Gå til innhold

Linux - Hvilken distro?

Gjest Slettet-l4Gadwj

Anbefalte innlegg

Skrevet
agvg skrev (25 minutter siden):

Da er dette ett OS for veldig spesielt interesserte, finnes masse rare distroer for de som synes at det og sitte fikle med OSet er produktivt.

Som jeg skrev, vil et enmannsprosjekt medføre en risiko for at vedlikehold/utvikling kan stoppe opp (om han ikke får etablert et team etter hvert) - man må regne med å skifte distro om det skulle skje. Det er en klar ulempe. Jeg er dog uenig med deg når du antyder at OS/software utviklet av enkeltpersoner alltid medfører en fiklete brukeropplevelse - det er ganske mange eksempler på det motsatte. Og det var derfor jeg ba om erfaringer fra folk som faktisk har prøvd Sparkylinux - er distroen mest en hit eller mest en miss? Mulig jeg prøver selv.

agvg skrev (31 minutter siden):

For oss andre er det hva OSet gjør som igrunn er det interessante.

Vel, jeg anser verktøyet APTus som Sparkys største argument for at distroen er brukervennlig; den ser ut å ha som intensjon å gjøre det svært enkelt å finne og installere nyttig software (inkludert DE-er). Og funker det noenlunde feilfritt (erfaringer, anyone?), så er det vel egentlig god medisin mot nettopp fikling. :) I tillegg virker den ganske "ren" og lettdrevet, med få tilpasninger/plugins/extensions utover APTus - men det er bare mitt uverifiserte inntrykk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
a_aa skrev (1 time siden):

Og funker det noenlunde feilfritt (erfaringer, anyone?), så er det vel egentlig god medisin mot nettopp fikling. :) I tillegg virker den ganske "ren" og lettdrevet, med få tilpasninger/plugins/extensions utover APTus - men det er bare mitt uverifiserte inntrykk.

Joda, men det blir fort klundrete når man bruker OSet som ett verktøy, men hvis man har linux som hobby eller i utforskningsfasen så er det jo greit ig prøve mye rart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...