du noengang vil ha med en milliardær. Du skriver; Mannen med ljåen skrev (49 minutter siden): Jeg vil ikke at ytre høyre kommer til makten. Isåfall, og dette er bare et forslag; slutt med å bidra til bakgrunnsstøyen om innvandring og transpersoner, som ytre høyre vil du skal fortsette med, og begynn heller å lage støy rundt det ytre høyre ikke vil du skal lage støy rundt. Som f.eks det du nevnte om helsevesen og arbeideres vilkår. Men for å presisere, det er bare et forslag. 1 3
Vokteren Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Det er ikke bare Trump som oppfører seg som en storkjeftet dust. Han har amøber som rådgivere også: https://www.tv2.no/nyheter/utenriks/witkoff-skandalen-fullstendig-spinnvilt/18328000/ 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå