Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Psykologi 2 (vg3) eksamen


Anbefalte innlegg

Hei jeg skal ha eksamen i Psykologi 2 (vg3) nå på fredag! Har noen gode notater jeg kan bruke til å lese meg opp på. Orker ikke å skrive notater til hele boken for å så få et lite tema innenfor i boken. Jeg skal ha skriftlig eksamen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
5 minutes ago, Skole1333 said:

Har noen gode notater jeg kan bruke til å lese meg opp på.

Mener du med det å fortelle at du har gode notater å lese deg opp på, eller mener du det som en etterlysning til tross for at du ikke har spørsmålstegn til slutt???

Hvis du mener å fortelle at du har gode notater, hva mener du med "Orker ikke å skrive notater til hele boken for å så få et lite tema innenfor i boken."???

Hvis du med "Har noen gode notater jeg kan bruke til å lese meg opp på" mener det som en etterlysning etter notater fra andre, hvorfor gidder du ikke gjøre en innsats for din egen læring, men vil ha andres arbeid for å slippe selv (som du atpåtill lærer mindre av)?!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mente om noen har noen gode notater jeg kan bruke til psykologi eksamen jeg skal ha på fredag. Jeg har allerede begynt å skrive notatene mine, men det tar en god stund. Så derfor lurte jeg på om noen hadde noen gode notater (gjerne litt bedre orden enn det jeg har). Trenger ikke å være mye! Alt hjelper:) Skrev avsnittet når jeg var veldig stresset så beklager for dårlig gramatikk, jeg er ikke helt norsk skjønner du. Men, men, man trenger ikke alltid å kritisere andre, ber bare om hjelp. 

Lenke til kommentar
Gjest MKII skrev (På 21.5.2024 den 1:23 PM):

Mener du med det å fortelle at du har gode notater å lese deg opp på, eller mener du det som en etterlysning til tross for at du ikke har spørsmålstegn til slutt???

Hvis du mener å fortelle at du har gode notater, hva mener du med "Orker ikke å skrive notater til hele boken for å så få et lite tema innenfor i boken."???

Hvis du med "Har noen gode notater jeg kan bruke til å lese meg opp på" mener det som en etterlysning etter notater fra andre, hvorfor gidder du ikke gjøre en innsats for din egen læring, men vil ha andres arbeid for å slippe selv (som du atpåtill lærer mindre av)?!

Det jeg mener er at jeg allerede har skrevet en god del notater. Men jeg rekker ikke å skrive notater til alle kapitlene i boken. Kan god pensum i boken så du trenger ikke å være så hissig. Det jeg også mente er at man får udelt 1 tema eller en problemstilling dagen før eksamen. Da blir det gjerne lettere, ettersom pensumet blir begrenset da:)

Lenke til kommentar
Gjest MKII skrev (På 21.5.2024 den 1:23 PM):

Mener du med det å fortelle at du har gode notater å lese deg opp på, eller mener du det som en etterlysning til tross for at du ikke har spørsmålstegn til slutt???

Hvis du mener å fortelle at du har gode notater, hva mener du med "Orker ikke å skrive notater til hele boken for å så få et lite tema innenfor i boken."???

Hvis du med "Har noen gode notater jeg kan bruke til å lese meg opp på" mener det som en etterlysning etter notater fra andre, hvorfor gidder du ikke gjøre en innsats for din egen læring, men vil ha andres arbeid for å slippe selv (som du atpåtill lærer mindre av)?!

Also, man trenger ikke alltid å bruke spørsmålstegn for å skjønne at det er et spørsmål:) Noen har hjerneceller de å

Lenke til kommentar

Jeg har noen notater om unnasluntring.

"Lidelsen unnasluntring, i enkelte teorier betegnet som latskap, inntrer når en person har i oppgave å utføre noe, men samtidig føler på en trang til å slappe av. Symptomer blir først synlig når viktig arbeid utsettes, gjerne under påskudd av at man kan ta i et skippertak senere. Når fristen for oppgaven nærmer seg vil vedkommende arbeide hardt for å unngå å gjøre arbeidet, for eksempel ved å spørre kolleger eller medlemmer på diskusjonsforum om de kan utføre arbeidet for ham selv.

Effektiv behandling er eksponeringsterapi. Vedkommende må starte på det aktuelle arbeidet selv, og symptomene nevnt over vil gradvis bli mindre påtrengende."

Værsågod

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 4
Lenke til kommentar
22 hours ago, Skole1333 said:

Also, man trenger ikke alltid å bruke spørsmålstegn for å skjønne at det er et spørsmål:) Noen har hjerneceller de å

For all del, det GÅR å skrive noe HELT annet enn det man mener og så forvente at leseren skal gjette seg til hva man mener. Men språk er nå en gang sånn at ord, tegn og så videre har en fast definisjon og følger fastsatte regler, så...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Donkey Kong skrev (På 22.5.2024 den 4:21 PM):

Jeg har noen notater om unnasluntring.

"Lidelsen unnasluntring, i enkelte teorier betegnet som latskap, inntrer når en person har i oppgave å utføre noe, men samtidig føler på en trang til å slappe av. Symptomer blir først synlig når viktig arbeid utsettes, gjerne under påskudd av at man kan ta i et skippertak senere. Når fristen for oppgaven nærmer seg vil vedkommende arbeide hardt for å unngå å gjøre arbeidet, for eksempel ved å spørre kolleger eller medlemmer på diskusjonsforum om de kan utføre arbeidet for ham selv.

Effektiv behandling er eksponeringsterapi. Vedkommende må starte på det aktuelle arbeidet selv, og symptomene nevnt over vil gradvis bli mindre påtrengende."

Værsågod

😆

Dette har faktisk et uttrykk innen term. "Prokrastinering"..

Endret av Sovna
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...