Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvor få tak i AC adapter til HP ProCurve?


Anbefalte innlegg

Jeg fikk inn en HP ProCurve Networking switch, 16 porter, gigabit. Enheten fungerer antakelig, men strømforsyningen/strøm-adapteret er nok problemet. Fikk ingen respons med multimeter på pluggen ut fra AC adapteret. Ledningen inn til adapteret fungerte fint.

Det er en Delta Electronics AC/DC Adapter, Hewlett Packard P/N 5188-6700, Model EADP-15DB A, output 12v 1,25A (bilde 1).

Er det noen som vet hvor jeg kan få tak i en slik en? Er det kanskje noe sære nettbutikker jeg ikke vet om, eller er det andre produkter som er tilsvarende, og har den litt sære kontakten inn mot selve switchen (bilde nr 2).

Jeg har sjekket Ebay selvfølgelig, men det blir over 300 NOK inkl fra + MVA. Det blir i dyreste laget, da switchen ikke er noe jeg absolutt har behov for.

Edit: Og er det noen som vet hva den pluggen som går i switchen heter? Har den et navn?

s-l1600.webp

s-l1600 (1).webp

Endret av Ratleto
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som nevnt over er det bare å klippe av ledningen å koble sammen med en annen 12V forsyning. Det er en meget vanlig spenning brukt til mye rart så du finner sikkert noe gammelt i roteskuffen som du kan bruke. Eller bare kjøpe en eliminator på clas som nevnt over.

Strømforsyninger til eksterne harddisker bruker f.eks 12V og leverer nok minst 1.25A.

Lenke til kommentar

12-volts adapter er veldig standard, så du kan vel egentlig benytte det meste der som har nok strøm. Det lønner seg normalt å legge seg litt høyere på strømnivå enn det som er spesifisert, sånn at du har litt lengre levetid. Delta er greie strømforsyninger.

Det er med en 5.5mm x 3.5mm barrel connector med plus i senter som er det du trenger.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...