Gå til innhold

Ram valg. Brukte eller nye rambrikker?


Anbefalte innlegg

hei, har fornyet hovedkort og cpu i PC-en, så nå gjenstår det bare og få tak i rambrikker. Men jeg klarer ikke da og velge mellom brukte rambrikke eller helt nye. Spørsmålet er om det er så veldig stor forskjell på nytt og brukt. 
jeg har et hovedkort som bruker ddr4 teknologi. 
Burde jeg gå for helt nye fra butikk eller er det vell så bra og kjøpe brukte?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kensle skrev (2 timer siden):

hei, har fornyet hovedkort og cpu i PC-en, så nå gjenstår det bare og få tak i rambrikker. Men jeg klarer ikke da og velge mellom brukte rambrikke eller helt nye. Spørsmålet er om det er så veldig stor forskjell på nytt og brukt. 
jeg har et hovedkort som bruker ddr4 teknologi. 
Burde jeg gå for helt nye fra butikk eller er det vell så bra og kjøpe brukte?

Du gir ingen info om CPU eller Hovedkort så er vanskelig å gi anbefaling. Ny eller brukt har ingenting å si. RAM brikker er en ting som varer "evig" 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis du ønsker å kjøpe RAM fordi det går tregt så er det ikke så mye og hente. Hvis du trenger mer ram eller ikke har noen så er det bare å kjøre på.

Jeg anbefaler en hastighet på 3200 CL16 eller lavere og minimum 16GB.

Brukt eller ny spiller ingen rolle, men jeg ser mye på bruktmarkedet er dårlig priset.

Her er et forslag fra meg: https://www.netonnet.no/art/datakomponenter/internminne/ddr4/corsair-vengeance-lpx-black-ddr4-3200mhz-2x8gb-cmk16gx4m2e3200c16/1021519.11118/

Lenke til kommentar

Hei. Det spørs jo litt hva du skal bruke PC`en til da selvfølgelig, men ikke noe under 16 GB RAM. Joda. Mange mener nok at man kan klare seg med 8 GB RAM, selv med Windows 11, men jeg mener at man kjøper ikke noe under 16 RAM iallefall ikke på en Stasjonære PC i dag.

Når det gjelder brukte eller nye RAM Brikker, så ville jeg helt klart kjøpt nye. Brikkene (iallefall hvis du ikke skal ha noe kjempe mye), er såpass billig i dag at det er unødvendig og kjøpe brukte.

Man vet iallefall hva man får hvis man kjøper nye brikker fra f. eks Komplett, Proshop eller liggnende. Hvis man kjøper på Finn, så ser det ut som man kan få hva som helst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...