Cowboystrekk Skrevet 25. desember 2024 Skrevet 25. desember 2024 Kjøpte en Dutzo C330 kabinett til en budsjettpc jeg bygger. Viftene er daisychaina og får strøm fra psu. Har prøvd å koble vifter direkte med 4pin til vifteuttak hk, men får opp rpm N/A. Støynivå er litt høyt så kunne tenkt meg å kjøre de litt tregere. Har bygd i et Dutzo C320 kabinett før og der funka viftestyring via uttak hk fint.
Milhouse85 Skrevet 25. desember 2024 Skrevet 25. desember 2024 Da jeg drev å monterte pc, for... ehhh, 16+ år siden. Brukte jeg ofte slike: https://www.aliexpress.com/item/1005006887876021.html?src=google&gQT=1 Festet med strips. Eller, du kan søke på "fan controller 5 25 bay" for noe litt mer fancy, med temperaturmåler og greier. Vel å merke er jeg fremdeles i 2009 rent teknisk. Så jeg bør kanskje ikke uttale meg her. 😅 1
kremt Skrevet 25. desember 2024 Skrevet 25. desember 2024 Prøv med 3-pin tilkoblinger. Da kan du styre de fra bios eller program fra leverandør av hovedkort. 1
Cowboystrekk Skrevet 25. desember 2024 Forfatter Skrevet 25. desember 2024 kremt skrev (15 minutter siden): Prøv med 3-pin tilkoblinger. Da kan du styre de fra bios eller program fra leverandør av hovedkort. Skal jeg kjøpe 4 til 3pin overganger?
Cowboystrekk Skrevet 25. desember 2024 Forfatter Skrevet 25. desember 2024 (endret) Milhouse85 skrev (37 minutter siden): Da jeg drev å monterte pc, for... ehhh, 16+ år siden. Brukte jeg ofte slike: https://www.aliexpress.com/item/1005006887876021.html?src=google&gQT=1 Festet med strips. Eller, du kan søke på "fan controller 5 25 bay" for noe litt mer fancy, med temperaturmåler og greier. Vel å merke er jeg fremdeles i 2009 rent teknisk. Så jeg bør kanskje ikke uttale meg her. 😅 God ide! Men det er 'klumper' på kontaktene til viftene på sidene som gjør at de ikke får plass og jeg mister rgb. Hmm. Vurderer å droppe rgb og kjøpe noen billige arctic vifter istedet. Enklere. Endret 25. desember 2024 av Cowboystrekk
kremt Skrevet 25. desember 2024 Skrevet 25. desember 2024 4-pin vifter passer også på 3 pin. PWM signalet brukes bare ikke og stikker utenfor. 1
AndersT2 Skrevet 3. mai Skrevet 3. mai Hvordan har du daisychainet dem? Hvis viftene har 4 ledere, er alle 4 koblet sammen hele veien? Det kan være problemet, da hovedkortet ikke ser hva RPM er når alle sender signal. Når jeg kobler flere sammen på samme uttak, så har jeg de splitterne jeg har brukt kun hatt 1 vifte som viser hastigheten, mens de andre mangler kobling for den lederen. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå