leifeinar Skrevet 2. juni Skrevet 2. juni (endret) JarleGutt skrev (48 minutter siden): Og likevel koster den blodpris Har du sett noen tall på estimert kostpris på 5090? (prøvde å spørre chatgpt, sier rundt 380usdfor en fungerende chip) Derbauer sier i video at å øke fra 24 til 96gb koster ca 2000,- så de tjener nok grovt. og markedet for Ai kort virker å være umettelig Endret 2. juni av leifeinar
simalarion Skrevet 2. juni Forfatter Skrevet 2. juni (endret) Thor. skrev (På 1.6.2025 den 9.20): https://overclock3d.net/news/cpu_mainboard/nvidia-reportedly-plans-to-cut-rtx-50-series-gpu-production/ Nvidia reportedly plans to cut RTX 50 series GPU production Despite posting record revenues with its gaming segment, Nvidia reportedly plans to cut RTX 50 series GPU production by 20-30%. This move reportedly allows Nvidia to dedicate more production to its AI hardware, which is now Nvidia’s primary source of revenue. Det føles jo helt innafor siden lagrene faktisk fyller seg ang RTX 5090 (vell i Norge i alle fall). Tar nok en god stund før lagrene som er i Norge nå tømmer seg har jeg inntrykk av. Greit trykket var høyt til å begynne med, men det var nok for det meste de som hadde bestemt seg for å betale hva som helst for Beste GPU til gaming, for den prisen er neppe for alle så når denne gruppen er mettet så tror jeg det blir veldig mettet til den prisen (?) Endret 2. juni av simalarion
Adrgha Skrevet 2. juni Skrevet 2. juni Stille i denne tråden om dagen. Antar alle som har vært på utkikk etter kort nå har fått? Veldig fornøyd med mitt så langt. ☺️
ps5 Skrevet 2. juni Skrevet 2. juni 10 minutes ago, Adrgha said: Stille i denne tråden om dagen. Antar alle som har vært på utkikk etter kort nå har fått? Veldig fornøyd med mitt så langt. ☺️ Det løste seg vel for de fleste når nvidia endelig fant varelageret for en liten måned siden. 1 1
Nizzen Skrevet 2. juni Skrevet 2. juni 21 minutes ago, Adrgha said: Stille i denne tråden om dagen. Antar alle som har vært på utkikk etter kort nå har fått? Veldig fornøyd med mitt så langt. ☺️ Gikk fra Astral 5090 til Astral 5090 LC. Nå har jeg fått Alphacool vannblokk til kortet. Kjølt med Mo-Ra 420 (4x 200mm vifter) radiator. Endgame fo 2 år.
ps5 Skrevet 2. juni Skrevet 2. juni 19 minutes ago, Nizzen said: Gikk fra Astral 5090 til Astral 5090 LC. Nå har jeg fått Alphacool vannblokk til kortet. Kjølt med Mo-Ra 420 (4x 200mm vifter) radiator. Endgame fo 2 år. Og her sitter jeg med min enkle stock kjølte 5090 gigabyte gaming oc som en annen huleboer. Redd du vinner den kjølekampen 🙈
Adrgha Skrevet 3. juni Skrevet 3. juni (endret) Nizzen skrev (8 timer siden): Gikk fra Astral 5090 til Astral 5090 LC. Nå har jeg fått Alphacool vannblokk til kortet. Kjølt med Mo-Ra 420 (4x 200mm vifter) radiator. Endgame fo 2 år. Nice! Hvor mye bedre ble temperaturene fra standardkjølingen på LC til custom? Det er kanskje den største bakdelen med FE. På sikt tenker jeg det hadde vært kjekt å kaste en blokk på kortet. EK har jo en FE-blokk, men monteringen ser ganske knotete ut. Har merkelig nok ikke sett noen som har testet denne blokka enda. Endret 3. juni av Adrgha
JarleGutt Skrevet 3. juni Skrevet 3. juni 21 hours ago, Kalle Klo said: Basert på de siste kvartallstallene, så har Nvidia 10x så stor omsetning på AI/datasenter som de har på gaming. Sannsynligvis har de minst like bra margin på datasenter som de har på gaming, så ikke så rart at de prioriterer slik de gjør... Høres feil ut, ville tro AI/Datasenter er mye høyere enn 10x gaming. Og fortjenesten er også garantert enda høyere på AI/datasenter. De har fått mer konkurranse fra både AMD og andre, men nVidia har kunne melke AI kua noe kolossalt så langt. For de var det den perfekte 'timing'... 1
Dr.Johnsen Skrevet 3. juni Skrevet 3. juni Ser ut til at markedet sover var bare klikk kjøp uten stress 🤔 1
Nizzen Skrevet 3. juni Skrevet 3. juni 1 hour ago, Dr.Johnsen said: Ser ut til at markedet sover var bare klikk kjøp uten stress 🤔 Vi gidder jo ikkje ha det nest beste
ps5 Skrevet 3. juni Skrevet 3. juni 2 hours ago, Dr.Johnsen said: Ser ut til at markedet sover var bare klikk kjøp uten stress 🤔 Ville gått for samme skulle jeg kjøpt i dag Definitivt en langt tryggere deal enn FE til samme pris denne gangen.
Kalle Klo Skrevet 3. juni Skrevet 3. juni 11 hours ago, JarleGutt said: Høres feil ut, ville tro AI/Datasenter er mye høyere enn 10x gaming. Og fortjenesten er også garantert enda høyere på AI/datasenter. De har fått mer konkurranse fra både AMD og andre, men nVidia har kunne melke AI kua noe kolossalt så langt. For de var det den perfekte 'timing'... https://nvidianews.nvidia.com/news/nvidia-announces-financial-results-for-first-quarter-fiscal-2026 Data center $39.1 milliarder, gaming $3.8 milliarder... 1
ps5 Skrevet 6. juni Skrevet 6. juni Vet ikke om noen fremdeles venter på 5090, men hvis du har 10% på komplett demo er dette et knallkjøp under 30k https://www.komplett.no/product/1325181/demovarer/datautstyr/demo-skjermkort/gigabyte-geforce-rtx-5090-gaming-oc-b-grade?queryid=67fed49b96c0b4b805a7bad66e6a8ed1&sort=None voldtsomt fornøyd med min.
MrMidget Skrevet 10. juni Skrevet 10. juni Nå er det masse av founders edition kort på lager! Jeg fikk faktisk en I handlekurven selv, men jeg klarte å motstå fristelsen 🤞
Paxville Skrevet 10. juni Skrevet 10. juni (endret) MrMidget skrev (1 time siden): Nå er det masse av founders edition kort på lager! Jeg fikk faktisk en I handlekurven selv, men jeg klarte å motstå fristelsen 🤞 Fikk se det selv når jeg våknet idag, ble et 5090 FE på meg. Custom vifteprofil blir vel et must på denne. Endret 10. juni av Paxville
ps5 Skrevet 10. juni Skrevet 10. juni (endret) Nå får man 5090 Suprim Liquid til 31500 om man har 10% hos komplett, skal si deg prisene har fått seg en reell knekk.. (brukt opp min 10% så ikke helt sikker på om man kan aggregere rabattene). Endret 10. juni av ps5
lucky666 Skrevet 10. juni Skrevet 10. juni ps5 skrev (3 timer siden): Nå får man 5090 Suprim Liquid til 31500 om man har 10% hos komplett, skal si deg prisene har fått seg en reell knekk.. (brukt opp min 10% så ikke helt sikker på om man kan aggregere rabattene). Tror ikke en får 10% ekstra på rabatten. En må vel velge hvilken av de en bruker?
Aetius Skrevet 10. juni Skrevet 10. juni 17 minutes ago, lucky666 said: Tror ikke en får 10% ekstra på rabatten. En må vel velge hvilken av de en bruker? Ja, de stacker dessverre ikke. Og man må jo ha 10% rabatt bare for å få Komplett ned til ca de samme prisene som andre har i utgangspunktet. Det går nedover med den gamle kjempen.
Rambo82 Skrevet 11. juni Skrevet 11. juni ja veldig trist , hvorfor ikke være som elkjøp er.. ærlige priser..
Paccoo Skrevet 12. juni Skrevet 12. juni (endret) ps5 skrev (På 2.6.2025 den 22.33): Det løste seg vel for de fleste når nvidia endelig fant varelageret for en liten måned siden. Tipper Nvidia hadde bra nok med kort/brikker liggende slik egentlig uansett, men det lager jo mye mere hype rundt lansering når di gjør det på denne måten her. Tipper di og får solgt ett å annet kort ekstra når di på en måte gjør det litt mer "eksklusivt" og få kloa i noe som kammeraten ikke har osv. Når plutselig alle kan få tak i det dabber hypen fort av. Det ser vi jo å di denne tråden her feks Endret 12. juni av Paccoo
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå