Gå til innhold

Bacheloroppgave, feil i referering.


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har nylig levert min bacheloroppgave. Jeg gikk gjennom den flere ganger før innleveringen og trodde alt var i orden. Jeg er litt usikker av natur, så jeg bestemte meg for å gå gjennom den igjen for å dobbeltsjekke alt. Jeg oppdaget en feil i referansen til et sitat. Jeg hadde brukt et sitat fra Muchinsky (1993) som definerte hva kommunikasjon innebærer, men så nylig at jeg glemte å referere til hvor jeg fant sitatet. I tillegg glemte jeg å avslutte sitatet med en sånn ». I det samme avsnittet har jeg brukt den kilden som omtalte definisjonen til Muchinsky, så jeg lurer på om dette kan potensielt redde feilen jeg gjorde. Jeg lurer på hvor strenge sensorer kan være med slike feil, og om jeg muligens kan bli anklaget for plagiat? Noen råd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hælla skrev (12 minutter siden):

Hei. Jeg har nylig levert min bacheloroppgave. Jeg gikk gjennom den flere ganger før innleveringen og trodde alt var i orden. Jeg er litt usikker av natur, så jeg bestemte meg for å gå gjennom den igjen for å dobbeltsjekke alt. Jeg oppdaget en feil i referansen til et sitat. Jeg hadde brukt et sitat fra Muchinsky (1993) som definerte hva kommunikasjon innebærer, men så nylig at jeg glemte å referere til hvor jeg fant sitatet. I tillegg glemte jeg å avslutte sitatet med en sånn ». I det samme avsnittet har jeg brukt den kilden som omtalte definisjonen til Muchinsky, så jeg lurer på om dette kan potensielt redde feilen jeg gjorde. Jeg lurer på hvor strenge sensorer kan være med slike feil, og om jeg muligens kan bli anklaget for plagiat? Noen råd?

Tviler på du vil bli tatt for plagiat med forfatter og årstall, men du kan bli trukket en karakter kanskje? Jeg vill sendt en mail til veileder, for vedkommende er vel ene sensoren?

Eventuelt sendt en mail til eksamenskontoret

Endret av Tussi
Lenke til kommentar

Dette kommer veldig på om sensor er sikkerlig nazi på referering eller ikke. En refransefeil vil nok de fleste sensorer drite i, men du kan jo få en sikkerlig dritsekk, som vil ta deg for noe, og setter deg ned en karakter for dette, men sannsynligheten er nok liten :)

 

Lenke til kommentar

Ja, det er ingenting å tene på å varsle om feilen. Det einaste du kan oppnå er negative ting som at sensor blir oppmerksom på feilen og må då reagere på den. Sannsynlegheita for at du kan redde inn ein redusert karakter eller i verste fall ein styrk ved å peike it feilen og be sensor om å ikkje sjå på den er i beste fall liten. Det er mykje større sjans for at du snakker deg til ein reaksjon. 

Som plagiatsaka har vist så kan sensor velge å sjå mellol fingrane på slike feil, men ikkje når feilen blir påpeikt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...